ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"פה נטמן יוסף"

נוסח המצבה על ציון האדמו"ר שהפך לשיחת היום

בבית החיים במונסי הוקמה מצבה על קברו הטרי של האדמו"ר מקאליש זצ"ל שנפטר לפני כחודש. הנוסח שכתב על עצמו בחייו, הפך לשיחת היום בקרב חסידיו ומעריציו שהשתוממו מהענווה והגדלות שהיתה ברבם

נוסח המצבה על ציון האדמו"ר שהפך לשיחת היום
הרבי מקאליש בהר הזיתים צילום: ארכיון בחדרי חרדים

ביום ראשון התקיים בבית החיים במונסי שבארה"ב, מעמד הקמת המציבה ככלות השלושים להסתלקותו של האדמו"ר מקאליש זצ"ל שנפטר בחודש האחרון בעת שהתמוטט בבית מדרשו באמצע סעודת שלישית, לאחר כמה שעות החייאה נפטר האדמו"ר לבית עולמו ומסע ההלוויה ההמונית יצא למחרת יום ראשון מבית מדרשו בפלטבוש בהשתתפות אלפי איש מבני יהדות אמריקה בראשות אדמורי"ם, רבנים וראשי ישיבות.

המצבה שהונחה על קברו הטרי הפכה לשיחת היום, כאשר המצבה הפשוטה נכתבה כלשון כתב ידו של האדמו"ר זצ"ל בעצמו.

האדמו"ר זצ"ל קרא לבניו האדמו"רים שליט"א בערך לפני שנתיים והפקיד בידיהם פתק, בו כתב את נוסח המצבה כשהוא אוסר עליהם לכתוב כל תואר וגדלות על שמו.

נוסח המצבה: פ"נ יוסף... בלי שום תואר אדמו"ר או הרב הצדיק וכו' והורה רק לכתוב את שמות אבותיו, החל מאביו הרה"ק מסטראזניץ זי"ע, עד לזקנו הרה"ק רבי מאיר הגדול מפרימישלאן זי"ע ובו מסיים: "זכותם יגן עלי וימליצו טוב בעדי ולכל הפונה פה... בכוונתו כי מי שיבוא לשפוך שיח בקברו יוושע רק בזכות אבותיו".

חסידים מספרים על סיפורי מופתים שכבר ראו בעת שהתפללו על ציונו הטרי, שאך נפטר לפני כחודש וקברו שבסמוך לקברי האדמו"רים מויז'ניץ ממונסי, ריבניץ וסקולען הפך למקום תפילה וישועה.

קאליש הקמת מצבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד