כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גאב"ד ציריך הוטס משוויץ ל'הדסה'; מצבו קשה • התפללו

הגר"ש ברייש מונשם, מורדם וסובל ממים בריאות • הרופאים בציריך הרימו ידיים, אך ר' אברהם גאסט הרים את הכפפה והטיסו ארצה • רבי שאול בן פעשא לרפואה שלמה

הגאון רבי שאול ברייש, גאב"ד ציריך. צילום: כל העולם כולו
הגאון רבי שאול ברייש, גאב"ד ציריך. צילום: כל העולם כולו צילום: כל העולם כולו

לקיים בנו חכמי ישראל: הגאון רבי שאול ברייש, גאב"ד ציריך שבשוויץ ורב בית המדרש 'אגודת אחים', הובהל אתמול (ב') במטוס פרטי לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים במצבו קשה מאוד.

הרב ברייש לא חש בטוב לפני חודשיים בעת שהותו בארץ ולאחר מכן חזר לציריך, שם אושפז בבית החולים, כאשר לצידו בני משפחתו.

ל'בחדרי חרדים' נמסר, כי הרב סובל ממים בריאותיו. אתמול הידרדר מצבו. הוא הוטס כשהוא מונשם ומורדם במטוס פרטי לארץ במימון של אחד מתומכי מוסדותיו, הרב אברהם גאסט.

הרופאים בשוויץ הרימו ידיים בעקבות מצבו, אך פרופ' לינטון ראש מחלקת טיפול נמרץ ב'הדסה עין-כרם' המטיס בעצמו חולים במקרים רבים, יצא במיוחד יחד עם ד"ר רון הייכל והטיסו לארץ, בעזרתם של 'יד אברהם' בראשות המנהל שמעון ברוין.

הרב אברהם גאסט, שמימן את ההטסה והטיפול, מספר לבחדרי חרדים: "ד"ר אליעזר רוזנברג שהוא רופא מוכר בציריך טלפן אלי בבוקר שחייבים לשלוח את פרופ' לינטון עם עוד רופא להציל את חייו של הרב בגלל שלהם אין מה לעשות. הם עלו על הטיסה בשעה 4:00 והגיעו לציריך בשעה 7:00 וכבר בציריך הפרופ' עשה טיפול מציל חיים לרב בכדי לארגן אותו לטיסה לארץ.

"התוכנית הייתה להטיס את הרב במטוס של אל על, אבל בגלל המצב הקשה הפרופ' הזמין מטוס פרטי מגרמניה, הטיסה יצאה מציריך ביום שני ב10:00 בבוקר והגיעה לארץ ב2:30 ושעה אחר כך הרב כבר היה מאושפז בהדסה עין כרם".

הרב ברייש משמש עשרות שנים כגאב"ד ציריך כממלא מקום אביו, הגאון רבי מרדכי יעקב ברייש זצ"ל בעל ה'חלקת יעקב' לצידו של הגאון רבי משה חיים שמרלר. הרב ברייש ידוע כתלמיד חכם גדול וכפוסק המנהיג את בני הקהילה בציריך ביד רמה.

בבית המדרש 'אגודת אחים' בציריך נערכות כל העת משמרות תפילות ותהילים לרפואתו השלמה.

הציבור נקרא להתפלל ולעורר רחמי שמים מרובים לרפואת הגאון רבי שאול בן פעשא לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.
ציריך שוויץ ברייש אגודת אחים מטוס פרטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד