כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עוד חוזר ה'דיבוק' • הגר"ד בצרי יטפל בגויה יוונית?

היכונו להוצאת ה'דיבוק': דיבוק דובר עברית נכנס באשה תושבת סלוניקי שביוון • האשה יצרה קשר עם הגר"ד בצרי המתמחה בתחום • טרם ידוע האם תטופל בישיבת השלום

טקס הוצאת דיבוק. צילום ארכיון: אלי קובין
טקס הוצאת דיבוק. צילום ארכיון: אלי קובין

האם שוב נזכה לצפות בטקס הוצאת 'דיבוק'? מקרה מוזר ומסקרן, בו 'דיבוק' יהודי דובר עברית, נכנס בתוך אישה גויה מיוון, הגיע לאחרונה לפתחו של המקובל הרב דוד בצרי, ראש ישיבת השלום בירושלים הידוע כמומחה לענייני דיבוקים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האישה, תושבת העיר סלוניקי ביוון, עוסקת ברפואה ונמצאת בשנות ה-40 לחייה.

לאחרונה, נכנס באישה דיבוק המדבר בעברית, למרות שהיא עצמה אינה דוברת את השפה הזו. בתקופה האחרונה היא ביקרה בארץ ושמעה על יכולותיו של המקובל הרב בצרי, ועל הצלחתו להוציא את הדיבוק במקרים עברו.

האשה יצרה קשר עם מקורביו של הרב בצרי, והביעה את רצונה להיפגש עמו.

המקובל הגר"י עדס, עסק בשיעורו השבוע בין היתר בנושא הדיבוק, ואמר שבספרו של האר"י ז"ל 'שער רוח הקודש' נכתב, כי אדם שיודע ומבין איך ובאיזו צורה לעשות זאת, יכול לדבר עם הדיבוק. הרב הסביר כי מדובר בדרך כלל ברוח רעה של נפש אדם רשע שאין יכול להיכנס בגיהנום ונכנס בגוף האדם. בין השאר הזכיר את המקרה הנוכחי, "הוא מדבר בעברית בתוכה", אמר. "זה ברור שזאת לא היא מדברת כי היא דוברת את השפה המקומית במקום מגוריה ושפת האנגלית".

ציון, מנהל ישיבת השלום, אישר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את הפרטים, אך יחד עם זאת אמר כי האישה טרם נפגשה עם הרב, ואין בידיעתו או בידיעת אנשים המקורבים לרב אם היא עדיין שוהה בארץ, או שמא חזרה למקום מגוריה מעבר לים.
דיבוק הרב בצרי ישיבת השלום יוון גויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד