י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גנץ ונתניהו לחצו ידיים

רומז לרוטציה? נתניהו לגנץ: בא נשתף פעולה כמו פרס ושמיר

דרמה במערכת הפוליטית: לאחר התוצאות המאכזבות בבחירות - ראש הממשלה בנימין נתניהו מחשב מסלול מחדש וקורא להקמת ממשלת ימין: "אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה" • השר לשעבר בנט הצטרף אף הוא לקריאת ראש הממשלה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

רומז לרוטציה? נתניהו לגנץ: בא נשתף פעולה כמו פרס ושמיר
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרמה במערכת הפוליטית: ראש הממשלה נתניהו הודיע לפני שעה קלה כי הוא משנה כיוון וכי לאור התוצאות במערכת הפוליטית, יש להקים ממשלת אחדות לאומית. צפו בשידור חי מאירוע האזכרה לנשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, במהלכו גנץ ונתניהו לחצו ידיים - בתיווכו של הנשיא ריבלין.

במהלך האזכרה התייחס הנשיא ריבלין למצב במערכת הפוליטית: "אלה ימים סוערים במערכת הפוליטית הישראלית, כפי שעשה שמעון פרסם ונשיאי ישראל לאורך שהדורות אכנס שוב בפעם השלישית את ראשי הסיעות להתייעצות הטלת המנדט להרכבת הממשלה. גודל השעה קוראת לנו להתכנס מהר ככל שניתן מיד שנבין את תמונת הקולות הסופית - המצב פוגע פגיעה חמורה בתפקוד הממשלה, אני שומע היטב אל הקולות הקוראת להקים ממשלת אחדות אני מברך את ראש הממשלה שהצטרף לקריאה זן האחריות מוטלת לפתחיכםם ובעיקר לראשי המפלגות הגדולות".

לאחר הנשיא עלה ראש הממשלה נתניהו והתייחס אף הוא למצב הפוליטי, ואמר: "אני מוסיף עוד נקודה אקטואלית: כשלא הייתה הכרעה ברורה בבחירות לכנסת, שמעון צידד באחדות העם. הוא ויצחק שמיר הסכימו לשתף פעולה – כדי לנווט את דרכה של ישראל לחוף מבטחים".

עוד אמר נתניהו: "גם בבחירות האלו אין הכרעה ברורה, ואני קורא לך בני – כמצוות הנשיא, הבה נפעל יחד כדי להביא גם הפעם את מדינת ישראל לחוף מבטחים. אני מציע שניפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה בהקמת ממשלת אחדות רחבה בשביל כל אלה שמאמינים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין שום סיבה שנלך לבחירות נוספות. אני נגד זה. ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה!".

מוקדם יותר אמר רה"מ נתניהו, "במהלך הבחירות קראתי להקמת ממשלת ימין. אבל לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים. לכן אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם".

לדבריו, "אתמול נפגשתי עם חבריי למפלגות הימין וסיכמנו שאנחנו הולכים כגוש אחד עם נציגות אחת משותפת למשא ומתן. עכשיו אני קורא לך, ח״כ בני גנץ: בני, עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה עוד היום. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה".

"לכן אני קורא לך - בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות - אני נגד זה. צו השעה - ממשלת אחדות רחבה, עוד היום".

גורמים בכחול לבן מסרו בתגובה להודעת ראש הממשלה נתניהו: "על נתניהו להתעורר ולהכיר בתוצאות הבחירות, העם בישראל הכריע שכחול לבן תוביל את הממשלה הבאה. לא פוסלים את נתניהו אישית, הוא יכול לכהן כשר בממשלת גנץ במידה ולא יוגש נגדו כתב אישום".

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי לשכת רה״מ פנתה ללשכת בני גנץ לתיאום פגישה בארבע עיניים "עוד היום".

גם השר לשעבר ומראשי ימינה, נפתלי בנט, הצטרף לקריאתו של ראש הממשלה, ואמר: "יש להקים ממשלת אחדות לאומית בראשות נתניהו שאליה מוזמן כל מי שמאמין בישראל יהודית ודמוקרטית. ‏אף אחד לא פוסל אף אחד".

‏בנט הוסיף, "לא פוסלים את החרדים, את לפיד ובטח לא את נתניהו. ‏העם הכריע אחדות; העם רוצה ממשלה שתקום ותחזור לנהל את הכלכלה, החינוך והביטחון. כולם יצטרכו להתפשר".

בנוסף, ראשי מפלגות הימין חתמו על מסמך: מועמדנו לראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו, ננהל מו״מ קואליציוני במשותף, אף מפלגה לא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות. יצוין כי השר דרעי אישר אף הוא את הדברים בטלפון.

בנימין נתניהו נפתלי בנט ממשלת אחדות לאומית בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד