י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת ממשלת אחדות

בני גנץ: "עמדנו במשימה - אדבר עם כולם"

ב'כחול לבן' זהירים הפעם ולא מכריזים על ניצחון מובהק, עם זאת הארבעה עלתה לנאום. כשהמועמד לראשות הממשלה מעדכן כי כבר החל במגעים להקמת ממשלת אחדות ולא פסל את החרדים, "המגעים הפוליטיים החלו. שוחחתי הלילה עם עמיתיי. אני מתכוון לדבר עם כולם"

בני גנץ: "עמדנו במשימה - אדבר עם כולם"
בני גנץ בנאום ליל הבחירות צילום: הדס פרוש, פלאש 90

רביעיית ההנהגה ב'כחול לבן' הגיעה הלילה בסביבות 02:30 למטה המפלגה בכדי לשאת נאומים קצרים, אותם לא הגדירו כנאומי ניצחון. ראשון נאם ח"כ גבי אשכנזי המיועד להיות שר ביטחון, אם גנץ ירכיב את הממשלה, אחריו ח"כ משה בוגי יעלון המיועד לכהן כשר החינוך והמיועד להיות שר החוץ יאיר לפיד.

אחרון עלה אולי ראש הממשלה הבא, ח"כ בני גנץ, שפתח ואמר, "חברות וחברים, פעילות ופעילים יקרים. אני שמח ונרגש מאוד להיות כאן הערב. כמובן שנמתין לתוצאות האמת, אבל כמו שזה נראה עמדנו במשימה, ולא פחות חשוב - עמדנו בה בדרך שלנו. כחול לבן הייתה ונשארה כוח גדול ומרכזי במרחב הפוליטי הישראלי, וזה בזכותכם. לכן, אני מבקש קודם כל להודות לכם".

הוא גולל, "עברנו יחד שלושה חודשים אינטנסיביים באו אחרי חודשים אינטנסיביים לא פחות. אני אסיר תודה לכל אחת ואחד מכם. עבדתם בלי הפסקה, נתתם את הלב ואת הנשמה, ואין גבול להערכה שלי כלפיכם!
תודה לרויטל ולילדים המדהימים שלי, שתמכו, ליוו וראו אותי מעט מאוד בבית, ובעיקר בפעילויות בשטח שאליהן התלוו. אתם הדבר היקר לי מכל".

גנץ הודה לחבריו ושותפיו להנהגה, "אני מבקש להודות גם לשותפיי להנהגת כחול לבן: ליאיר - שאני גאה לקרוא לו חברי, מפני שהוא לא רק שותף פוליטי אלא גם חבר. לבוגי - מפקדי, האיש הישר והממלכתי ביותר בפוליטיקה הישראלית. אני גאה שאתה שותף שלי.  ולגבי – מנהיג. אדם. חבר ושותף. מי ששרף את השטח יחד איתכם, דרום, צפון, מזרח ומערב. אני מקווה גבי, שאתה זוכר באיזו עיר אנחנו נמצאים".

"תודה גם לכל חברי הכנסת שלנו", אמר גנץ והוסיף, "כולכם פעלתם באזורים ובקהילות בכל רחבי הארץ ועשיתם עבודה נהדרת! אני רוצה גם להודות לצוות הקמפיין. והכי חשוב - תודה גדולה לפעילות ולפעילים שלנו ולכל מי שהצביע כחול לבן. אתם חלק משמעותי בשינוי המסתמן. אתם השינוי! לאחר תוצאות האמת, נקיים מפגש לסיכום ולתודה".

"חברים, עברנו ביחד דרך ארוכה וקשה. לקחנו על עצמנו משימה לא פשוטה, וכאמור אנחנו נמתין כעת בסבלנות לתוצאות האמת. עם זאת אפשר לומר לפי התוצאות המסתמנות, נתניהו לא הצליח במשימתו. אנחנו לעומתו הוכחנו שהרעיון שנקרא 'כחול-לבן' - מיזם שאותו הקמנו לפני קצת יותר מחצי שנה – הצליח, בגדול והוא כאן כדי להשאר".



הוא רמז על נצחונו באומרו, "לפי התוצאות שבידינו כרגע. נראה שבפעם השנייה אזרחיות ואזרחי ישראל נתנו בנו אמון. למעלה ממיליון אזרחים, שהחליטו לומר: לא להסתה ולפילוג, וכן לאחדות. לא לשחיתות, וכן לניקיון כפיים. לא לניסיונות לרסק את הדמוקרטיה הישראלית, וכן לממלכתיות ושמירה על מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. הבטחנו לאורך כל הקמפיין, ואני מתחייב ביתר שאת שמבחינתי, הערב, ולא משנה איך הוא ימשיך, מתחיל המסע לתיקון החברה הישראלית".

לדבריו, "לישראל ישנם אתגרים ביטחוניים אדירים, ומי כמונו– עם יותר ממאה שנות שירות במצטבר – יודעים איך להתמודד איתם. אבל לא פחות מהביטחון, מדאיג אותי השסע בחברה הישראלית. הסדקים הפנימיים בינינו, הפכו במערכת הבחירות הזו לקרעים המאיימים לפרק אותנו מבפנים. עלינו, כהנהגה, לפעול לאלתר כדי לאחות אותם. החברה הישראלית חזקה, חיונית ובוטחת בעצמה. יחד עם זו היא פצועה והגיעה השעה לרפא אותה. נחפש ונמצא את מרחב ההסכמה של אזרחי ישראל ונישא תפילה משותפת: תפילה לשלומה של המדינה ושלומם של כל אזרחיה".

הוא עדכן את אזרחי המדינה בנאומו כי "המגעים הפוליטיים החלו. שוחחתי הלילה עם עמיתיי, עמיר פרץ וניצן הורביץ, וקבענו להיפגש בימים הקרובים. אני מתכוון לשוחח בימים הקרובים גם עם אביגדור ליברמן ושותפים נוספים. אני מתכוון לדבר עם כולם. החל מהלילה אנו פועלים להקמת ממשלת אחדות רחבה - שתבטא את רצון רוב העם והחברה. ממשלה שתציב את סדרי העדיפויות - כפי שאנחנו חושבים שהם צריכים להיות!".

"בימים ובשבועות הקרובים נפעל בחרדת קודש, מתוך רצון להחזיר את החברה הישראלית למסלול ולמלא אחר רצון העם. לפני הפוליטיקה ומעליה, אנחנו עם אחד וחברה אחת. הקיטוב והשיסוי מאחורינו, והאחדות והפיוס לפנינו!".

בסיום דבריו קרץ בני גנץ למפלגות החרדיות ולליכוד באומרו, "אני קורא מכאן גם ליריביי הפוליטיים מכל המחנות, הניחו בצד את המחלוקות ובואו נפעל יחדיו למען חברה ישראלית טובה, צודקת ושוויונית לכל אזרחיה. אנחנו נמתין לתוצאות האמת נראה באמת מה אמר הבוחר ונלך לאורו אבל בכל זאת אני רוצה לשתף אתכם שאתמול בלילה הייתי בכותל, וביקשתי שוב: "הבא שלום עלינו, ועשה שלום בתוכנו" אפעל בכל כוחי כדי לממש את השליחות הזאת", כך גנץ.

בני גנץ מפלגת כחול לבן ממשלת אחדות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד