ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הבלוק של בני

ההבטחה של 'כחול לבן' לליברמן שמסבכת את הרכבת הממשלה

ב'כחול לבן' פועלים בשקט בשקט מאחורי הקלעים, בניגוד לראש הממשלה שמוציא הודעות דוברות על כל מהלך ועל פי דיווח הערב ב'ערוץ 13', הובטח לליברמן מצד 'כחול לבן' כי יהיה שותף לכל ממשלה בה הם יהיו | המשמעות היא שחרדים לא יהיו חלק ממנה | מי יישבר או יוביל לבחירות

ההבטחה של 'כחול לבן' לליברמן שמסבכת את הרכבת הממשלה
אביגדור ליברמן עם בני גנץ כרמטכ"ל צילום: פלאש 90

מול הבלוק החוסם שהקים יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו יחד עם מפלגת 'ימינה' והמפלגות החרדיות, המונה לעת עתה 55 מנדטים, ב'כחול לבן' מנסים לגבש גם הם גוש ממליצים, מתוך מטרה נעלה אחת שבני גנץ יהיה זה שיקבל ראשון את המנדט מנשיא המדינה רובי ריבלין להרכיב את הממשלה.

בשקט בשקט מאחורי הקלעים פועלים ב'כחול לבן' לגבש ולאחד את מפלגות השמאל סביב מועמדותו של בני גנץ. על פי דיווחו של הפרשן רביב דרוקר ב'ערוץ 13', כצעד ראשון פנו ב'כחול לבן' והבטיחו ליו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן כי יהיה איתם בכל ממשלה אליה ילכו או יקימו.

הבטחה זו מסבכת עוד יותר את מלאכת ההרכבה, כאשר ליברמן לא יאפשר את כניסת החרדים לממשלה, ואם נתניהו אכן יעמוד בהבטחה לחרדים שלא ייכנס לממשלה בלעדיהם, הרי שאין היתכנות לממשלה בראשות בני גנץ וכשליברמן בתוכו. יצוין כי גם בליכוד מתעבים את ליברמן על כך שערק למחנה השני וגרר את ישראל לבחירות חוזרות שהביאו לירידה בכוחו של גוש הימין. 

בנוסף, בימים הקרובים צפוי גנץ להיפגש עם יו"ר 'העבודה' עמיר פרץ בכדי לשריין גם אותו לממשלה העתידית שיקים.

לצד זאת, פועלים ב'כחול לבן' לשכנע את 'המחנה הדמוקרטי' ו'הרשימה המשותפת' לכל הפחות להמליץ על בני גנץ בהתייעצות אצל הנשיא בשבוע הבא.

מובן שליברמן לא יהיה מוכן לשבת בממשלה אחת עם הרשימה הערבית, וגם התפיסות של 'המחנה הדמוקרטי' לשעבר 'מרצ', אינן מתיישרות עם התפיסה שלו בנושאיים המדיניים. בנושאי דת דווקא ימצאו לא מעט מכנה משותף.

סיבה נוספת שב'כחול לבן' מגבשים רוב מוחלט כבר עכשיו, זאת בכדי לקבוע את עובדות ניצחונם בשטח כבר עכשיו עוד לפני כינון הממשלה, ולהדיח בפתיחת הכנסת הראשונה את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מ'הליכוד' ולהציב במקומו יו"ר מטעמם, כאשר המסמן הוא חבר הכנסת מאיר כהן מ'יש עתיד' שמכהן כיום כסגנו של אדלשטיין.

מפלגת כחול לבן הרכבת ממשלה בחירות 2019 בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד