ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הכל פתוח עוד לא מאוחר

24 שעות לתוצאות: אלו הם התרחישים האפשריים ביום שאחרי

24 שעות לפתיחת הקלפיות, הכתב הפוליטי של 'בחדרי חרדים' משרטט שבעה תרחישים אפשריים להקמת ממשלה ביום רביעי הקרוב | המועדף ביותר, תרחיש האימים והבלתי הגיוני בעליל | כך או כך, בידכם להטות את הכף לכאן ולכאן באמצעות צאתכם אל הקלפי להצביע ולהשפיע

24 שעות לתוצאות: אלו הם התרחישים האפשריים ביום שאחרי
ליצמן, דרעי, נתניהו, גנץ, ליברמן, לפיד צילום: צלמי פלאש 90

בשעות האחרונות בהן עדיין ניתן לפרשן ולהעריך את האפשרויות, במקום לנתח את התוצאות האמיתיות ולנסות להרכיב את הקואליציה הבאה ואת הממשלה הבאה, שאמורה לשרת את הציבור לקדנציה הבאה • 'בחדרי חרדים' אסף את התרחישים האפשריים שמחר כבר יהפכו להגיוניים או שמא לבדיוניים יותר.

התרחיש הראשון: ממשלת נתניהו - ימין - חרדים

התרחיש שאולי נראה כבלתי הגיוני כעת הוא התרחיש הסביר ביותר: ראש הממשלה יחד עם סיעות הקואליציה הנוכחיות יהדות התורה, ש"ס, ימינה (עם או בלי עוצמה יהודית) יצליחו לגייס לפחות 61 מנדטים יחד ויצליחו להרכיב ממשלת ימין חרדים ללא אביגדור ליברמן - זוהי השאיפה של הסיעות החרדיות ושל נתניהו.

התרחיש השני: ממשלת אחדות. תרחיש האימים של הסיעות החרדיות

התרחיש השני סביר אף הוא, במקרה שכל אחד מהגושים לא יצליח להשיג את מספר הממליצים הדרוש, או שמא נתניהו או גנץ יקבלו את המנדט אך לא יצליחו להרכיב קואליציה כפי שקרה לפני כשלושה חודשים - אחד מבכירי 'הליכוד' יאזור אומץ וירכיב את רשימת הבוגדים שירכיבו קואליציה עם יושב ראש 'כחול לבן' בני גנץ. זהו תרחיש האימים של הסיעות החרדיות, שיוותרו באופוזיציה.

התרחיש השלישי: ממשלה בראשות בני גנץ ויאיר לפיד

התרחיש הבא הוא תרחיש שנראה מופרך לעת עתה, אך בוודאי נתניהו ימהר לומר, שאם לא תצאו להצביע זה יקרה בפועל. בני גנץ ראש הממשלה ויאיר לפיד שר החוץ מרכיבים קואליציה, יחד עם סיעות 'המחנה הדמוקרטי', 'העבודה-גשר' ו'ישראל ביתנו' ובתמיכה של חברי הרשימה הערבית מבחוץ או מבפנים בכדי להקים ממשלת מיעוט, כשקיים תרחיש ממנו חוששים בליכוד, שבנט ושקד יצטרפו אף הם לקואליציה שכזו - ללא 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי'.

התרחיש הרביעי: ממשלת נתניהו החמישית - בני גנץ שר הביטחון

תרחיש נוסף שקיים, הוא כי נתניהו ינצח את מערכת הבחירות, אך יחסרו לו כמה מנדטים ל-61, אזי הוא יפנה לבני גנץ שיקבל את תואר ממלא מקום ומשנה לראש הממשלה ותפקיד שר הביטחון, גנץ מצידו ימהר להכריז כי הוא הצליח להשיג את שלו. נתניהו לא ישנה את חוקי החסינות בישראל, אם יוגש נגדו כתב אישום יפרוש. כתב האישום בין כה וכה ייארך עוד זמן רב. במקרה ונתניהו יפעל היטב בשימוע ויצליח להפריך את סעיף השוחד ויוותר על דרישת החסינות הוא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו.

תרחיש חמישי: נתניהו ראש ממשלה - פרץ בלי השפם שר בממשלה

תרחיש נוסף שנראה ריאלי, הוא ניצחון של נתניהו, אך לא מספיק עם רוב של 61. כפי שעשה לאבי גבאי וטל רוסו הוא יפנה למפלגת 'העבודה' באם היא תעבור את אחוז החסימה - אורלי לוי ועמיר פרץ יכהנו כשרים, עמיר פרץ יתמודד לתפקיד נשיא המדינה, אולי אפילו בתמיכת ראש הממשלה נתניהו וסיעת 'הליכוד' (אל תדאגו, הבחירות הן חשאיות והן מאחורי הפרגוד).

תרחיש שישי: הכינו יומנים למסיבת עיתונאים משותפת של נתניהו וליברמן

בסוף רשימת התרחישים ותחת הקטגוריה 'התרחיש הלא הגיוני' - ניתן למצוא את תרחיש מספר שש. ליברמן ונתניהו מתפייסים פעם נוספת, מתכנסים להסכמות וליברמן עושה הפעם ניתוח לקיצור הפתיל אצל רופא מקצועי יותר. למי שיאמר שזה ממש לא הגיוני, נשלח אותו ליום שני דרמטי במיוחד בכנסת, בצהריים כינה יו"ר 'קדימה' חבר הכנסת שאול מופז את נתניהו "שקרן", 12 שעות אחר כך כבר ישבו זה לצד זה בשולחן הממשלה.

תרחיש שביעי: בחירות חוזרות - תרחיש האימים שלי

התרחיש הבא הוא תרחיש בו אבקש את עזרתכם, אנא קראו פרק תהילים כדי שהוא יישאר רק בגדר תרחיש ולא יהפוך לסיוט, כאשר שוב נתניהו לא יצליח להרכיב את הממשלה אך ישיג רוב לפיזור הכנסת, נצא אנחנו לבחירות לכנסת ה-23 אי שם בחודש שבט.

כך או כך, נקרא גם אנחנו, צאו להצביע, לכו להשפיע.

בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד