ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
גל ההסתה נותן את אותותיו

סקר 'בחדרי': יהדות התורה מובילה; עוצמה יהודית מפתיעה

12 שעות לבחירות: 'בחדרי חרדים' גאה להציג את תוצאות סקר בחירות 2019 מועד ב' - על פי תשובותיהם של למעלה מ-6,000 גולשים • המפלגה המובילה: יהדות התורה • המפלגה המפתיעה: עוצמה יהודית • 8% שינו עמדתם בשל גל ההסתה • התוצאות המלאות

סקר 'בחדרי': יהדות התורה מובילה; עוצמה יהודית מפתיעה
המפלגות המובילות בסקר 'בחדרי' צילום: פלאש 90

12 שעות לבחירות: יותר מ-6,000 גולשי 'בחדרי חרדים' השתתפו בסקר הבחירות שלנו - שבא לבחון את הלך הרוח ברחוב החרדי, ובייחוד בקרב גולשי האתר החרדי הגדול בעולם, לקראת הבחירות שייערכו מחר (שלישי).

הסקר בחן שתי שאלות מרכזיות: 1. מהי המפלגה המובילה בקרב הגולשים? 2. האם ההסתה האנטי-חרדית הצליחה להזיז בוחרים שלא הצביעו בבחירות הקודמות למפלגה חרדית, ולגרום להם לשקול להצביע למפלגות שאינן חרדיות? לפניכם תוצאות הסקר המלאות.

המובילה, המפתיעה והמאכזבת

בשאלה "לאיזו מפלגה תצביעו בבחירות הקרובות", המפלגה המובילה בקרב אלפי גולשי 'בחדרי חרדים' היא מפלגת יהדות התורה. 34% מהמשיבים השיבו כי הם יצביעו מחר ליהדות התורה. במקום השני, ובפער ניכר, נמצאת מפלגת ש"ס - שמקבלת 25% מהקולות.

תוצאות הסקר הסופיות. צילום: צלמי פלאש 90, בחדרי חרדים

המפלגה שללא ספק מפתיעה עם נתח נכבד, היא מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר, שזוכה ל-22% מהקולות. אחריה נמצאת מפלגת ימינה בראשות הרב רפי פרץ והשרה איילת שקד, שזוכה ל-6% מהקולות בלבד.

בנוסף, 10% מהמצביעים השיבו כי בכוונתם להצביע למפלגה שאיננה חרדית או דתית. 3% השיבו כי הם עדיין מתלבטים.

השפעות גל ההסתה האנטי-חרדי

מהסקר עולה עוד כי 77% מהמשתתפים יצביעו אך ורק למפלגה המוגדר חרדית. הנתון המעניין בהקשר הזה, הוא העובדה ש-8% מהמשתתפים בחרו לשנות את עמדתם באשר למפלגות החרדיות; ובניגוד לבחירות הקודמות - הפעם הם יצביעו רק למפלגה חרדית. זאת על רקע גל ההסתה חסר התקדים נגד הציבור החרדי.

תוצאות הסקר הסופיות. צילום: צלמי פלאש 90, בחדרי חרדים

לעומתם, 23% מהמצביעים השיבו כי למרות גל ההסתה האנטי-חרדי, הם לא יצביעו למפלגות החרדיות - מפני ש"יש דברים יותר בוערים". יצוין כי הסקר לא מתיימר לנחש את תוצאות הבחירות, כי אם את הלך הרוח בקרב גולשי 'בחדרי'.

סקר בחדרי חרדים סקר חרדי עוצמה יהודית יהדות התורה ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד