ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"תתבייש לך"

המל"ל התכונן לאפשרות של דחיית הבחירות; נתניהו וגנץ התעמתו

לאחר הדיווח היום כי ראש המל"ל מאיר בן שבת נועד בשבוע שעבר עם יושב ראש ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר והכין אותו לאפשרות שתפרוץ מלחמה, דבר שעלול להביא לדחיית הבחירות. המועמדים לראשות הממשלה התעמתו • "תתבייש לך, לעשות פוליטיקה מענייני ביטחון?!"

המל"ל התכונן לאפשרות של דחיית הבחירות; נתניהו וגנץ התעמתו
נתניהו כראש ממשלה עם בני גנץ כרמטכ"ל צילום: אדי ישראל, פלאש 90

בעקבות דיווח על כך שראש המל"ל - מאיר בן שבת - נועד בשבוע שעבר עם יושב ראש ועדת הבחירות - השופט חנן מלצר והכין אותו לאפשרות שתפרוץ מלחמה דבר שעלול להביא לדחיית הבחירות, הביא את המועמדים לראשות הממשלה - בנימין נתניהו ובני גנץ, לעימות פומבי האחרון לפני הבחירות.

מדובר בדיווח בעיתון 'הארץ' על פיו ראש המל"ל בן שבת, אמר ליושב ראש ועדת הבחירות מלצר, כי ישראל מתכוונת לצאת למבצע צבאי - מה שעלול להוביל לדחיית הבחירות.

על פי הדיווח הדיונים היו רציניים עד כדי שהשניים נפגשו ודנו באפשרות, כאשר על פי החוק, רק רוב של 80 חברי כנסת יכולים להביא לדחייה או ביטול הבחירות.



בעקבות הדיווח, יו"ר 'כחול לבן', הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ תקף את ראש הממשלה ואמר: "נתניהו מחק את העמימות לצרכים פוליטיים", לטענתו, "עכשיו הוא איבד את זה ורצה לגרור אותנו למלחמה כדי לדחות את הבחירות. תסריט שמתאים לבית הקלפים ולא למדינת ישראל. מחר יוצאים להצביע כחול לבן ושמים לזה סוף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להגיב לדברי גנץ ואמר: "בני גנץ, תתבייש לך, לעשות פוליטיקה מענייני ביטחון?! אתה מאשים אותי, ששומר בקפדנות על חיילינו ואזרחינו, אתה שהתגאית אחרי צוק איתן שסיכנת חיילי גולני למען פלסטינים". לדברי נתניהו, "אנחנו התכוננו לכל תרחיש, כולל האפשרות שהג׳יאד האיסלאמי והחמאס ישבשו את יום הבחירות בירי רקטות והכנו תגובה חריפה, אבל אני אבחר את המועד הנכון ביותר".

בנימין נתניהו מאיר בן שבת חנן מלצר בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד