ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בגלל 'צוק איתן'

ביום הבחירות: תידון תביעה נגד בני גנץ

בעודו מתמודד כאן בישראל על ראשות הממשלה בפעם השנייה, בהולנד ידון בית הדין הבינלאומי בהאג בתביעה שהגיש פלסטיני נגד בני גנץ, עת כיהן כרמטכ"ל, בגין הריגת בני משפחתו בהפצצה של חיל האוויר | גנץ רגוע: "כראש הממשלה אמשיך לתת גיבוי מוחלט לצה"ל - בכל זירה שלא תהיה"

ביום הבחירות: תידון תביעה נגד בני גנץ
בני גנץ כרמטכ"ל צילום: פלאש 90

ביום הבחירות, בעוד בישראל הוא מתמודד על ראשות הממשלה, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, יככב במקום נוסף - בבית הדין לפשעי מלחמה בהאג שבהולנד, וזאת בדיון בתביעה שהוגשה נגדו על פשע מלחמה לכאורה שאירע עת כיהן כרמטכ"ל במבצע 'צוק איתן' וכן נגד מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל שפיקד על הכוחות שביצעו את הפשע לכאורה.

מי שהגיש את התביעה נגד השניים, הוא אזרח הולנדי מוצא פלסטיני - איסמעיל זיאדה, אותם הוא מאשים באחריות לכאורה, להפצצת בית משפחת זיאדה הפלסטינית במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה ביום ה-20 ביולי 2014, במהלך מבצע 'צוק איתן', כך מדווחת העיתונאית דנה וייס ב'ערוץ 12'.

בתקיפת חיל האוויר על בית המשפחה, נהרגו ששה ואדם נוסף. ההרוגים הם; אמו של איסמעיל בגיל 75, שלושת אחיו, אחותו החורגת, אחיינו בן ה-12 וכן חבר של המשפחה. איסמעיל זיאדה שמחזיק באזרחות הולנדית, טוען כי הפצצת בית המשפחה היתה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ולכן הוא תובע מבית הדין להעמיד את בני גנץ ואמיר אשל לדין בגין פשע מלחמה.

מטעמו של בני גנץ נמסר בתגובה ל'ערוץ 12': "צה"ל הינו הצבא המוסרי ביותר בעולם ואני גאה ששירתי בו קרוב לארבעים שנה ופיקדתי עליו. כראש הממשלה אמשיך לתת גיבוי מוחלט לצה"ל - בכל זירה שלא תהיה".

יצוין כי מדובר בתביעה תקדימית, שכן לראשונה הוגשה תביעה אזרחית נגד מפקדים בצבא ההגנה לישראל בבית דין זה.

בחירות 2019 בני גנץ אמיר אשל תביעה אזרחית בית הדין בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד