ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הכה אותם באגרופים לפניהם

ראש צוות יס"מ הורשע בתקיפת ארבעה זרים

רס"ר קיריל נזרוב, מפקד צוות יס"מ, הורשע בתקיפתם של ארבעה נתינים זרים מאריתריאה במסגרת פעילות לאיתור מועדונים בלתי חוקיים • "הרים את אחד המתלוננים מדש חולצתו והפילו ארצה"

ראש צוות יס"מ הורשע בתקיפת ארבעה זרים
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב, הרשיע הבוקר (שני) את רס"ר קיריל נזרוב, מפקד צוות יס"מ בתחנת 'שרת' שבמשטרת ישראל, בגין תקיפת נתינים זרים במועדון בתל אביב.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, בתאריך 18.09.16 במסגרת פעילות לאיתור מועדונים בלתי חוקיים המופעלים על ידי נתינים זרים, נכנס ראש צוות יס"מ רס"ר קיריל נזרוב למועדון בו בילו אותה עת ארבעה נתינים זרים. הוא פנה השוטר למתלוננים, שישבו בסמוך לאחד השולחנות במועדון.

תוך שהוא מורה להם לעזוב את המועדון, הרים נזרוב את אחד המתלוננים מדש חולצתו והפילו ארצה. בשלב מסוים, דחף את שני המתלוננים האחרים לכיוון דלת היציאה מהמועדון והכה אותם באגרופים לפניהם. הנאשם המשיך ונהג באלימות כלפי המתלוננים גם מחוץ למועדון.

בהכרעת הדין כתב השופט כי "הצפייה במכלול סרטוני האבטחה מלמדת על מצב של "עולם הפוך" מזה האופטימלי, כלומר עולם שבו החשודים- לכאורה הם דווקא אלה שמתנהגים באופן שקט ותרבותי, יושבים ומשוחחים ביניהם, ואילו השוטר – איש החוק- נכנס למועדון לפתע, מתנהל באופן פרובוקטיבי... ובסמוך לאחר מכן עובר לאלימות חמורה ו"הולך מכות". והכל בעוד החשודים רק מנסים להגן על פניהם ממכותיו החוזרות ונשנות ואפילו נמנעים מלקלל".

עוד נכתב, כי "אין כל ספק שפעילות המשטרה באכיפת הדין הפלילי היא פעילות בעלת חשיבות חברתית מן המעלה הראשונה וחיונית ממש לקיומם של חיי חברה תקינים. עם זאת, דווקא הרשות אוכפת החוק צריכה לתת דוגמא בכל הקשור לכיבוד החוק ולפעולה אך ורק במסגרת ד' אמות שנקבעו בו... שימוש משטרתי באלימות שלא לצורך פוגע קשות בתדמית המשטרה, באמון הציבור בה ובשיתוף הפעולה שלו עימה, וממילא ביכולתה של המשטרה למלא כראוי את תפקידיה".

בנוסף קבע בית המשפט כי חקירת מח"ש שנערכה בתיק זה, כמו גם הראיות שהובאו במהלך המשפט חשפו לכאורה כשלים החורגים מתחום אחריותו של הנאשם הספציפי, כך למשל ציין בית המשפט כי דווקא כשמדובר ביחידות כיס"מ, המעורבות תכופות בפעילויות שיש בהן סיכון ושעלולות להגיע לכדי שימוש בכוח, יש צורך מובהק לחזור , להבהיר ולשנן שוב ושוב לשוטרים שעליהם לנהוג בכבוד בכל אדם באשר הוא אדם, ולהטמיע בהם את כללי היסוד בדבר שימוש במינימום כוח הכרחי בלבד והאיסור המוחלט על כל שימוש באלימות מיותרת. וזאת גם כאשר הם מצויים במצבים קשים, שבהם תפקידי השיטור הם מאתגרים ודורשים איפוק וריסון עצמי רב.

עם זאת, הנאשם נזרוב זוכה מחמת הספק מעבירת שיבוש מהלכי משפט, על אף שהשופט קבע כי דו"ח הפעולה שמילא בסמוך לאחר האירוע כולל תיאור עובדתי הרחוק מאוד מן האמת- ולמעשה כוזב- במספר נקודות מהותיות.

אלימות שוטרים שוטר יסמ מחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד