י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מוישי בן 13

הילד היתום המפורסם בעולם היהודי חוגג בר מצווה

מוישי הולצברג ששיכל את שני הוריו לפני 11 שנים בפיגוע טרור אכזרי בבית חב"ד במומבאי חוגג היום בר מצווה ולקראת החגיגות הוא טס במטוס פרטי כשהוא מלווה מוזיקלית וכן התחיל הבוקר להניח תפילין בקראון הייטס

הילד היתום המפורסם בעולם היהודי חוגג בר מצווה
חגיגות בר המצווה של מוישי הולצברג צילום: באדיבות המצלם

מוישי הולצברג, אחד הילדים המפורסמים בעולם היהודי, ששרד את פיגוע הטרור בבית חב"ד במומבאי בהודו ב-2008, מבקר בימים אלה בניו יורק עם סבו וסבתו כדי להתכונן לשמחת בר המצווה שלו.

הילד שניצל בזכות המטפלת הגויה שלו סנדרה סמואל, הניח הבוקר (רביעי) תפילין לראשונה, במהלך תפילת שחרית, כאשר יחד איתו היו סבו וסבתו הרב נחמן ופריידה הולצברג והרב שמעון רוזנברג, שיחד עם אשתו יהודית מגדלים אותו בעפולה.

מוישי הולצברג היה פעוט כבן שנתיים, כאשר טרוריסטים אסלאמיים הסתערו על בית חב"ד במומבאי ורצחו חמישה יהודים בשנת 2008, כולל הוריו השלוחים - הרב גבי ורבקי הולצברג הי"ד.

באותם רגעים קשים, מצלמות הטלוויזיה הציגו אישה בורחת מהבניין כשהיא מחזיקה ילד, זו הייתה סנדרה סמואל, המטפלת ההודית של המשפחה ומוישי הקטן.

הולצברג הצעיר הפך לסמל להישרדות יהודית. הוא התקבל בחום בניו יורק כשביקר באוהל של הרבי זצ"ל בקווינס ובאזורים יהודיים בברוקלין.

המאורע החגיגי בניו יורק היה "הנחת התפילין" שלו, הוא התחיל להניח תפילין מדי יום כחודשיים לפני שהוא הופך לבר מצווה, כמנהג חב"ד.

בן משפחה אמר לאתר COLlive כי הולצברג קיבל זוג תפילין חדש לשימוש יומיומי, "הוא משתמש בתפילין של אביו כשהוא משתתף במבצעים", אמר בהתייחס לפעילויות של הנחת תפילין של חב"ד לציבור הרחב.

יצוין כי במסגרת החגיגות המריא מוישי לטיסה במטוס פרטי, כשאת הדרך מנעימים לו הזמרים החב"דיים בני פרידמן ואלי מרכוס עם הקלידן מנדי הרשקוביץ. 

בר מצווה מוישי הולצברג גבי ורבקי הולצברג בני פרידמן אלי מרכוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד