ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מאמצי השמאל לגנוב הבחירות"

ש"ס עתרה נגד המבצע; היועמ"ש פסק: שוחד

לאחר ששלוש הערים: תל אביב, ראשון לציון ושוהם, הציעו טובות הצעה למצביעים שיגיעו לקלפיות ויתעדו עצמם מצביעים, ש"ס עתרה נגד המבצע בטענה כי מדובר בשוחד בחירות והיועמ"ש קבע כי אכן מדובר בשוחד בחירות • "מאמצי השמאל לגנוב את הבחירות באמצעים פסולים לא פוסקים"

ש"ס עתרה נגד המבצע; היועמ"ש פסק: שוחד
מנדלבליט/דרעי צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט קבע, כי מתן טובות הנאה למצביעים שיתעדו את עצמם בזמן ההצבעה, מהווה שוחד בחירות.

בעקבות עתירה שהגישה תנועת ש"ס נגד הרשויות בערים תל אביב, ראשון לציון ושוהם, שהציעו למצביעים ממעוזי השמאל הטבות עבור תיעוד יציאתם להצבעה בקלפי - קבע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי מתן טובות הנאה אלו, מהוות שוחד בחירות עבירה שעונשה חמש שנות מאסר.

מדובר בקמפיין לעידוד הצבעה, במסגרתו, העיריות תל אביב, שוהם וראשון לציון, מציעות ביום הבחירות טובות הנאה שונות, כגון בקבוק בירה, כניסה למוסדות תרבות בעיר, כניסה לבריכה, כניסה חופשית לשלל סיורים - למי שיוכיח כי הצביע בבחירות לכנסת ה-22, כמפורט בהודעות שפורסמו על ידי כל אחת מהן בנפרד.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', תנועת ש"ס טענה כי טובות הנאה אלה, מהוות שוחד בחירות וביקשה כי יו"ר ועדת הבחירות יוציא צו מניעה המורה למשיבים "להוריד את הקמפיין מאתר האינטרנט, וכן מדף הפייסבוק שלהם ורשתות חברתיות נוספות בשימושם ולאסור על המשיבים מלהמשיך בקמפיין פוליטי, וכן מבוקש כי יינתן צו עשה שיאסור על המשיבים את מתן השוחד ודבר טובת הנאה והאפשרות לפגיעה בטוהר הבחירות כמפורט בקמפיין לעידוד הצבעה מטעם המשיבים".

הממונה על ענייני בג"צים בפרקליטות המדינה - עו"ד ערין ספדי-עטילה - מסרה לבית המשפט את חוות הדעת של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, וכתבה כי "ההודעות שפירסמו שלוש העיריות - תל אביב, ראשל"צ ושוהם, המעודדות את הציבור להצביע בכלל תוך הבטחת טובת הנאה למי שמצטלם כשהוא משלשל מעטפה לקלפי (לפי הודעת עיריית שוהם וראשל"צ) או למי שמצטלם במוסד בו הצביע (לפי הודעת עיריית תל אביב) עומדות בניגוד להוראות סעיף 122 לחוק הבחירות".

ממפלגת ש"ס נמסר בתגובה: "מאמצי השמאל לגנוב את הבחירות באמצעים פסולים לא פוסקים. עתירה זו שהוגשה תעצור מעט את הסכר אבל ישנם עוד ארגונים רבים, שמשקיעים מאות אלפי שקלים, להטיית הבחירות שמאלה כדוגמת "טיב טעם" גם נגדם עתרנו. הציבור שרוצה יהדות ורוצה מסורת חייב לצאת בהמוניו ולהצביע מחר רק לש"ס".

טיב טעם שוחד בחירות אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד