י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראשי 'יהדות התורה' בתגובה ראשונה

ליצמן ל'בחדרי': "לא פוסל את גנץ" • צפו

ראשי 'יהדות התורה' הגיעו אחר חצות ליל למטה המפלגה בפתח תקווה לשאת נאום ניצחון | ליצמן ל'בחדרי': "מדגמים זה מדגמים, בוא נראה מה יהיה בעוד שעתיים שלוש" | גפני בפתח תקווה: "גם יהדות התורה וגם ש"ס הביאו הישג חסר תקדים - אנחנו על הגלגל!"

ליצמן ל'בחדרי': "לא פוסל את גנץ" • צפו
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ב'יהדות התורה' די מרוצים מהתוצאות שלהם, אך מקווים שתוצאות המדגמים יתבדו לגבי 'הליכוד' ובנימן נתניהו. יו"ר 'אגודת ישראל' יעקב ליצמן ויו"ר 'דגל התורה' הגיעו הערב למטה הבחירות המרכזי בפתח תקווה בכדי להודות לפעילים ולהגיב לראשונה לתוצאות המסתמנות.

כתב 'בחדרי חרדים', תפס את סגן השר ליצמן ביציאתו ממכוניתו וביקש ממנו לשתף את תחושותיו בשעות מתוחות אלו, "מדגמים זה מדגמים, בוא נראה מה יהיה בעוד שעתיים שלוש" אמר ליצמן. לשאלת 'בחדרי חרדים', כי על פי המדגמים לא נראה שנתניהו יצליח להשיג רוב של 61, השיב ליצמן, "גם בפעם הקודמת חשבו ככה ופתאום ראו שמשתנים תוצאות האמת".

גנץ עדיין מוקצה?, שאלנו וליצמן השיב, "אני עם לפיד לא אשב. גנץ בלי לפיד? למה לא". עוד הוסיף ליצמן: "אני תומך בנתניהו חד משמעית, שלא יהיה טעות".

לאחר מכן בתוך העולם נאמו שני ראשי הסיעות. יו"ר 'יהדות התורה' יעקב ליצמן אמר, "זכינו להישג אדיר ולעליה בקולות אבל אלו רק תוצאות מדגמים ונמתין להן. הוכחנו ציות לגדולי ישראל, עשינו קידוש השם אדיר ולא נוותר על עקרונותינו. ההישג שלנו הודות למועצת גדולי התורה, לאחדות הגדולה והשותפות עם קהילת הרב דוד חי הכהן מבת ים".

הוא גילה למאות הפעילים שגדשו את האולם, "שוחחנו עם ראש הממשלה נתניהו ונמליץ עליו. אנו לא נגד ממשלת אחדות אך זה לא יוכל לכלול את לפיד. לצערנו הבחירות הללו היו רוויות הסתה ושיסוי נגד החרדים והדת, אנו מקווים ומייחלים שהשיח הנורא הזה ייפסק לאלתר. ראיתי את הפעילים במשך היום ואת ההתלהבות ושמחים בתוצאות ונחכה לתוצאה הסופית שיכולה להשתנות כפי שהיה בפעם הקודמת. יהדות התורה תמשיך לדבוק בעמדותיה ותפעל למען הציבור בישראל וצביונה היהודי של המדינה באחדות ובכבוד".

יו"ר 'דגל התורה' משה גפני אמר הלילה בפתח תקווה כי "לא היינו צריכים לחכות למדגם כדי לדעת שאנחנו נמצאים בין 8 ל-9 מנדטים, ראינו את זה בכל הארץ. עשינו קידוש השם שאין כדוגמתו, השבנו מלחמה כנגד המסיתים ובתוצאות האמת שמגיעים אלינו,בכל מקום ומקום יש עליה של קולות ליהדות התורה".

לדבריו, "אנחנו לא מזגזגים כמו שיש אחד שנוהג לעשות כך, יום אחד הוא עם נתניהו ויום אחד עם גנץ, אמרנו ואני אומר את זה כעת שוב, אנחנו הולכים עם נתניהו והוא גם יקים בעזרת השם את הממשלה הבאה. גם יהדות התורה וגם ש"ס הביאו הישג חסר תקדים - אנחנו על הגלגל!".

"ההצלחה שלנו היא בגלל האחדות הנפלאה שיש בינינו במפלגה. תודה לכל הפעילים ולכל המתנדבים - קידשתם שם שמיים, היהדות החרדית ניצחה", סיכם גפני.

בנוסף, בראיון ליונית לוי ב'ערוץ 12', אמר גפני, "תסלחו לי אבל אני רוצה לשעמם אתכם, אם מישהו משועשע מזה שבני גנץ יהיה ראש ממשלה - שיבושם לו. אנחנו הולכים עם נתניהו והוא גם יקים את הממשלה הבאה".

בראיון לגל"צ אמר יו"ר 'דגל התורה': "אנחנו עומדים על עקרונותינו, לא נזחל לכל קואליציה רק כדי להיות בשלטון, יש לנו נאמנות לציבור המסורתי, להליכוד ולעומד בראשה נתניהו. ואם אנחנו נהיה באופוזיציה - נלמד אותם פרק בדמוקרטיה".

יעקב ליצמן בני גנץ בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד