ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מפלגת השמאל זועמת

עתירה: לפסול שלוש קלפיות בבני ברק

מפלגת העבודה הגישה עתירה לפסילת שלוש קלפיות בעיר בני ברק • הסיבה: התחזות למשקיפים מטעמם

עתירה: לפסול שלוש קלפיות בבני ברק
עמיר פרץ צילום: פלאש 90

מפלגת העבודה הגישה לפני שעה קלה (שלישי) עתירה לפסילת שלושה קלפיות בעיר בני ברק, לטענתם, עקב התחזות למשקיפים מטעמם.

בהודעת המפלגה נכתב, כי "בעקבות דיווחים שנתקבלו במטה יום הבחירות של העבודה גשר מקלפיות בבני ברק (שמספרן 35, 44 ו-33 בעיר), לפיהם חרדים הסתננו לקלפיות תוך הצגה של כתבי מינוי מזוייפים מטעם העבודה גשר, וישבו בקלפיות תוך התחזות למשקיפים מטעמנו, עד אשר הגיעו המשקיפים האמיתיים מטעם המפלגה".

עוד מסרו מהמפלגה, כי "לאחר שוועדת הקלפי סרבה לעצור את ההצבעה, פנתה מפלגת העבודה גשר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה דחופה ליתן הנחיה לאלתר לבדיקת כל המשקיפים שמצויים בקלפיות בעיר מ״טעם״ מפלגת העבודה-גשר ולפסול את הקלפיות בהן ישבו".

מתוך העתירה שהוגשה

בכתב העתירה הם כתבו, כי "ועדת הבחירות הנכבדה מתבקשת בזאת לעשות שימוש בסמכותה וליתן הנחיה לאלתר לבדיקת כל המשקיפים שמצויים בקלפיות בעיר בני ברק מ"טעם" מפלגת העבודה וחשש כבד עולה שהם מופעלים בידי המשיבה, וכן לפסול את קלפיות 35, 44, ו- 33 בעיר, וזאת מן הטעמים להלן:   

לפני כשעה קיבלנו דיווחים ששלושה חרדים עשו שימוש בתעודת משקיף הנחזות להיות חתומות בידי מר ריצ'רד פרס- ב"כ סיעת העבודה והאמון על הפקת התעודות מטעם העותרת. 

שלושת החרדים שהו בקלפיות לעיל כשעה ארוכה, תוך הצגת מצג שווא שהם מטעם העותרת – ורק לאחר שמר ריצ'רד פרס פנה לשוטר מר ציון מלכה (טלפון – 050-2187427 – להלן:"השוטר") שעובד בקלפיות דנא, יצאו הם מן הקלפיות בשל פניית השוטר ועזבו את המקום.  

עסקינן כאמור בקלפיות מס' 35, 44, ו- 33, כאשר בקלפי מס' 44 הזדהה "המשקיף" העונה לשם יקותיאל מרמושטיין, שהה כאמור בקלפי שעה ארוכה באופן שמנע ממשקיפה מעם העותרת העונה לשם חן פטרוסקה להיכנס לקלפי ולבצע משימתה. 

אלא, שכעבור שעה קלה חזר המשקיף לקלפי – וזו הפעם החזיק באמתחתו תעודת משקיף החתומה בידי המשיבה. 

מקרה דומה ארע בקלפי מס' 35, שעה שנציגת העותרת הגב' גילה דרורני מסרה כי מר גלברג יחזקאל שוהה בקלפי עם תעודת משקיף הנחזית להיות מטעמינו. גם הלה עזב את הקלפי טרם שלשוטר היה סיפק בידו לעכבו לצורך בדיקה, ואולם, אף הוא חזר לפני שעה קלה לקלפי דנא שהוא מציג תעודת משקיף מטעם המשיבה. 

בקלפי 33 מסרה לנו הגב' שרון שגיא משקיפה מטעמינו שאף לה לא התאפשר להיכנס לקלפי, שעה שמר חיים אהרון ת.ז.  032042202, טלפון 052-7616682, הזדהה בקלפי עם תעודת מינוי של משקיף מהעותרת.     

יצוין כי בקלפיות מס' 44 ו- 33, נתבקשה ועדת הקלפי לעצור את ההצבעה, ואולם ועדת הקלפי סירבה לעשות כן,ואף סירבה לציין אירועים אלו בפרוטוקול. בשל כך פנינו למר עדי לזרוביץ מנהל ועדת הבחירות האזורית, והלה הורה לועדות קלפי אלו לציין זאת בפרוטוקול. 

עוד יצוין כי כתבי המינוי של העותרת נחתמו על ידי מר ריצ'רד פרס באופן ידני ולא בהדפסת שמו, ובשניים מן המקרים לעיל לפחות הוצגו תעודות ששמו של ריצ'רד פרס הודפס בהם.      

למותר לציין כי קיים חשד כבד ממעשי זיוף שמאורגן בקלפיות אלו בידי המשיבה, באופן שמצדיק את פסילתם לאלתר. 

בנוסף, מתבקש כאמור הועדה הנכבדה להורות על בדיקה מידית בכל הקלפיות בעיר מי הם המשקיפים מטעם העותרת שימצאו ו/או נמצאים, ו/או נמצאו בקלפיות בעיר, להעביר לעותרת רשימה שמית מסודרת של משקיפים אלו כולל צילומי תעודות המשקיף ובשימת דגש על הקלפיות לעיל, וככל וימצא והללו לא מטעם העותרת, יש להוציא אותם לאלתר מהקלפי הרלוונטי, ולהביא לפסילת קלפיות אלו".

מפלגת העבודה קלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד