ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
על רקע הקרב הפנימי

דרעי נגד ג': "מטריחים את גדולי ישראל - שידאגו להביא את הפלג"

על רקע הקרב הפנימי בתוך יהדות התורה: יושב ראש ש״ס השר אריה דרעי יוצא במתקפה חריפה נגד ג': "חברינו ביהדות התורה מבזבזים אנרגיות ומטריחים את גדולי ישראל על כמה מאות אנשים, אולי כמה מאות בודדים יצביעו ליהדות התורה" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

דרעי נגד ג': "מטריחים את גדולי ישראל - שידאגו להביא את הפלג"
דרעי, ליצמן וגפני צילום: יונתן זינדל פלאש 90

יושב ראש ש״ס השר אריה דרעי יוצא היום (שני) במתקפה חריפה נגד מפלגות יהדות התורה, על רקע הקרב הפנימי בינם לבין הפלג הירושלמי, שהגיע לשיאו בשעה שרובם הצהירו כי לא ישתתפו בבחירות. לדברי דרעי, חובה שגם אנשי הפלג ישתתפו בעקבות הסכנה המרחפת על עולם התורה.

בראיון שהעניק היום (שני) לגלי צה"ל אמר השר דרעי, "אני חושב שחברינו ביהדות התורה, שבאמת רוצים להגדיל את מאגר הקולות שלהם, מבזבזים אנרגיות ומטריחים את גדולי ישראל על כמה מאות אנשים. אולי כמה מאות בודדים יצביעו ליהדות התורה".

דרעי הוסיף, "הם ימצו את הכוח שלהם הרבה יותר, אם הם ישקיעו להביא את הפלג בירושלים ששווים 30,000 איש - ששייכים לדגל התורה וליהדות התורה ולא מצביעים. גם במאה שערים יש 25 אחוזי הצבעה, ממליץ ליהדות התורה שיעשו כמוני - שאני מחבר את כל הקהלים הספרדים, שילכו וחיברו. אבל זכותם, זה בחירות".

צפו בראיון של השר דרעי ל'בחדרי חרדים', בו התייחס לסערת הפלג הירושלמי.

כזכור, גם בראיון שהעניק דרעי ל'בחדרי חרדים', הוא קרא למצביעי הפלג לתמוך באחת ממפלגות גוש הימין. דרעי תקף, "אלה שמכונים הפלג הירושלמי, בני תורה, אחינו, בשר מבשרינו שלמדו אתנו בישיבות - הם לא רואים את הסכנה הנוראה? איך אפשר לשבת כעת בשקט? לא אכפת לי למי תצביעו, אבל תצביעו לגוש הימין. ריבון העולמים, אתם רוצים שיהיה שלטון שמאל?!".

בדבריו שיגר דרעי לעברם אזהרה נוספת ואמר כי גזירת הגיוס האמתית זה לא חוק בסגנון כזה או אחר. גזירת הגיוס האמתית זה שאם 'אין קמח אין תורה', שיסגרו כוללים, ישיבות מחוסר תקציבים, בפריפריה ובכל ערי הארץ. אז יבינו מה זה גזירת הגיוס. אנשים ילכו בלית ברירה לצבא בגלל שאין להם כולל ואין להם ישיבה".

אריה דרעי יהדות התורה הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד