כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מנהל רשות המסים: מצוקת כוח אדם השפיעה על תפקוד הרשות

לדברי דורון ארבלי, הרשות תאייש 700 משרות, ובהן 32 משרות של עורכי דין • על הליך גילוי מרצון של הכנסות בחו"ל אמר: "בחצי השנה האחרונה התקבלו כ-110 הצהרות מרצון"

  • י"א אייר התשע"ב
מנהל רשות המסים: מצוקת כוח אדם השפיעה על תפקוד הרשות

"רשות המסים נמצאת במצוקה גדולה מאוד של כוח אדם, מצב שהשפיע על התפקוד השוטף. לשמחתי, במשרד האוצר הבינו את זה וקיבלנו זריקת חמצן בדמות 700 משרות. התחלנו כבר בקליטה של אנשים, אנחנו יוצאים במכרזים של מפקחים, מבקרי חשבונות ו-32 עורכי דין חדשים. את התפוקות של האנשים האלה תראו כבר ב-2013", כך אמר דורון ארבלי, מנהל רשות המסים, ביום עיון שהתקיים ביום שלישי בנושא חידושים מהפכניים במיסוי שערך ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, בהנחיית עו"ד שוש שחם.

ארבלי התייחס לגביית מס מהכנסות ורווחים של ישראלים שכספיהם נמצאים בבנקים ובגופים פיננסיים בחו"ל. לדבריו, "ברור לנו שחלוקת הנטל אינה נכונה ואינה צודקת. כולם מבינים שיש הרבה כסף של ישראלים שנמצאים בחו"ל ולא מדווחים עליו לרשות המסים. אנחנו נוקטים פעולות ובין היתר פונים לקבלת מידע ממקורות בחו"ל, הוקמה ועדה לאיתור ואיסוף מידע על פעילויות של ישראלים בחו"ל ונחתמו הסכמים לחילופי מידע עם מדינות".

הוא הוסיף כי רשות המסים אינה מעוניינת שהטיפול בדיווח על רווחים והכנסות בחו"ל שחייבים בתשלום מס בישראל יבוצע בהליך פלילי, ולכן היא מאפשרת הליך של גילוי מרצון. מטרת הליך זה היא עידוד הגשת בקשות לשומה, תוך מתן חסינות בפני העמדה לדין פלילי והקלה בקנסות, ריביות והצמדה. "בחצי השנה האחרונה התקבלו כ-110 הצהרות מרצון, כשסכום ההכנסה הכולל הוא מאות מיליוני שקלים", אמר ארבלי והתריע כי "לאחר שיסתיים המועד להגשת הטפסים לביצוע הליך של גילוי מרצון אנחנו מתחילים באכיפה אגרסיבית והמידע יגיע. אני מקווה שכולם מבינים ויורדים לסוף דעתי".

עו"ד דורון לוי, יו"ר ועדת המסים של מחוז תל אביב והמרכז, אמר כי לדעתו הבעיה המרכזית בהליך הגילוי מרצון היא שלא ניתן להגיש לרשות המסים בקשה באופן אנונימי. "יש נישומים שלפני שיידעו כמה זה יעלה להם לא יגישו את הבקשה, לי יש עשרות לקוחות כאלה. הגיעה אליי קשישה בת 85 שיש לה חשבון של 10 מיליון דולר בשווייץ. אני לא יכול להבטיח לה שלא ישאלו אותה שאלות, אני לא יכול להבטיח לה שלא אמסור את השם שלה".

לטענת לוי, "השיטה שנקבעה אינה הגיונית ולא מקדמת את המטרות שלכם. יש פה מילכוד, וחייבים לעשות חשיבה מחדש". ארבלי השיב ללוי: "אמרתי שיכול להיות שהנוהל הוא לא שיא השלמות, אבל מה האלטרנטיבה? להשאיר את הזקנות או את הציבור בחוסר ידיעה"?

עורכי הדין שישבו בקהל הביעו תמיכה בעמדתו של לוי. בתגובה הזכיר להם ארבלי את חובתם למדינה: "אתם הציבור שאנשים פונים אליו להתייעץ, גם עליכם חלה חובה. חובת נאמנות למדינת ישראל. העלמת מס היא פשע חברתי, לא נוריד את הרגל מהגז בכל מה שנוגע להרתעה ואכיפה - כי זה בנפשנו". ארבלי קרא לעורכי הדין לסייע במאבק של רשות המסים בהון השחור ובהלבנת ההון.
ארבלי רשות המסים כוח אדם משרות גילוי מרצון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד