כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המפתחות בידי אויב החרדים

אווירה מתוחה במפלגות החרדיות: אופוזיציה או התגמשות?

המפתחות בידי אויב החרדים: אווירה מתוחה במפלגות החרדיות • החשש: עשויים למצוא את עצמן באופוזיציה • האם ישבו תחת ממשלת גנץ-לפיד? 

אווירה מתוחה במפלגות החרדיות: אופוזיציה או התגמשות?
ראשי המפלגות החרדיות צילום: צלמי פלאש 90

בעקבות התוצאה הדרמטית המסתמנת על פי המדגמים, ובעקבות כך שגוש הימין לא זוכה לרוב - המפלגות החרדיות באווירה מתוחה מאוד. ולו בגלל העובדה שהמפתחות נמצאים בידיו של אויב החרדים ליברמן.

לכאורה המפלגות החרדיות עושות את דרכן לאופוזיציה. זאת כאשר טרם ברור תחת איזה ראש ממשלה הן יסבלו. האם מדובר בבני גנץ ויאיר לפיד, או שמא אחד מבכירי הליכוד ברוטציה עם ראשי כחול לבן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראשי המפלגות החרדיות עורכים בשעה האחרונה מספר התייעצויות על המשך הדרך, וכי גם ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראשי המפלגות החרדיות בנושא.

ח״כ משה גפני אמר בשיחה ל׳קול חי׳: ״אני חוזר על זה גם כעת לא נישב עם לפיד. זה לא יקרה. אמרנו שאנחנו הולכים עם נתניהו ואנחנו לא מזגזגים. כרגע אני בעיקר שמח על ההישג הגדול של הציבור החרדי. תפסיקו להיות פסימיים, תמתינו קצת״.

ח"כ אורי מקלב אמר ל׳קול חי׳: ״אנחנו רחוקים מאוד מממשלת אחדות ואני מציע להמתין לתוצאות האמת, קיים חשש של ממשלת שמאל בתמיכת הסיעות הערביות מבחוץ״.

ח"כ ישראל אייכלר ב'קול ברמה פלוס': "הציבור החרדי הראה שהוא האוגן הכי חזק ושאפשר לסמוך עליו. הציבור שלנו יצא להצביע בכל הכוח. הליכוד חייב לציבור החרדי אסור לו לבגוד בנו".

בתוך כך, במפלגות החרדיות הודיעו בשבועיים האחרונים כי לא ישבו תחת בני גנץ, אולם כעת נשמעים קולות אחרים שלא שוללים ישיבה עם גנץ - אך מטילים ווטו מוחלט על ישיבה יחד עם יאיר לפיד בממשלה.

בתוך כך, בכיר הליכוד השר דוד אמסלם הצהיר כי "אנחנו לא נלך בלי הדתיים והחרדים".

בנימין נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד