ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
למרות האיסור

ארגוני השמאל משנעים בדואים לקלפיות

למרות הוראת יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר לארגון "זזים" שלא להפעיל מערך הסעות לקלפיות למען בדואים מכפרים בלתי מוכרים, הארגון לכאורה מפעיל חפ"ק הסעות • בתיעוד ניתן לראות אוטובוסים ועשרות פעילים ממוחשבים, המקבלים ומעבירים כל העת מידע על מנת להזרים מצביעים לקלפיות

ארגוני השמאל משנעים בדואים לקלפיות
התיעוד מתחנת הדלק צילום: צילום מסך

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הורה ביום ראשון האחרון לארגון "זזים" שלא להפעיל מערך הסעות לקלפיות למען בדואים מכפרים בלתי מוכרים, אלא אם כן יירשמו עד למחרת (שני) כ"גוף פעיל בבחירות" במשרד מבקר המדינה.

בכך דחה מלצר את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וקיבל את עתירת הליכוד בנושא. אולם, בעקבות ב"זזים" מסרו כי לא יירשמו כגוף פעיל בבחירות ולא יוכלו להפעיל את מערך ההסעות כל עוד יש צו מניעה נגדם. הארגון לא הסביר מדוע אין בכוונתו להירשם במשרד המבקר.

מלצר קבע כי בניגוד לרושם שהארגון ביקש ליצור, מטרתו אינה רק הסעת מצביעים, אלא "ניצבת בבסיסו, לכל הפחות, תכלית נוספת, הנובעת מהנחה מבוססת... ביחס לכוונות ההצבעה של קהל הבוחרים שהיא מתכוונת להסיע, ומתוך מטרה ליצור אותו 'גוש חוסם יהודי־ערבי', הנזכר במכתב שנשלח לפעיליה".

עוד קבע מלצר, כי לא ניתן לקבל את ההערכות התקציביות הנמוכות שהציג הארגון למערך ההסעות, וקבע שהמהלך, כמו פעולות נוספות של הארגון בבחירות, יחרגו מרף מאה אלף השקלים שקובע החוק כתנאי מחייב לרישום במשרדי המבקר.

אולם, בתיעוד המתפרסם בשעות האחרונות בפייסבוק, נראה כי פעילי 'זזים' הקימו לכאורה חפ"ק בתחנת דלק 'מנטה' בדרום, על מנת להביא מצביעים בדואים לקלפיות.

בתיעוד ניתן לראות אוטובוסים ועשרות פעילים ממוחשבים, המקבלים ומעבירים כל העת מידע על מנת להזרים מצביעים לקלפיות, כל זאת בניגוד לפסיקת השופט מלצר.

שמאל קיצוני בדואים חנן מלצר בחירות 2019 תעמולת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד