י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במכשירו נמצאו סרטוני דאעש

מדאיג: טכנאי חברת התעופה הואשם בחבלה במטוס

מכונאי חברת התעופה האמריקנית המפורסמת הואשם אתמול בבית משפט בחבלה במטוס, כחלק מסכסוך בין ההנהלה לעובדים. בנייד שלו נמצאו סרטוני תעמולה של ארגון הטרור העולמי דאעש, הכוללים מראות קשים של הוצאות להורג

מדאיג: טכנאי חברת התעופה הואשם בחבלה במטוס
מטוסים של חברת 'אמריקן איירליינס' צילום: unsplash

מכונאי של חברת התעופה 'אמריקן איירליינס' הואשם אתמול (רביעי) בבית משפט פדרלי בהשבתת מערכת ניווט בטיסה שאמורה היתה להמריא משדה התעופה הבינלאומי במיאמי.

על פי התובעים הפדרליים, סרטוני תעמולה של ארגון הטרור דאעש, המראים רציחות קשות, התגלו בטלפון הנייד של עבדול-מג'ד מרוף אחמד אלני.

חברו לעבודה סיפר למשטרה, כי אלני אמר פעם שאחיו היה חבר בארגון דאעש וכי הוא נסע לעירק במרץ האחרון לבקרו. בנוסף, השותף לחדר של אלני אמר לרשויות, כי הנסיעה לא הייתה לבקר את אחיו, אלא משום שאחיו נחטף, ולכן הוא נסע לראות מה איתו. כך על פי התביעה.

לא ברור אם העובד והשותף לדירה דיברו על אותו אח כמו שהתובעים אמרו, היות וללאני יש קרובי משפחה רבים החיים כיום בעיראק. כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

אלני אמנם נולד בעיראק, אך הוא אזרח אמריקאי. על פי התלונה הפלילית הפדראלית, אלני הודה בחבלה במטוס ב-17 ביולי שהיה אמור לטוס ממיאמי לנסאו שבאיי הבאהמאס, מכיוון שהתגלע סכסוך מצד העובדים עם הנהלת החברה לגבי חוזי עבודה.

כאשר המטוס התכונן להמראה, צוות הטיסה הבחין בתקלה במערכת האוויר והטיסה בוטלה, לאחר מכן גילה מכונאי של "אמריקן איירליינס" צינור מחובר באופן רופף המתחבר למערכת האוויר.

אלני הצהיר כי לא רצה לגרום נזק למטוס או לנוסעים שלו, על פי התצהיר, אלני טען שחיבל במטוס כדי לגרום לעיכוב או לביטול הטיסה, כדי שיוכל להשיג שעות עבודה נוספות.

אמריקן אירלינס דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד