י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
היום פגישת נוספת

נתניהו בישיבת ראשי מפלגות הימין: "שהנשיא יתן לגנץ להזיע"

יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו שמחזיק לעת עתה ב-32 מנדטים ובגוש של 56 ממליצים, כינס אתמול את ראשי מפלגות הימין והחרדים והבוקר נחשפים כמה ציטוטים מתוך אותה פגישה | הבוקר ייפגש נתניהו שוב עם ראשי המפלגות וידון עמם בהמשך ההליכים להקמת ממשלה בראשותו 

נתניהו בישיבת ראשי מפלגות הימין: "שהנשיא יתן לגנץ להזיע"
יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אם מישהו חשב שנתניהו יתקפל וילך הביתה, טעה. הוא מסבך את העניינים עוד יותר, לאחר שהקים בלוק חוסם לבני גנץ ולא מותיר לו הרבה ברירות.

כפי שדווח אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אחר הצהריים את ראשי מפלגות הימין והחרדים והם סיכמו על בלוק חוסם לבני גנץ, תוך ניהול המו"מ מול כל מפלגה שתרצה להצטרף לממשלה - כגוש אחד, כך שאיש לא נכנס שאף מפלגה לא נכנסת לממשלה בלא רעותה, כן הוחלט על הקמת צוות מו"מ משותף לכל הסיעות בבלוק הימין.

בעיתון 'ישראל היום' מדווח הבוקר (חמישי) כי במהלך הישיבה אמר יו"ר 'הליכוד' בין השאר כי "אין בעיה, שהנשיא ייתן לו (לגנץ) להרכיב את הממשלה, שייתן לו להזיע. לא ייצא לו מזה כלום. נהיה גוש אחד, אין לו מה לעשות".

על פי דיווחו של העיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', שר התחבורה הזמני בצלאל סמוטריץ' שאל את נתניהו: "נניח מחר גנץ מקים ממשלה, אומר לך תהיה רוטציה, בתנאי שאתה בא לבד. מה אתה אומר לו?". נתניהו השיב לו: "אני אגיד לו שאנחנו גוש".

לאחר אותה ישיבה עם ראשי סיעות הימין, כינס בנימין נתניהו את חברי סיעתו ושם עדכן אותם בפרטי הפגישה שקיים עם ראשי מפלגות הימין ועל כך שמקורבו השר יריב לוין יהיה זה שיעמוד בראש צוות המשא ומתן הנרחב של כל מפלגות הימין עם נציגים מכל אחת מהמפלגות.

נתניהו הבהיר לחבריו בשולחן, "לאחר שהקמנו את גוש מפלגות הימין, קיימות רק שתי אפשרויות: או ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת הנשענת על המפלגות הערביות".

יצוין כי הבוקר בשעה 9:30 ייפגש נתניהו שוב עם ראשי מפלגות הימין המונים כעת בין 55 ל-56 מנדטים בכדי לדון עוד בהליכים להקמת ממשלה בראשותו.

יצוין כי עוד כי ראש הממשלה אמור היה להמריא לניו יורק בכדי להיפגש עם עמיתו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וכן לשאת נאום בעצרת האו"ם, אולם בשל הנסיבות, נתניהו ביטל את הנסיעה ואת מקומו ימלא שר החוץ ישראל כץ שינאם בעצרת הכללית של האו"ם.

בתוך, נשיא ארה"ב התייחס לבחירות בישראל, כשעד כה עדיין לא חייג לברך את מי מהמועמדים לראשות הממשלה, ואמר, "התוצאות צמודות. נראה מה יהיה. מערכת היחסים שלנו היא עם ישראל", אולי רמז בכך מדוע הוא לא ממהר להתקשר לנתניהו שהתפאר לאורך מערכת הבחירות ביחסים הטובים עמו.

הליכוד בנימין נתניהו בלוק טכני בחירות 2019 בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד