ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הברכות, וההתנצלות

רב הקהילה ביטל את ביקורו במכתב מיוחד

בקהילת סאטמר בירושלים נערכו כבר לימים הנוראים בצל רב הקהילה ובן האדמו"ר שיבקר בישראל, אך דבר לא הכין אותם לידיעה המאכזבת שבה נמסר להם כי הרב ייאלץ לבטל את ביקורו. את הנחמה מצאו במכתב מיוחד ששיגר אליהם הרב

רב הקהילה ביטל את ביקורו במכתב מיוחד
הרבי מסאטמר ובנו הגרח"צ טייטלבוים צילום: ארי ק - די וואך

בקהילת סאטמר בירושלים, החלו להיערך לקראת הימים הנוראים והנעלים הבעל"ט, במהלכם בני הקהילה אמורים היו לשהות במחיצתו של רב הקהילה ובנו הגדול של האדמו"ר הגה"צ רבי חיים צבי טייטלבוים, שעמד להגיע לישראל משכונת ויליאמסבורג בברוקלין, שם הוא מתגורר משנת תשע"ז - אולם ההכנות המיוחדות נקטעו באחת לאחר שנודע לבני הקהילה כי הרב ייאלץ לבטל את ביקורו בשל שבר ברגלו.

עם ביטול הביקור בחר הגרח"צ טייטלבוים לשגר מכתב מיוחד לבני קהילתו בירושלים, בו הוא מברך אותם לקראת הימים הנוראים, ומתנצל על שנבצר ממנו לשהות לצידם באותם ימים כמתוכנן.

את מכתבו פותח הגרח"צ טייטלבוים במילים חמות הפונות לבני קהילתו, אותם הוא מנהיג קרוב ל-20 שנה בשליחות אביו הרבי מסאטמר.

בהמשך מכתבו מודה הרב טייטלבוים לבני הקהילה על ברכותיהם ואיחוליהם לרגל השמחה הגדולה בחסידות באירוסי בנו ביום שישי האחרון עם נכדת האדמו"ר ממעליץ ויליאמסבורג.

"הנה ברך לקחתי ולנכון הגיענו מריחוק מקום וקירוב הלבבות ברכותיכם הנלבבות אשר אצלתם לי לרגל השמחה באירוסי בני הב' החתן היקר נ"י בשעטו"מ, וברך אשיבנה כמים הפנים לפנים שתזכו גם אתם לרב עונג ונחת דקידושה עם כל ברכאן דלעילא ותתא, ונזכה לבשר ולהתבשר אך בשורות טובות כל הימים, והריקותי לכם ברכה עד בלי די על הברכות והתפלות מעומקא דלבא, ונאמן בעל הגמולות לשלם לכם כגמולכם הטוב, ותתברכו מאלוקי המערכות בברכה המשולשת בבני חיי ומזוני רויחי ובכל משאלות לבבכם לטובה ולברכה".

"וכעת בעמדנו בפרוס ימי הרחמים והסליחות הבאים לקראתינו לשלום, אבוא בזה להתנצל בפניכם, כי אמנם מראשית כזאת הוי' בדעתי לשהות בעיר ה' שמה במשך ימים המקודשים לדרוש ה' בהמצאו ולקראו בהיותו קרוב בתוך קהל קדושים, אך מה' מצעדי גבר כוננו ומסיבת כל הסיבות נבצר ממני לבוא באלה מסעי, ובטוחים אנו כי הכל בהשגחה עליונה ומאת ה' היתה זאת ולטובה כוונתו".

"ואם כי הנופים רחוקים, מ"מ הלבבות קרובים לפני ה', ונפשנו קשורים יחד בעבותות של אהבה, וע"כ את אחי אנכי מבקש להפגיע בעדי ולהזכיר אותי בתוך תפלת עמו ישראל ברחמים, ובל"נ גם אני אשתדל להעתיר בעדכם ובעד ביתכם ויעלה זכרוניכם לטובה ולברכה בתפלה לקל חי בימי הרחמים והסליחות האלו".

את מכתבו חותם הגרח"צ בתפילה שתחל שנה טובה ושיתקבלו התפילות לרחמים ולרצון.

סאטמר הרב חיים צבי טייטלבוים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד