ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צפו בתיעוד

הסופר חיים ולדר: "עשו הכל כדי להציל את הישיבה"

חצי שנה אחרי שהלך לעולמו בדמי ימיו, הסופר והמחנך הרב חיים ולדר מתגייס להציל את הישיבה שבה למד בנו אהובו ר' צביקי ז"ל • "כשצביקי הגיע לכאן ראינו את האושר על הפנים שלו. אחרי כל כך הרבה של שנים של קושי ודאגה, פתאום היה לו טוב, היה לנו טוב" • צפו

הסופר חיים ולדר: "עשו הכל כדי להציל את הישיבה"
חיים ולדר צילום: באדיבות המצלם

חצי שנה אחרי הטרגדיה שהכתה את משפחת ולדר, הרב חיים ולדר חוזר לישיבה של צביקי ז"ל, ומבקש להכיר טובה: בימים אלו ישיבת "נחלת יאיר" שביישוב מיצד, בראשות הגאון רבי יצחק לופליאנסקי, יוצאת למסע התרמה במטרה להציל את הישיבה הקדושה מקריסה ח"ו. בכנס הערכות שנערך בתחילת השבוע בירושלים, התכנסו כלל הבוגרים והתלמידים לקראת הקמפיין שהתחיל מהיום יום רביעי, י"ח אלול עד יום חמישי, י"ט אלול.

הרב חיים ולדר, שהשתתף כאורח כבוד בכנס, מלווה את הישיבה כבר שנים ארוכות, לאחר שבנו אהובו צביקי ז"ל שנפטר בשנה האחרונה נמנה על תלמידיה החשובים. עין לא נשארה יבשה נוכח דבריו מלב-אל-לב, של הרב ולדר. "לקח לי לא מעט כוחות להגיע לכאן" פתח הרב ולדר את דבריו "אני אוהב את נחלת יאיר בכל ליבי ויש לי הכרת הטוב לישיבה, לכן באתי".

"כשצביקי הגיע לכאן, לנחלת יאיר, הוא קודם כל מצא בית לנפש שלו. מצא אמת, והפסיק להיות מפונק. ישיבת נחלת יאיר מעולם לא התפרסמה בתנאים החומריים המשופרים שלה, והיא עזרה לו לבנות את האישיות" אמר הרב ולדר כשקולו נשבר. "לא האמנתי שצביקי, יחזיק מעמד יום אחד בנחלת יאיר. אבל הוא אמר לנו מיד: זה המקום שלי! הוא נהנה מהחברה והחברים. ראינו את האושר על הפנים שלו. אחרי כל כך הרבה של שנים של קושי ודאגה, פתאום היה לו טוב, היה לנו טוב. צביקי מצא את המקום שלו. וצביקי נהיה לאדם בוגר ומאושר".

"אמרו לי שיש כנס למען "נחלת יאיר" ואוספים כסף כדי להציל את הישיבה" אמר הרב ולדר. "  ואני מבקש ממכם בשמי ובשמו של צביקי, תעשו הכלכדי ש"נחלת יאיר", המקום שהביא חיים לצביקי - שהיה מלא אהבה מלא חכמה ואהב כל אחד ואחד מכם, ישרוד. ביום חמישי תתנו את הלב והנשמה, כי זה חוף המבטחים שלהם. תנו הכל לראש ישיבה שלכם שאני רואה כמה אתם אוהבים אותו".

ישיבת "נחלת יאיר" שהוקמה לפני כ-15 שנים והעמידה תלמידים הרבה, נקלעה לאחרונה לקשיים כספיים ואיום קיומי מרחף על עתידה. בעקבות כך, התגייסו בוגרי הישיבה ותלמידיה, לקחת על עצמם את המשימה הקדושה, להציל את הישיבה ולגרום לכך שתמשיך להתקיים גם בשנים הבאות. הבוגרים והתלמידים מבקשים לעשות הכל כדי להציל את חייה של הישיבה שהצילה את חייהם.

ימי ההתרמה המיוחדים יתקיימו מיום רביעי, י"ח אלול ועד יום חמישי, י"ט אלול.

לתרומות לחצו כאן

חיים ולדר צביקי ולדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד