ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מאבק בצמרת 'כחול לבן'

לפיד סוגר הדלת בפני החרדים; בוגי נגד ביבי

אין חדש תחת השמש: בכחול לבן ממשיכים להתנהל קרבות בצמרת וכעת הם נאבקים כיצד להתייחס לקריאתו של ראש הממשלה נתניהו לממשלת אחדות • חה"כ לפיד כינה את החרדים "סחטנים" והוא אינו מסכים לשבת איתם • "על זה הלכנו לבחירות. כדי להקים ממשלת אחדות ליברלית"

לפיד סוגר הדלת בפני החרדים; בוגי נגד ביבי
יאיר לפיד צילום: אלעד מלכה

לאחר הפנייה הפומבית של ראש הממשלה נתניהו יחד עם חבריו בגוש הימין להקים ממשלת אחדות - ב'כחול לבן' כרגיל, הדעות חלוקות. גנץ אומר כן לאחדות ומציב תנאי שהוא יהיה הראשון ברוטציה, לפיד מסרב לקואליציה עם החרדים, יעלון מסרב לממשלה עם נתניהו.

בישיבת סיעה ראשונה שקייימו היום (חמישי) ראשי כחול לבן אמר יושב ראש הרשימה בני גנץ, כי "לאחר מערכת בחירות שנכפתה על אזרחי ישראל, העם יצא לקלפיות, והכריע הכרעה ברורה. העם בחר אחדות. העם בחר בישראל לפני הכל". 

"כחול לבן בראשותי" הדגיש הרמטכ"ל לשעבר, "ניצחה את הבחירות. כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר. נתניהו לא הצליח להשיג את הגוש החוסם הפוליטי שאליו שאף. 61 חברי כנסת. הגוש החוסם שבגינו הוציא את כולנו לבחירות".

"מלאכת הרכבת הממשלה החלה. אנחנו לא נכנע לאף תכתיב" הבהיר גנץ. "המשא ומתן יוכוון על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת. זאת על מנת למצות את המיטב עבור כלל אזרחי המדינה בנסיבות הפוליטיות שנוצרו. כדי להקים ממשלת אחדות, לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים אלא באים מתוך כנות, ממלכתיות, אחריות ורצינות".

אני מעוניין ומתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי. ממשלה שתביא לידי ביטוי את רצון העם. ממשלת שיתוק לאומי לא תיטיב עם העם".

מנגד, מקום 2 ברשימה, חבר הכנסת יאיר לפיד אמר בדבריו, "אם ביבי יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות. ממשלה עם כל מי שמאמין שצריך פה נישואין אזרחיים, ביטול חוק המרכולים, תחבורה בשבת. בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. ולאור מה שקורה עכשיו, ממשלה שתשנה את חוק הבחירות, כדי שאי אפשר יהיה לגרור אותנו לבחירות כל שלושה חודשים".

לפיד תקף את ראשי הסיעות החרדיות וכינה אותם 'סחטנים', "זו המטרה של בלוק הסחטנים והקיצונים שהוא הקים אתמול. זו מטרת כל הספינים שהוא זרק לאוויר בשעות האחרונות. העם לא נתן בו אמון – הוא מנסה להחליף את העם. כמו המפ"איניקים ב-77. העם לא רוצה אותו, הוא רוצה להחליף את העם. אסור לתת לו לגרור אותנו לעוד מערכת בחירות".

"המטרה שלנו" הוסיף לפיד, "היא להקים ממשלת אחדות ליברלית״. לדבריו "על זה הלכנו לבחירות. כדי להקים ממשלת אחדות ליברלית. עם ליברמן. עם הליכוד בלי נתניהו. עם שותפים נוספים. אדם אחד נמצא בינינו לבין הממשלה הזו. זה מה שרוצים רוב אזרחי מדינת ישראל. זה מה שהם בחרו בקלפי. זו הסיבה שאנחנו המפלגה הגדולה בישראל".

הרמטכ"ל לשעבר ומראשי 'כחול לבן' משה בוגי יעלון התייחס אף הוא לתוצאת הבחירות, "גם בבחירות האלו נתניהו נכשל, הוא מעדיף להתבצר בבלפור ולא מאפשר להקים ממשלת אחדות משום שהוא רוצה לנהל את ענייניו הפליליים מכסא ראש הממשלה".

"אנחנו חוזרים ואומרים- איתו זה לא ילך. לא ניכנס לקואליציה בראשותו של נתניהו! באנו לתקן, לאחות את הקרעים, להחזיר את המדינה למסילה! איתו- זה לא ילך".

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדבריו של גנץ: "הופתעתי והתאכזבתי מכך שנכון לעכשיו בני גנץ עדיין מסרב להיענות לקריאתי להיפגש. הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר" הדגיש נתניהו, "לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו".

בני גנץ יאיר לפיד מפלגת כחול לבן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד