כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בכירי זק"א בצה"ל: בוחנים שת"פ מבצעי

המתנדבים קיבלו סקירה בבסיס חיל הים בחיפה • בצה"ל בוחנים שת"פ עם יחידת הצוללנים של זק"א • משי זהב: "האנשים מתחברים והופכים לשגרירי הציבור החרדי"

אנשי זק"א בבסיס חיל הים. צילום: זק"א
אנשי זק"א בבסיס חיל הים. צילום: זק"א

בימים בהם מושמץ הציבור החרדי על חוסר תרומה בחסות חוק טל, בכירי ארגון זק"א ביקרו אתמול (ראשון) בבסיס חיל הים בחיפה כחלק מתוכנית שמוביל דובר צה"ל לחיזוק הקשר בין צה"ל לבין מובילי דעה בקרב גורמים שונים בחברה הישראלית.

במהלך הביקור נבחנו שיתופי פעולה חדשים בין הארגון החרדי לצה"ל ונערכה לאנשיו סקירה על הפעילות הצבאית וחשיבותה.

במסגרת המפגש הגיעו לבסיס חיפה 30 בכירים בארגון ההתנדבותי המסייע בטיפול בזירות אסון, בראשות יושב הראש יהודה משי זהב, ומנכ"לו אהרון צור. במהלך היום דנו הגורמים הצבאיים עם בכירי זק"א ברעיונות לשיתופי פעולה. בין היתר בחנו דרכים לעשייה משותפת בפעילות מבצעית של איתור נעדרים בים, כמו גם בקיום תרגילים משותפים, נוכח העובדה כי לזק"א יחידת צוללנים, אשר בימים אלו פועלת בניסיון לאיתור הצוללן שנעדר באזור אשדוד.

בנוסף, אנשי זק"א ביקרו בכלים השונים המשמשים את חיל הים וקיבלו סקירה מקיפה על הפעילות הצבאית של החיל וחשיבותה, בין היתר ממפל"ג השליטה, סא"ל דותן ורב חיל הים.

"בביקור כזה המתנדבים החרדים רואים בעיניים את הגאווה, החלוציות והציונות ומבינים שהשד לא נורא כל כך", סיפר יו"ר הארגון, יהודה משי-זהב. "חשוב שיכירו את המערכת גם בשביל ליעל את העשייה המקצועית המרובה, וגם בשביל לחבר בין האנשים, שאחר כך יהיו שגרירים באוכלוסיות שלהם ויביאו לקירוב אחים".

הפרויקט הוא חלק מיוזמה של דובר צה"ל, במסגרתה מוזמנים בכירים ומובילי דעה מגורמים שונים בחברה הישראלית לביקורים בצה"ל לצורך דיון מעשיר וחיזוק שיתופי פעולה. בין הגורמים שהשתתפו עד היום בפרוייקט: יו"ר הסתדרות העובדים, בכירים מאוניברסיטאות, רבנים ראשיים, ועדת הכלכלה של הכנסת ועוד.
צה זק משי זהב חיל הים דובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד