י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בנו של הפוליטיקאי השתמש ברשימת תורמי אביו לגייס מאות מיליונים

התורמים הפוליטיים של מיט רומני בקרן השקעות פרטית של בנו, למרות שהוא חסר כל ניסיון בתחום

  • י' אייר התשע"ב
מיט רומני
מיט רומני

בפברואר 2008, כחודש לאחר שרומני פרש מההתמודדות על מועמדות המפלגה הרפובליקאית לנשיאות, נפגשו בנו הבכור, טאג - אשר שימש כיועץ בכיר של אביו בקמפיין - ומנהל גיוס הכספים הראשי של רומני, ספנסר זוויק, עם מנכ"ל יצרנית בשר בקר שהיה בין התורמים הגדולים למסע הבחירות של רומני האב. בפגישה, הציע זוויק למנכ"ל ג'ון מילר הצעה עסקית: הזדמנות להשקיע בחברת השקעה פרטית שהוא וטאג רומני הקימו, בשם Solamere Capital.

לא רומני הבן ולא זוויק היו בעלי ניסיון כלשהו בתחום ההשקעה הפרטית. מה שכן היה להם זה את השם רומני, ואת הגישה למשקיעים פוטנציאלים עתירי ממון שנמנו על תורמי הקמפיין של רומני האב.

בתוך שנתיים, ולמרות תנאי גיוס הכספים הקשים במגזר חברות ההשקעה הפרטית, השלימה Solamere את סבב הגיוס הראשון שלה. החברה ניפצה ללא קושי את היעד של גיוס 200 מיליון דולר, לאחר שהצליחה לגייס 244 מיליון דולר מ-64 משקיעים, וכלל זה השקעה מוקדמת בסך 10 מיליון דולר של מיט רומני ואשתו אן, וכן השקעות גדולות מתומכים עמידים של הקמפיין.

מיט רומני גם נשא את הנאום המרכזי בכנס המשקיעים הראשון של Solamere שנערך בינואר 2010. רומני האב, אשר עשה את הונו בחברת ההשקעה הפרטית ביין קפיטל, גם סיפק ייעוץ אסטרגי מוקדם לחברה.

Solamere, שכוללת בנוסף לרומני הבן וזוויק גם שותף שלישי שהשניים צירפו, אריק שויירמן - היחיד שהוא בעל רקע בתחום ההשקעה הפרטית - צפויה לגבות עמלות של לפחות 16.8 מיליון דולר במהלך שש השנים הראשונות של הקרן, לפי מסמכים שהוגשו לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). התשואה על השקעות החברה מאז שנת 2010 היא 20%, למרות שהחברה השקיעה עד כה רק כמחצית מהכסף שגייסה.

חברות סטארט אפ שמחפשות משקיעים פונות לא פעם לחברים וקרובי משפחה. אולם החפיפה בין המערך הפוליטי של רומני האב לבין Solamere מוסיפה היבט אחר, שעלול גם להפוך למטריד, לאור העובדה שרומני צפוי להיות המועמד הרפובליקאי בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב.
רומני גיוס כסף פוליטיקה הון תורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד