י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ישיבה ללא עיתונים

בשעת המדגמים: רבי יגאל מסר שיעור כללי

תלמידי ישיבת 'אור ישראל' שגם כך לא קוראים עיתונים בחודש אלול, נאלצו לשמוע בשעת המדגמים 'שיעור כללי' מראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן

בשעת המדגמים: רבי יגאל מסר שיעור כללי
שיעור כללי באור ישראל צילום: EBA

בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה, החל יום הבחירות עם שיחה מיוחדת מפי ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן בדבר חשיבות המערכה לצאת ולהצביע, ובד בבד חשיבות מעלת ההתחזקות בלימוד התורה בזמן רפיון.

מיד לאחר השיחה, ישבו בני הישיבה לשקוד על תלמודם במשך הבוקר, ורק בשעות אחר הצהריים יצאו לכל רחבי הארץ לקיים את ציווי ו'עשית ככל אשר יורוך' בהצבעה.

בישיבה מספרים, כי מיד לאחר קיום ההצבעה, חזרו בני הישיבה לתפילת ערבית בישיבה, כאשר כמיטב המסורת איש לא נעדר. לאחר מכן, בשעה 22:00, בעוד ברחבי הארץ עסוקים הכל בהאזנה לתוצאות המדגמים ובניתוח האפשרויות להקמת הממשלה, מסר ראש הישיבה הגאון רבי יגאל רוזן שיעור כללי בהיכל הישיבה על הסוגיא הנלמדת.

גם לאחר סיום השיעור, מספרים התלמידים כי ניתן היה לראות את הבחורים נשארים בית המדרש ודנים בלהט - לא בתוצאות המדגמים - אלא ביסודו המחודש של ראש הישיבה בדין היתר שפחה כנענית לעבד עברי.

בישיבת 'אור ישראל' אסור להכניס עיתונים בחודש אלול והפעם בגלל הבחירות, כך שגם אם בחור שרצה אולי להתעניין איכשהו בתוצאות המדגמים של הבחירות, הוא נאלץ, כמו במשטר הקפדני ב'אור ישראל', לשמוע את שיעור כללי.  

ישיבת אור ישראל מדגמים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד