ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בלי ששמנו לב: החרדים הופכים לחלק בכיר בציבוריות הישראלית

חברי כנסת, מ"מ ראשי ערים, סגן יו"ר ועדת הבחירות, תפקידים בכירים ברשויות – כל אלו ועוד מאוישים על ידי נבחרים חרדים בוגרי האקדמיה • היכן למדו כולם? מעקב מרתק

בלי ששמנו לב: החרדים הופכים לחלק בכיר בציבוריות הישראלית
חרדים ברחובות צילום: קובי גדעון, פלאש 90

האם חרדים משתלבים בשוק העבודה והתעסוקה? במשך שנים נהוג היה לחשוב שהם פשוט לא קיימים, ואם ראינו חרדי או חרדית בתחום לא מוכר, מיד היינו נרעשים כאילו גילינו פה תגלית מרתקת. אט אט הלכה התופעה והתרחבה, וניתן היה לראות כיצד נצבעים תפקידים בכירים על ידי אנשים חרדים. ככל שהחרדים משתלבים בעמדות משפיעות ומקבלי החלטות, הם הופכים לחלק מהציבוריות הישראלית ואפילו השיח על שילוב חרדים, הופך לפחות קשה בחוץ.

'בחדרי חרדים' בדק ומצא מי הם החרדים שנמצאים במקומות בעלי עמדה משפיעה, והפרט המעניין שעלה, היה מכנה משותף לרבים מהם: רובם הם בוגרי הקריה האקדמית אונו, המובילה הכשרה מקצועית ואקדמית לחרדים.

את מי מצאנו ברשימת המפורסמים? עו"ד משה ארבל, ח"כ צעיר ונמרץ במפלגת ש"ס, שהוביל לא  מזמן מצד מפלגתו את סיפור ההופעה בעפולה, נגד שדולת הנשים שרצתה לבטל את האירוע. אוריאל בוסו, מ"מ ראש עיריית פתח תקווה, שעתיד היה להיכנס כח"כ בש"ס, בכנסת שהתפזרה תוך חודש מיום שקמה. עו"ד עומר ינקלביץ', חברת כנסת חרדית ראשונה שפועלת גם בעד השכבות האוכלוסיות בחברה החרדית כחלק מהאג'נדה שלה. עו"ד אברמי יוסטמן, שימש כסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת האחרונה. עו"ד רפי אסרף, שימש כמנהל ההקדשות במשרד המשפטים. עו"ד מנחם מושקוביץ', סגן יו"ר לשכת עורכי הדין. הרב פנחס גורט, פרקליט מצטיין בפרקליטות המדינה. הרב מנחם וולף, שימש כאחראי במחלקה העסקית במס הכנסה בירושלים. עו"ד קובי אלתר, זכה במרכז והפך לדובר הרבנות הראשית בישראל. הרב מרדכי הלפרין, רופא בכיר בבית חולים שערי צדק. רו"ח דוב פרלא, משמש כאנליסט בכיר בפירמת רואי חשבון גיזה, זינגר, אבן. רו"ח ישראל שוובל, גזבר עיריית ביתר עילית. עו"ד אבנר יפרח, רשם בכיר בבית משפט השלום בתל אביב. עו"ד יצחק דהן, מזכיר ראשי של בית הדין הרבני באשדוד. עו"ד רבקה שורץ, מקימת עמותת 'מן המיצר' שמסייעת לנפגעות תקיפה במגזר החרדי, רו"ח איציק נפתלין שהוא גם שותף במשרד רו"ח פאהן קנה ושו"ת, ממקימי מתחם העבודה המשותף  וורק – אפ ועוד.

הקמפוסים החרדיים של הקריה האקדמית אונו, נפתחו בשנת 2001, באור יהודה ובהמשך בירושלים, והפכו את עולם האקדמיה לנגיש עבור חרדים שרצו להתקדם ולהשתלב בשוק  העבודה, מבלי לפגוע באורחות חייהם. רשימת האנשים הזו כפי שהיא, מעידה מעבר לכל ספק כי ההצלחה היא עובדה מוגמרת, וכי מול המציאות וההוכחות שהיא מייצרת, אין סיבה להתווכח. על אף ההתנגדויות הרבות, אי אפשר להתווכח מול ההסכמות והאישורים שהשיגו בקריה האקדמית אונו. מי שעמד מאחורי השגת האישורים הוא הרב יחזקאל פוגל, שפועל יותר מעשרים שנה למען הציבור החרדי בכל הנוגע לפתרונות תעסוקה ופרנסה. בשנת 1999 קיבל אישור מוועדת הרבנות בראשותו של הרב יוסף שאולזון ז"ל, חתנו של הרב אלישיב זצ"ל, ובהכוונת גדולי הדור של אותה תקופה, הרב וואזנר זצ"ל, מרן הרב שטיינמן זצ"ל והגרי"ש אלישיב זצ"ל.

אין ספק כי השמות שהזכרנו כאן הם רק מקבץ מתוך אלפי שמות שחלקם הגדול אינו מוכר, אם כי מתפרנס בכבוד, ומקדש שם ה' במקומות בהם השתלבו בשוק העבודה הכללי. וברור כי ככל שישתלבו יותר חרדים בתפקידים בכירים, יהיה לנו קל יותר לעבוד על התדמית – גם כלפי הכלל, ובתקופה סוערת שכזו, אין ספק כי הדבר לא היה מזיק לנו כציבור.

קרית אונו חרדים עובדים עומר ינקלביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד