ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

טיפול חדש לאטופיק דרמטיטיס – משחת סטקוויס

שנים רבות לא הופיע טיפול חדשני באופק למטופלי אטופיק דרמטיטיס, סוג של בצורת. בתקופה האחרונה ולקראת השנים הקרובות הגשם מופיע, בדמות פיתוחים וחידושים לטיפול במחלת העור

טיפול חדש לאטופיק דרמטיטיס –  משחת סטקוויס
טיפול חדש לאטופיק דרמטיטיס צילום: רותם וילקום

שנים רבות לא הופיע טיפול חדשני באופק למטופלי אטופיק דרמטיטיס, סוג של בצורת. בתקופה האחרונה ולקראת השנים הקרובות הגשם מופיע, בדמות פיתוחים וחידושים לטיפול במחלת העור.

אחת מהחידושים היא משחה עם מנגנון פעילות חדשני, אושרה כבר על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי ולאחרונה גם משרד הבריאות בישראל אישר את שימושה. המשחה, אשר מבוססת על החומר קריסאבורול 2%, נקראת יוקריסה בחו"ל, ומשווקת בישראל תחת השם – סטקוויס.

סטקוויס ניתנת במרשם רופא ומיועדת לטיפול באטופיק דרמטיטיס קלה עד בינונית מגיל שנתיים ומעלה. היא אמנם אינה בסל התרופות, אך משווקת בהנחה משמעותית לחברי ביטוח מושלם בכל קופות החולים.

סטקוויס לאטופיק דרמטיטיס אצל תינוקות

 לעת עתה השימוש בסטקוויס אושר לטיפול באטופיק דרמטיטיס אצל ילדים מגיל שנתיים, אולם ייתכן ובקרוב נראה התקדמות והרחבת ההתוויה. זאת בעקבות פרסומם בחודש האחרון של תוצאות שלב 4 של מחקר החומר קריסאבורול 2% בפעוטות מגיל 3 חודשים עד שנתיים.

נתוני הניסוי תומכים במטרת המחקר העיקרית לבחינת יעילות ובטיחות המשחה והתוצאות היו חיוביות. ההטבה שהושגה על ידי המשחה עמדה בקנה אחד עם השיפור הטיפולי שהסטקוויס הראה בשכבות הגילאים מעל שנתיים, כמו גם תוצאות הבטיחות ותופעות הלוואי.

"מחקר זה מחזק את מחויבותנו לחולי אטופיק צעירים ברחבי העולם הזקוקים לאפשרויות נוספות", אמר מייקל קורבו, מנהל פיתוח ראשי לדלקת ואימונולוגיה, במחלקת פיתוח מוצר גלובלי של פייזר. "תוצאות אלה מתווספות לתשתית הראיות ההולך וגדל שמדגיש את חוזק הנתונים של קריסאבורול כאפשרות טיפול אקטואלית נטולת סטרואידים עבור אנשים עם דרמטיטיס קל עד בינוני. אנו מצפים לדון בנתונים עם רשויות הרגולציה בעתיד."

טיפולים חדשים נוספים לאטופיק דרמטיטיס

 אם התחלנו במשל של בצורת, אז נכון להיום ענני הגשם כבר מעלינו, עם מגוון רחב של פיתוחים בשלבי מחקר מתקדמים. החל מהתרופה הביולוגית החדשה דופיקסנט שכבר נמצאת בשימוש בישראל, וממשיך במספר תרופות ביולוגיות במנגנון מעכבי JAK. גם משחות חדשות נמצאות בשלבי פיתוח שונים וכולנו תקווה לעתיד בריא יותר עם מענה איכותי ואמיתי לטיפול באטופיק דרמטיטיס.

העמותה הישראלית לאטופיק דרמטיטיס מנגישה לציבור שתי קבוצות ווטסאפ, אחת להורים לילדים אטופיים והשנייה לבוגרים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס. בקבוצות מתנהל שיח פעיל אודות ההתמודדות עם מחלת העור, מועברים טיפים בין המשתתפים וצוות העמותה עונה לשאלות.

ניתן ליצור עימנו קשר טלפוני בטלפון מספר: 08-9969970 או לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://atopic-d.org/.

 

סטקוויקס אטופיק דרמטיטיס רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד