ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לייבל'ה מסכם בחירות

חשיפה: הנכדים של נתניהו שלומדים בחיידר ביידיש

והשבוע במדור: החוזרים מחו"ל להצביע בישראל, מי הממשיך של יוסטמן בוועדת הבחירות, איש התקשורת החרדי של הליכוד, שהשיל ממשקלו, התפילה בציון המקובל שהביאה לכניסת אבוטבול לכנסת • הכל רק כאן בלייבל'ה • אל תחמיצו

חשיפה: הנכדים של נתניהו שלומדים בחיידר ביידיש
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

הבחירות הארורות עברו על לייבל'ה בהרבה עבודה קשה, את המדגמים במוצאי הוא העדיף לעשות כמעט כמו בחורי ישיבת 'אור ישראל' שנאלצו לשמוע שיעור כללי, אך לייבל'ה עצם את עיניו מיד לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סיים לנאום את נאום הממשלה הציונית ושוב אין קואליציה. 

כך או כך, הבחירות שמוגדרות כמו ניתוח שהצליח אך החולה הולך למות, או שעלינו במנדטים אבל ירדנו במשקל, תפסו מאוד חזק את לייבל'ה, שינסה לסכם מעט במדור זה את מה שהתחולל ביום הבחירות המיותרות. 

החשיפה הגדולה של לייבל'ה השבוע בצל הבחירות, דווקא על הנכדים החרדים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנים לבתו נועה רות רוט ור' דניאל רוט, איש הייטק בפני עצמו, משכונת סנהדריה בירושלים, אוזן לחשה ללייבל'ה כי שניים מילדיהם מתחנכים בחיידר בשפת היידיש של 'הפלג הירושלמי' - 'דרכי שמואל' הממוקם בשכונת עזרת תורה בהנהלת הרב ויספיש, מה שנקרא שאין חשש לשוחד כי החיידר לא מקבל תקציב מהמדינה והוא על 'טהרת הקודש' בלבד.

לשאלת לייבל'ה איך זה יכול להיות שנכדים של ראש הממשלה לומדים ב'עץ'? השיב מי שהשיב כי גם למזכיר המועצת הדגלאית וראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין גם יש נכדים שלומדים בחיידר של 'עץ'. ויהי לפלא.

יום הבחירות עצמו עבר על לייבל'ה במריטת עצבים גדולה, בשעות האחרונות לפני סגירת הקלפיות הופיע לפתע לצידו של נתניהו בלייב איש התקשורת של הליכוד וראש הממשלה למגזר החרדי אבי יוספי. יוספי ירה את המסרים של הליכוד ודיבר ללבם של החרדים שלא יזרקו קולות לפח של עוצמה יהודית. את לייבל'ה תפס דווקא הגזרה החדשה של יוספי שעל פי השמועה למרות לחץ הזמנים של הקמפיין הצליח להשיל ממשקלו 13 קילו.

לייבל'ה גילה השבוע מי הממשיך של אברמי יוסטמן מוועדת הבחירות ואיש המספרים שכולם מחכים למוצא פיו לדעת האם יש שמיני או אין? לייבל'ה ראה באולם הספירה את גידי יוסטמן שאיך לא כמו אביו כבר נכנס לעסק ולעבוד במקום. האבא אברמי הפגיש את גידי עם השופט מלצר שנעמד לתמונה. 

במהלך יום הבחירות ראה לייבל'ה את לשכת ליצמן עומדת על הפרטים הקטנים, החל מבבצי'ק שקישט את האוטו לבד ועד בדיקה כמה הצביעו בכל מקום, בבצי'ק נראה מסביר לחתן של ליצמן בדיוק בדיוק וגם אבי דז'דק לא טמן ידו בצלחת.

במטה בירושלים, לייבל'ה ראה את יענקי ברגר האיש שניהל לבדו ביד רמה את מטה הבחירות של אגודת ישראל, שלראשונה עלו ב-10 אחוזים בכל הקהילות והביאו תוצאה מכובדת. לייבל'ה מת לדעת מה שיטת העבודה המיוחדת של רמטכ"ל שלומי אמונים. 

במוצאי הבחירות הגיע לייבל'ה לפתח תקווה, שם ראה את עורך 'בקהילה' ותושב העיר בפני עצמו ר' שלמה קוק כשהוא בודק את זוויות הצילום מכל כיוון, אשריו שקידש שם שמים.

לייבל'ה גם ראה בחוש שלושה דורות, ושתי מצוות, פתק אחד. הצלם שוקי לרר קיים את מצוות כיבוד אב, וליווה יחד עם בנו הקטן את אביו על מנת שיוכל לקיים מצוות 'ככל אשר יורוך'.

גם את המועמד החרדי במקום ה-25 של מפלגת 'ימינה' - יואל שוורץ מאלעד, ראה לייבל'ה בפעילות וליווי זקן בעיצומו של יום הבחירות לקלפי. כל הכבוד. 

בעיצומו של יום הבחירות, עו"ד משה מורגנשטרן, חבר מועצת העיר בני ברק והיועץ המשפטי של דגל התורה, מרצה בפני אנשי ובעלי עסקים במתחם אחים בבני ברק, הנושא המרכזי: האם חייבים לקיים הסכמי בחירות?. 

וסיפור ההצלחה והתקווה זה מוישה אבוטבול שנכנס להיות ח"כ, הוא עוד לא הספיק לברר מי יהיו העוזרים שלו אך מה שבטוח בסיבוב הקודם הוא לא עשה וכנראה לא נהנה מכניסה לכנסת ולא מנורבגי, הפעם נחשף בעיתון 'חדש בבית שמש' כי תפילה ביום הבחירות בקברו של המקובל ממושב עג'ור הביאה לכניסת אבוטבול לכנסת. 

ואפרופו אבוטבול, במוצאי הבחירות לאחר עבודה מאומצת, נצפה איש הסטטוסים הגדול שלומי טורנהיים מחייך עם אבוטבול ביחד לאחר שעבדו קשה למען ש"ס. 

ואת אלו שלא הלכו לישון, האחים מנדי ושלומי ריזל שבאמת באמת לייבל'ה לא מבדיל ביניהם בטח שלא בוואטסאפ, הם חגגו יחד עם האיש והכתום יהודה שלזינגר במטה 'הליכוד' בגני התערוכה. 

ומי שקנה את שמפניות לניצחון היה סגן עורך 'משפחה' אריה ארליך שרגע לפני ביקור קצר ברוסיה ומתקפה חריפה כנגד אלו שמבזבזים קולות כבש את חנות האלכוהול. 

בערב הבחירות ראה לייבל'ה את חבר מועצת העיר אלעד בערל אשר מתלבט בבחירת סלט משובח לשבת ב"שבת מלאבעס" בפתח תקווה. 

ואי אפשר היה גם לפספס את עצרת הבחירות הגדולה בירושלים, בפאתי בר אילן ראה לייבל'ה אחדות מיוחדת בין קורנפלד מ'דגל' לבין צלינקר האסטרטג מ'אגודה'.

ובזמן של אי הוודאות אי אפשר היה בלי זייברט, שפיקד לצד וינברגר ויוסי צימט שעמדו הכן בכניסת הרבנים.  

גם השבוע לייבל'ה בשלל עדכונים מניו יורק ואלו שחזרו לארץ להצביע, לייבל'ה ראה את הנגיד ר' ראובן ברייש מנהל מוסדות בעלזא בבני ברק שגם הגיע לשדרה ה-13. 

ואת המנצח רובי בנט, לייבל'ה גם ראה עובר את הכביש ומספיק את הדברים האחרונים לקראת חזרה לארץ עם אמן הרגש שטיינמץ - למען הסר ספק - השניים הצביעו ג'- שטיינמץ גם הראה זאת לכולם. 

גם העוזר לשעבר של יעקב אשר ועד היום בקשר הטוב מאיר ברנשטיין, נצפה אף הוא עושה 12 שעות מארה"ב והגיע לישראל להצביע לבוס וכמצוות 'ועשית ככל אשר יורוך'. 

הנגיד הצעיר ר' יוסף אנגל הגיע מיוחד בטיסה מלוס אנג'לס במרחק טיסה של 15 שעות לקיים את מצוות רבו וקיבל את ברכת ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

גם ר' שוכי אהרמן האיש שלנו בשיקגו לא התעצל והגיע במיוחד לארץ הקודש להצביע עבור יהדות התורה וזכה בברכה משר התורה הגר"ח קנייבסקי. 

הבן של ח"כ אייכלר, מאיר, מעסקני בעלזא במנצ'סטר הגיע מאנגליה במיוחד לכמה שעות להצביע ונצפה בקלפי ברחוב סורוצקין בירושלים כשהוא מקיים כיבוד אב. 

ויש גם כאלו שחזרו מארה"ב לאחר הבחירות, הרבי ממבקשי השם שטס לכסות את הוצאות הברית, יחד עם ה'הויז בחור' דודי וייס. השניים לא הצביעו וביצעו סלפי במטוס עם חסידי סאטמר שהמריאו לשבת עם רבי מיילך במירון. 

גם הגרי"ד גרוסמן חזר לארץ בכדי לממש את זכותו הדמוקרטית וגם נצפה במסעדת 'דייטש' המחודשת במאה שערים, לייבל'ה בטוח כי הרב גרוסמן מכיר את המסעדה עוד מדורות קדומים. 

ומה עשו ילדי תולדות אהרן בבחירות? הם הגיעו לראות במפעל 'יוקרה שבעור' של יענקי ברוין, איך מכינים מחזורים וסליחות מעור לקראת החג. לייבל'ה מקנא. 

ולפני השמחות, לייבל'ה קפץ לשמחה גדולה, הכנסת ספר התורה המרכזית של השבוע ב'אמרי שפר' הר נוף, תמיד לייבל'ה רצה להתפלל שם, הפעם הוא הגיע בפועל, מי שאירח את המעמד היה דובר הרבנות הראשית קובי אלתר, שקיבל את הרבנים הראשים לישראל בהכנסת ספר תורה לע"נ סבו. ניתן לראות את זיו פניהם של הרבנים הראשים בשמחתו של דובר הרבנות.

ומי שהתכבד בכתיבת האותיות בהכנסת הספר התורה המרכזית של השבוע ואף זכה לברכתו של מרן הרב הראשי הראש"ל הגר"י יוסף, היה מנהל סיעת ש"ס בירושלים והאיש הכל יכול - רוני דהאן.

ולפינת המזל טובים

היערכות שיא בבני ברק לקראת שמחת ה'קידושא רבא', לרגל הולדת בתו של ר' יעקב קנייבסקי, נכדו ומקורבו של סבו שר התורה, שחגג את הולדת בתו 'בת שבע אסתר', שנקראה על שמה של הרבנית ע"ה, הקידוש נבחר במדויק באולמי 'באבוב' סמוך לבית בחזון איש, אליו ינהרו כל המי ומי וישולב כמובן בקידוש על תוצאות הבחירות. 

לילה לפני הבחירות אירס יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ יואב בן צור, את בנו דניאל, בן צור מספר על מופת וברכה שהתקיימה "לפני כחודש עליתי למרן הכהן הגדול עם בני שיח' וביקשנו ברכה לזיווג. מרן נשא תפילה ובירך עד הבחירות יהיו בשורות טובות".

יממה לפני הבחירות אירחה קרית יערים טלז סטון אורחים רמי דרג, כפי שזמן רב לא ראתה, הסיבה: ראש המועצה רביץ שהכניס רוח רעננה, חגג את הכנסת בנו ה-12 בשעה טובה בבריתו של אברהם אבינו, נשיא המדינה ריבלין הגיע לחגוג וכובד בחיקה. 

בצידי בית הכנסת ראה לייבל'ה גם את הפרשן המוביל בישראל עמית סגל, שקיבל גם תדרוך מהנשיא לקראת המהדורה, בין לבין שוחח עם איש 'דגל' אליהו ארנד על התחזיות של הבחירות הקרובות. 

אוריאל בוסו ה'צריכים אותך לעשירי' של ש"ס בכנסת וממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה, חגג את שמחת נישואי בנו השבוע באולמי 'אודל' לשם הגיעה כל הצמרת. 

ובחתונת בתו של הרמ"ט של סגן השר ליצמן, חיים יוסטמן לילה לפני הבחירות, ראה לייבל'ה את ליצמן, אייכלר וטסלר סוגרים את הלו"ז לקראת יום הבוחר. 

כאן מצד אחד יש ללייבל'ה גם מצוות ניחום וגם ברכת מזל טוב, העסקן ומי שמוכנה המפכ"ל החרדי ר' שרוליק ורטהיימר חגג במוצאי הבחירות את שמחת נישואי בתו, אך כמה שעות קודם לכן ליווה את אחותו מרת חיה רבינוביץ ע"ה, שנפטרה מהמחלה.

ברכת מזל טוב לר' משה יוסל פרידלנדר, מנכ"ל הכנסת אורחים 'רבי ישעילע' גאסט הויז' בקרעסטיר שבהונגריה, לרגל נישואי בתו בשעה טובה.

‌ברכת מזל טוב לר' צבי פסח פרנק ‌מנכ"ל מוסדות ברסלב מודיעין עילית, לרגל אירוסי בתו, עם הבחור החשוב שלום מאיר קריגר מבחירי ישיבת טשעבין בירושלים. 

ברכת מזל טוב לבעל מנגן יוסי לייפער לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בשעה טובה.

מזל טוב לבעל מנגן שרוליק קלצקין לרגל הולדת הבן, ולסבא יהודה משי זהב יו"ר זק"א, השלום זכר יתקיים בליל שבת בבית הכנסת מתמידים רח' פחד יצחק בביתר.

מזל טוב לסוכן הנסיעות איציק רוזנר, לרגל נישואיו בשעה טובה, שמחת הנישואין תתקיים הערב באולמי ארמונות חן בב"ב.

ברכת מזל טוב לשלום ברלין, מנהל מטה 'דגל התורה' מרכז העיר ירושלים לרגל אירוסיו הערב בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב לרשם עולם הישיבות הבחור החשוב יהודה קריאף תלמיד ישיבת מיר וממארגני ישיבת המשך הזמן לרגל אירוסיו עם עב"ג מצרפת. 

אחרון חביב - ברכת מזל טוב לנער הפלא הדימוס נתן (נותי) פוקס, לרגל אירוסיו במזל טוב ובשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד