י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זכויות ליום הדין

עשרות רבני רוסיה התאספו ליומיים של לימוד

שבתי בבית ה': הרבנים השלוחים הגיעו מעשרות ערים ברוסיה. לימודים בחברותא ושיעורי תורה לצד שיעור מרכזי עם רבה של רוסיה. צפו בגלריה

עשרות רבני רוסיה התאספו ליומיים של לימוד
רבני רוסיה ביומיים של לימוד צילום: לוי נאזרוב

כהכנה ראויה לקראת חודש תשרי, בו ידיהם של הרבנים עמוסות לעייפה בעבודת הקודש, בייחוד כאשר מדובר ברבני ערים ברוסיה ושלוחי קודש, והמלאכה רחבה עד מאוד - התאספו במוסקב כשלושים מרבני ערי השדה, ליומיים של לימוד בתורה הקדושה, בנגלה ובחסידות, בהלכה ובהנהגות שונות, כאשר הלימוד נעשה בחברותות ובהשתתפות בשיעורי תורה מאורגנים. 

את השיעור המרכזי מסר רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, בנושא בישול עכו"ם, ובמשך שעה ארוכה התפלפלו הרבנים בהלכות חשובות ומעשיות אלו. 

שיעור זה היה לצד שיעורי תורה נוספים שנמסרו בידי רבנים ומורי הוראה מומחים, בהם דייני ורבני הרבנות הראשית לרוסיה, אשר מילאו את 'ארגזי הכלים' של הרבנים, במידע חשוב ועצות מחכימות לניהול נכון של הקהילה היהודית שתחת אחריותם, ובעיקר בתחום הנגשת היהדות לילדים והנוער - הדור הבא של היהודים ברוסיה, שבהם מושקעים מדי שנה משאבים גדולים במיוחד. 

היוזמה הינה פרי רעיונו של רב העיר פערם השליח הרב זלמן דייטש, ויחד עם מנהל ארגון הצעירים "יחד" - השליח הרב מענדל ווילנסקי ממוסקבה, יצא הרעיון לפועל במתחם בית חב"ד המפואר בשכונת ז'וקובקא, בחסות רב הקהילה הרב אלכסנדר ברדה, אשר העמיד בפני הרבנים האורחים את כל התנאים הדרושים שסייעו לרבנים לשקוד על התורה במשך יומיים ברציפות, ומשם חזרו בטיסות וברכבות, כל אחד לעירו ולקהילתו - כשהם מלאים וגדושים בכוחות רעננים, לקראת הימים הנוראים והעבודה הקדושה עם אלפי יהודי רוסיה.

צפו בגלריה מסכמת 

 

רוסיה הרב בערל לאזאר הימים הנוראים סדרי לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד