כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ארגון העבודה העולמי: מצב התעסוקה מדאיג ולא צפוי להשתפר

האשים את מדיניות הצנע באירופה בכך שהיא פוגעת בעבודה והזהיר כי השוק יישאר חלש עד סוף 2016 אם לא יהיה שינוי במדיניות

  • ח' אייר התשע"ב
ארגון העבודה העולמי: מצב התעסוקה מדאיג ולא צפוי להשתפר
הכי כדאי. לכו לעבוד בחברת החשמל

ארגון העבודה העולמי (ILO) הזהיר היום כי מצב התעסוקה בעולם מדאיג ואמר כי הוא אינו צפוי להשתפר בעתיד הקרוב. "הכלכלה העולמית לא צפויה לצמוח בשנתיים הקרובות בקצב מספק על מנת לסגור את פער המשרות הקיים ולספק תעסוקה ליותר מ-80 מיליון אנשים שצפויים להיכנס לשוק העבודה במהלך פרק הזמן הזה", נכתב בדו"ח ה-ILO.

הארגון אמר כי אמצעי הצנע שמיושמים במדינות רבות, במיוחד בכלכלות מפותחות, פוגעים ביצירת משרות. הוא מתח ביקורת על הכלכלות באירופה בטענה כי לא רק שאמצעי הצנע שלהן לא מצליחים לצמצם את הגירעונות הם גם פוגעים בצמיחה הכלכלית וכתוצאה מכך פוגעים בשוק העבודה. נתונים שפורסמו בשבוע שעבר הצביעו על כך שהאבטלה בספרד הגיעה לשיא חדש של 24.4% בסוף מארס. בצרפת האבטלה עלתה בחודש שעבר זה החודש ה-11 ברציפות.

הארגון הזהיר כי אם לא יהיה שינוי בכיוון המדיניות, שוק העבודה יישאר חלש עד סוף 2016 והצמיחה הכלכלית באירופה תמשיך להאט. לפי הדו"ח יותר מ-40% ממבקשי העבודה בכלכלות מפותחות הם מחוסרי עבודה כבר יותר משנה - מה שמעיד כי לאנשים לוקח כיום זמן ממושך יותר למצוא עבודה. בנוסף ציין ILO כי אבטלה בקרב צעירים עדיין עולה הן בכלכלות מפותחות והן בכלכלות מתפתחות.
עובדים אבטלה עולמי גידול מדיניות צנע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד