ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ההקלטות חושפות

כך ינסו פעילי הליכוד לגנוב מצביעים מליברמן

מחר צפויים להתייצב פעילי 'ליכוד' מחוץ לבתי אבות, שבהם מתגוררים קשישים עולי רוסיה, על מנת לקחת אותם לקלפי שיצביעו 'מחל' • "ליד ההוסטל הזה יעמדו שלושה ממריצים... שהם דוברי רוסית. התפקיד שלהם הוא יהיה פשוט... הם יחייכו אליהם, יגידו להם בוקר טוב, מי שמצביע ליכוד תעלו אלינו, הם יציידו אותם, כל אחד יצייד אותם בפתק של 'מחל'... שלא יתבלבלו בקלפי איך נראה הפתק"

כך ינסו פעילי הליכוד לגנוב מצביעים מליברמן
פעילי ליכוד ברחובות. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מחר (שלישי), בוקר יום הבחירות בשעה 06:45, צפויים להתייצב פעילי 'הליכוד' מחוץ לעשרות בתי דיור מוגן מסובסדים ברחבי הארץ, שבהם מתגוררים קשישים עולי רוסיה, על מנת לקחת אותם לקלפי שיצביעו למפלגת 'מחל'. המטרה של "מבצע ההמרצה", הנה להגיע בשעות הבוקר המוקדמות - הרבה לפני פעילי ליברמן, ולקחת את הקשישים עולי רוסיה להצביע 'מחל'.

בהקלטה שהגיעה לידי TheMarker, ניתן ללמוד כיצד פועל המנגנון. "בכל בית דיור מוגן תהיה נוכחת לאורך כל יום הבחירות משמרת של שלושה "ממריצים" דוברי רוסית, שתפקידם יהיה להשפיע על בקשישים ולדאוג שהם מגיעים לקלפי עם פתק ההצבעה של המפלגה ביד. בכל אתר שכזה, יהיה נוכח גם נהג שתפקידו יהיה להסיע את הקשישים ברכב מטעם המפלגה עד לפתח הקלפי, שם תודרכו הפעילים "למסור" את הקשישים לידי נציג הליכוד בקלפי, שילווה את הקשישים בתהליך ההצבעה".

בהקלטת השיחה נשמעת רכזת מטה העולים ב'ליכוד', פעילה בשם אולגה, מתדרכת פעיל ליכוד ממרכז הארץ שניסה לסייע לה בגיוס נהג לאחד האתרים שבהם תבוצע מחר פעילות דרבון הקשישים. "מה שנדרש זה נהג... שייקח את הקשישים מההוסטל (בית דיור מוגן, בסבסוד המדינה), יביא אותם לקלפי, ימתין להם שם שיצביעו ובחזרה", הסבירה אולגה. 

היא הוסיפה ואמרה כי "ליד ההוסטל הזה יעמדו שלושה ממריצים... שהם דוברי רוסית. התפקיד שלהם הוא יהיה פשוט... הם יחייכו אליהם (אל הקשישים), יגידו להם בוקר טוב, מי שמצביע ליכוד תעלו אלינו, הם יציידו אותם, כל אחד יצייד אותם בפתק של 'מחל'... שלא יתבלבלו בקלפי איך נראה הפתק. התפקיד של הנהג לקחת אותם לשם, להמתין עד שהם יצביעו, לעזור להם לצאת מהרכב, תלוי מה המצב ולהביא אותם בחזרה".

נציין, כי הרכזת שהוקלטה טענה בשיחה כי הפנייה היא רק לקשישים שהביעו רצון להצביע למפלגת הליכוד ("מי שמצביע ליכוד תעלו אלינו"), אך אחד הפעילים שגויסו על ידי המטה הרוסי בליכוד כדי לשמש נהג לפעילות ה"תמרוץ", טען בשיחה עם TheMarker, כי נחשף בעבר לשיטת "המרצת הקשישים", והוא לא ממש משוכנע שהיא מתבססת לחלוטין על רצונם החופשי של המצביעים.

 

ישראל ביתנו פעילי ליכוד בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד