ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יתוש הטיגריס האסיאתי

שני חולים בנגיף הזיקה אובחנו בישראל

שני תושבי ישראל נדבקו בתאילנד בנגיף הזיקה שמקורו ביתוש הטיגריס האסיאתי. השניים אובחנו בישראל וקיבלו הנחיות ספציפיות כיצד להתנהל. מתחילת השנה האזרחית אובחנו 8 חולי זיקה בישראל

שני חולים בנגיף הזיקה אובחנו בישראל
יתושה עוקצת צילום: pixabay

שני חולים בנגיף הזיקה נדבקו בתאילנד ואובחנו בישראל. המשרד להגנת הסביבה התריע בפני עיריית תל אביב ומועצה מקומית באזור השרון, ויעקוב אחר פעולות ניטור והדברת היתושים המבוצעות על-ידן.

תושב תל אביב ותושב מאזור השרון, נדבקו במהלך שהותם בתאילנד בנגיף הזיקה. החולים קיבלו הנחיות ספציפיות להתנהלות בנוגע לנגיף.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מתחילת 2019 זוהו בסך הכול 8 חולי זיקה בישראל, אשר נדבקו כולם בחו"ל. יודגש, כי עד היום לא התגלתה בישראל העברה מקומית של הנגיף.

המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות לבצע את פעולות ההדברה והניטור הנדרשות לצורך מניעת הדבקה במחלה, ועוקב אחר ביצוע הפעולות על ידי הרשויות.

בישראל נפוץ יתוש הטיגריס האסיאתי הגורם למטרדי עקיצות קשים ועלול גם להעביר מחלות לרבות נגיף הזיקה. יתוש זה פעיל בשעות היום ובעיקר בשעות הפחות חמות של היממה. על מנת למנוע התפתחות יתושים, יש לחפש ולייבש גופי מים קטנים סביב אזורי המגורים, כולל תחתיות עציצים ואגרטלים. כמו-כן באזורים עם יתושים, רצוי להתמגן מעקיצות, כולל בשעות היום, כדי למנוע העברת מחלות.

משרד הבריאות מביא לתשומת ליבן של נשים הרות ואלו המתכננות להיכנס להריון, שעל אף הירידה בתחלואה מנגיף הזיקה בעולם, עדיין קיימת העברה פעילה של נגיף הזיקה במדינות רבות.

נגיף הזיקה יתוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד