ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מאמר מלא שנאה ושטנה

"החרדים יותר גרועים מאיראן ומהחיזבאללה"

עיתונאית מ'דה מרקר' פרסמה מאמר נוטף שנאה כנגד הציבור החרדי, בו היא קוראת לעצור את הילודה החרדית, וכי האיום החרדי הוא יותר גרוע מכלל האיומים על המדינה • "נתניהו מנסה למשוך את מערכת הבחירות לנושאים כמו האיום האיראני, הטרור העזתי או ברית ההגנה עם האמריקאים - רק שכל האיומים הללו בטלים בשישים ביחס לאיום החרדי"

"החרדים יותר גרועים מאיראן ומהחיזבאללה"
עצרת בחירות למען יהדות התורה צילום: שוקי לרר

העיתונאית מירב ארלוזורוב פרסמה היום (שני) ב'דה מרקר', מאמר נוטף שנאה ושטנה כנגד הציבור החרדי, בו היא קוראת לעצור את הילודה החרדית, וכי "האיום החרדי יותר גרוע מהאיום הביטחוני".

במאמר כתבה ארלוזורוב, כי "נתניהו מנסה למשוך את מערכת הבחירות לנושאים כמו האיום האיראני, הטרור העזתי או ברית ההגנה עם האמריקאים - רק שכל האיומים הללו בטלים בשישים ביחס לאיום החרדי. אם ישראל תיכשל בקידום החברה החרדית, לא יהיה לה עתיד".

לדבריה, "נראה כי הערבים נוהגים בתבונה רבה יותר מהיהודים, ומבינים שילודה גבוהה יותר אינה בהכרח דבר חיובי. המהפך שעוברת החברה הערבית - שמתפתחת לכדי חברה מודרנית עם שאיפה לחינוך איכותי ולהשקעת מרב המשאבים בכל ילד - חולף מתחת לרדאר של החברה היהודית, שעסוקה בעיקר בהסתה ובשנאת ערבים, במקום לראות בהם שותפים שווים לבנייתה של ישראל".

"בחברה החרדית המצב הפוך לגמרי: הילודה בה מרקיעת שחקים - שבעה ילדים בממוצע לאשה, נתון מהגבוהים בעולם, לרבות מדינות אפריקה - מה ששוחק את בסיס האיכות של ההון האנושי בישראל".

"אפשר היה לראות ברכה בגידול המואץ של האוכלוסייה החרדית, לו זאת היתה אוכלוסייה שהיתה תורמת תרומה גבוהה למדינה. אבל לא היא. לא רק שהחרדים מסרבים לשוויון בנטל השירות הצבאי, אלא הם מסרבים בעיקר לשוויון בנטל העבודה. שיעורי התעסוקה של הגברים החרדים היו ונשארו נמוכים מאוד - בסביבות 50%, לעומת 85% אצל גברים חילונים - וגם החרדים שכן עובדים עושים זאת בפריון נמוך במיוחד, בגלל ההשכלה ירודה שאינה רלוונטית לצורכי שוק העבודה".

עוד כותבת ארלוזורוב, כי "כתוצאה מכך, תרומתם של החרדים לגידול בפריון ולגידול בתוצר היא נמוכה מאוד, ובמצבם כיום, החרדים הם משקולת על קצב הצמיחה לנפש של המדינה. ישראל נקלעה לסבב בחירות שני בתוך חצי שנה בגלל המחלוקת על חוק הגיוס, וההתנגדות של אביגדור ליברמן לכניעה לחרדים בנוגע לגיוס. ההערכה היא שגם תוצאות הבחירות מחר יציבו את ליברמן כלשון מאזניים, ולא בכדי מתנהל מאבק בינו לבין כחול לבן, שהבטחת הבחירות המרכזית שלה היא "ממשלת אחדות חילונית". לא רק ציניות פוליטית וניסיון למשוך קולות על חשבון שנאת החרדים יש כאן, אלא גם זיהוי של האיום החברתי־כלכלי המרכזי על ישראל".

הסתה נגד חרדים דה מרקר מירב ארלוזורוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד