י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאשימים את כולם חוץ מעצמם

מרזל על התוצאות: "עכשיו בוכים - אוי, שרפו מנדטים"

ב'עוצמה יהודית' לא מודים בהפסד וזורקים את האשמה על המפלגות מימין שנלחמו בהם • אחרי שאיתמר בן גביר ירה לכל הכיוונים בראיון ל'בחדרי חרדים' בליל הבחירות, חברו למפלגה ברוך מרזל מתייחס גם הוא ומסביר למה הוא לא יכול להצביע לחרדים ומונה את האשמים

מרזל על התוצאות: "עכשיו בוכים - אוי, שרפו מנדטים"
ברוך מרזל צילום: פלאש 90

מפלגת 'עוצמה יהודית' לא הפתיעה אף אחד בהפסדה בבחירות ובמקום להודות בכשלונה, שטעתה גם הפעם בתחזית שלה, ראשיה בוחרים להאשים את כולם חוץ מאת עצמם. 

לאחר ראיון שפרסמנו ב'בחדרי חרדים' בליל הבחירות עם ראש הרשימה עורך הדין איתמר בן גביר, במהלכו ירה לכל הכיוונים, גם חברו למפלגה שנפסל מלהתמודד לכנסת על ידי שופטי בג"ץ ברוך מרזל, מגיב לביקורת הרבה מתוך הימין.

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמע מרזל מסביר: "יש לנו זכות לעשות עם הקולות שלנו מה שאנחנו רוצים. וכל אחד עם הדעה שלו. אני חושב שמי שהצביע לליכוד, הצביע למפלגת שמאל. בשבילי הליכוד זה מפלגת שמאל. יש רשימה ארוכה של דברים שהם עשו, קשה למצוא משהו טוב באמת ששמאלנים לא היו עושים - שנתניהו עשה, אז בסדר כל אחד יסתכל על הדברים איך שהוא רוצה. ככה אני רואה את זה".

עוד מסביר מרזל, "אני לא יכול להצביע למפלגות החרדיות שלא מעניין אותם ארץ ישראל ולא יכול לימינה עם הבעיות שלהם. לכן אני יכול להצביע איפה שאני רוצה. הכפייה הזאת של מי שהעלה את אחוז החסימה ואחרי זה אומר 'עכשיו אין לך ברירה, תצביע לי', זה לא עובד, אני אצביע למי שאני רוצה", כך מרזל.

בהקלטה נוספת, אמר, "הסיפור הזה שאלה שהפריעו לנו לעבור את אחוז החסימה מימינה ומהליכוד ומש"ס ובעיקר ימינה וליכוד ועכשיו בוכים אוי שרפו מנדטים, מזכיר לי את הסיפור על הילד שהורג את אבא שלו וצועק שהוא יתום. אם לא היו מפריעים לנו, היינו עוברים", כך מרזל.

יצוין כי כבר בליל הבחירות ולמחרת הפך איתמר בן גביר למרואיין מבוקש בכל כלי התקשורת. בראיונות אלה תקף בן גביר את אלה שנלחמו במפלגתו בכדי לרסק אותה ולפגוע בסיכוייה לעבור את אחוז החסימה.

בפוסט שהעלה אתמול (רביעי) בדף הפייסבוק שלו, כתב בן גביר, "חברים יקרים. שקר לא אעשה בנפשי. אני מאוכזב, עצוב, כואב ודואב. סברתי שאפשר לנצח, אבל היו כאלה שעשו הכל כדי שלא ננצח. בראש ובראשונה ראש הממשלה בנימין נתניהו שבצעד תמוה וחסר הסבר בחר "ללכת לנו על הראש" ולא להפסיק לתקוף, בשעה שהיה צריך ללמוד מגנץ ולפיד שחיבקו את עמיר פרץ שגם הוא התנדנד על אחוז החסימה. מי שרוצה לעזור לימין לא יורה בנגמ"ש".

"הבאים בתור הם כמובן נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ היהיר והשחצן שלצערי היום ברור לכולם מה הוא הביא לחיבור הקודם איתנו. הרי אם עוצמה מביאה שבעים שמונים אלף קולות זה אומר שסמוטריץ והרב פרץ שווים ביחד פחות (לכל היותר שלושים אלף מצביעים כל אחד), ועל רקע זה אפשר להבין כמה התפשרנו בפעם הקודמת כשהסכמנו לקבל מקומות חמש ושמונה בשעה שאנחנו יותר חזקים מפרץ וסמוטריץ ביחד. אחרונים ברשימה, אנשי "העיתונות" המגזרית כמו בשבע וערוץ 7 וכמובן עמית וחגי סגל שחושבים שהציונות הדתית זה הם, ועשו לנו מה שהם קובלים כל הזמן נגד התקשורת השמאלנית - די אם תסתכלו בעיתון בשבע של השבת האחרונה שבו הטור הראשון היה נגד עוצמה, השני נגד עוצמה, גם השלישי, הרביעי החמישי והשישי ולקינוח ואיזון.. גם הטור השביעי היה נגד עוצמה...".

"לצערי, החשש שלי שחלק מהגורמים שהזכרתי לא באמת רוצים כאן ממשלת ימין אמיתית. התובנה שלי הבוקר הזה שנתניהו לא רצה אותנו בהגה לידו כי הוא באמת לא רוצה לעשות כאן שינוי אמיתי - לא בביטחון, לא במשפט וגם לא בכלכלה. התובנה שלי שסמוטריץ לא רצה שיהיו לידו גורמים שיציגו באור שלילי את העובדה שהוא מוכן לפשרות מרחיקות לכת כדי לשבת בממשלה, וגם בנט שמגדיר את עצמו כקרוב הרבה יותר ליאיר לפיד מאשר אלינו ממש לא רצה את עוצמה יהודית בכנסת".

עוצמה יהודית ברוך מרזל בחירות 2019 איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד