י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בשל חילוקי דעות: ישיבת 'דרכי משה' מתפצלת

ישיבת 'דרכי משה', מהישיבות קטנות הידועות בבני ברק, מתחלקת ל-2 • הגרא"צ שינדלהיים יעזוב לטובת הקמת ישיבת 'דרכי משה - מודיעין עילית' • ויש גם תנאי כפול

ישיבת דרכי משה. צילום: ישראל ברילנט
ישיבת דרכי משה. צילום: ישראל ברילנט

הישיבה לצעירים 'דרכי משה', הממוקמת בשני מבנים נמוכי קומה ברחוב וילקומירר בבני ברק, הוקמה לפני כשלושים שנה, ובראשה עמדו במשך עשרות שנים הגאון רבי חיים שיינקר והגאון רבי אביגדור צבי שינדלהיים.

בעקבות חילוקי דעות חינוכיים שנתגלעו לאחרונה בין שני הרבנים, ובשיאם החלטות סותרות בנוגע לזריקת תלמידים שהחזיקו מכשירים אסורים, ולאחר שמנהלי תלמודי תורה במודיעין עילית פנו שוב ושוב לרב שינדלהיים שיאות לפתוח ישיבה לצעירים בעירם ולעמוד בראשה, הודיע השבוע הרב שינדלהיים כי יפתח ישיבה במודיעין עילית שתיקרא כשם אחותה בבני ברק 'ישיבת דרכי משה -מודיעין עילית'.

הרב שינדלהיים יעמוד בחל משנת הלימודים הבאה בראשות ישיבה זו בלבד, כאשר בראשות הישיבה בבני ברק יכהן רק הגר"ח שיינקר.

יחד עם הרב שינדלהיים יעזוב את הסניף בב"ב הרב אליעזר דינר המתגורר במודיעין עילית, ובשנים האחרונות שימש כר"מ בישיבת 'דרכי משה', אף הוא יעבור ללמד בישיבתו של הרב שינדלהיים במודיעין עילית.

על פי מה המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', הושג הסיכום בהוראת הגראי"ל שטיינמן, כאשר הצדדים מסכמים כי החלוקה היא בתנאי הדדי, כך שאם הישיבה במודיעין עילית לא תצליח יוכל הרב שינדלהיים לחזור לכהן בראשות הישיבה בב"ב, ואם הישיבה בב"ב תיכשל ברישום הבא (שיתקיים באדר תשע"ג) יוכל הרב שיינקר לדרוש מהרב שינדלהיים לשוב לישיבה בבני ברק.

בעקבות הזעזועים, התייחס לכך הרב שיינקר בשיעורו אתמול (ג) והבהיר שלמרות השינויים צביון הישיבה והנהגותיה לא ישתנו במאומה.

יצויין כי הרב משה ברמן - אף הוא מרבני הישיבה - צפוי להתחיל למסור שיעורים בישיבה חדשה (אחרת) שתיפתח במודיעין עילית לקראת השנה הבאה, אך במקביל ימשיך במסירת השיעורים גם בישיבת דרכי משה בבני ברק.
דרכי משה ישיבה זעזוע פיצול שיינקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד