ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הפרה בוטה של סעיף 129"

בעקבות 'הליכוד': השופט ביטל כנס בחירות של 'כחול לבן'

ב'כחול לבן' תכננו לקיים הערב כנס בחירות אחרון בכפר הולדתו של המועמד מטעמם לראשות הממשלה - בני גנץ, אלא שעתירה שהגישה תנועת 'הליכוד' לוועדת הבחירות, גרמה לביטולו של הכנס 

בעקבות 'הליכוד': השופט ביטל כנס בחירות של 'כחול לבן'
ראשי כחול לבן צילום: פלאש 90

מפלגת 'הליכוד' הגישה עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, נגד מסיבת העיתונאים של 'כחול לבן' בכפר אחים.

בעתירה שהוגשה הערב (שני), חצי יממה לפני פתיחת הקלפיות, מפלגת 'הליכוד' נגד רשימת 'כחול לבן' והעומד בראשה בני גנץ, וכן נגד שידורי קשת (חדשות 12), שידורי רשת (חדשות 13) וכאן תאגיד השידור הישראלי (כאן 11), מבקשים להורות שלא לקיים כנסי בחירות החל מהערב בשעה 19:00 ועד לאחר תום שעות ההצבעה מחר (שלישי) יום הבחירות.

עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של 'הליכוד', כתב בעתירה שהגיש ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת העשרים ושתיים, כבוד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, כי הוא מתכבד לתת צו מניעה למפלגת כחול לבן ובני גנץ שלא לקיים את כנס הבחירות הערב בשעה 20:00 במושב כפר אחים במישור חוף יהודה. עוד מבקשים הליכוד בעתירה, לתת צו מניעה כלפי הערוצים 11, 12 ו-14, שלא לשדר בשידור ישיר ובכלל את כנס הבחירות הערב.

באתר של מפלגת כחול לבן פורסמה היום מודעה בה נכתב "יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, רא"ל (מיל) בני גנץ חוזר הביתה - כנס בחירות אחרון במושב כפר אחים. פתיחת דלתות הכנס בשעה 20:00, תחילת אירוע בשעה 20:30". בעתירה נכתב כי בהתאם לסעיף 129 לחוק הבחירות, החל משעה 19:00 בערב לפני הבחירות ובכל יום הבחירות, "לא תהיה תעמולת בחירות על ידי אסיפות, תהלוכות, רמקולים או שידורים ברדיו ובטלוויזיה".

על פי הפרסום באתר כחול לבן, הכנס ייערך בניגוד לחוק לכאורה, "ולכן קיומו יהווה הפרה בוטה של סעיף 129 לחוק הבחירות לכנסת" נכתב.

בכדי למנוע שידור תעמולת בחירות בניגוד לחוק, כך הליכוד בעתירה, "כבוד יושב ראש הוועדה מתבקש להורות למשיבים שלא לשדר את הכנס בשידור ישיר, ככל שהמשיבים 1 ו-2 יבחרו להפר צו של השופט, ולקיים כנס בחירות היום - לאחר השעה 19:00".

עוד כתבו: "למען הסר ספק, יאמר כי בכנס נשוא העתירה לא צפוי כל "אפקט דומיננטי אחר", כלומר אפקט חדשותי, לבד מאפקט מובהק של תעמולת בחירות, שכן הכנס הוגדר ככנס בחירות". בסיום הבקשה כתבו "יהא זה מן הדין ומן הצדק להיענות לבקשה".

בתגובה לעתירה הדחופה, השיב השופט חנן מלצר לעו"ד אבי הלוי שהגיש את העתירה מטעם הליכוד, כי "ניתן בזאת צו מניעה המורה למשיבים 1 ו-2 שלא לקיים את אירוע הבחירות המתוכנן להתקיים הערב בבית העם במושב כפר אחים בשעה 20:30. בהתאם למסקנתי האמורה, מתייתר הצורך במתן צו מניעה שיורה לאסור על שידור האירוע הנ"ל בהתאם לסיפא לסעיף האמור".

מפלגת הליכוד בני גנץ מפלגת כחול לבן עתירה דחופה ועדת הבחירות המרכזית חנן מלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד