ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בכינוס איילת השחר

הרב לאו: "איך יתכן שבמדינת היהודים יהיו בתים ללא מזוזות"?

מבדיקת פעילי 'איילת השחר' עולה כי בניגוד לקונצנזוס הקיים בציבור הישראלי על נוכחות המזוזה בכל בית בישראל, ברבים מהקיבוצים והמושבים המשתתפים בפעילות, בתים ומבנים רבים ללא מזוזה בפתחים • הרה"ר לישראל הגר"ד לאו: "מזוזה על הדלת היא סמל יהודי, איך יתכן שבמדינת היהודים יהיו בתים ללא מזוזות"?

הרב לאו: "איך יתכן שבמדינת היהודים יהיו בתים ללא מזוזות"?
הרב לאו בטקס צילום: באדיבות המצלם

עשרות סופרי סת"ם התכנסו בבית הרבנות הראשית בירושלים להדרכה וברכת הדרך מהרה"ר לישראל הגר"ד לאו לקראת יום המזוזה הארצי שייערך במאות קיבוצים ומושבים בכל רחבי הארץ. האברכים וסופרי הסת"ם שהשתתפו במפגש, יתפזרו ביום ראשון הקרוב בכל רחבי הארץ מקיבוצי רמת הגולן ועד לדרום הארץ, כולל בקיבוצי עוטף עזה, קיבוצים ומושבים נוספים שנמצאים באזורי ספר.

בתחילת המפגש, שמע הגר"ד לאו סקירה ממייסד ארגון "איילת השחר" הרב שלמה רענן על מיזם 'יום המזוזה הארצי', שנועדה לאפשר לתושבי הקיבוצים והמושבים להיערך לשנה החדשה בהוספת חיבור ליהדות וכן ליצור חיבורים נוספים לקראת תפילות ראש השנה ויום כיפור. לדברי הרב רענן.

מבדיקת פעילי 'איילת השחר' עולה כי בניגוד לקונצנזוס הקיים בציבור הישראלי על נוכחות המזוזה בכל בית בישראל, ברבים מהקיבוצים והמושבים המשתתפים בפעילות, בתים ומבנים רבים ללא מזוזה בפתחים.

במפגש שנערך בנוכחות הנהלת ארגון 'איילת השחר' ומספר חברי קיבוצים, הדריך הגר"ד לאו את המתנדבים הרבים בסוגיות בהלכות מזוזה, בשאלות הלכתיות שעלולות להתעורר וכן בדרך הנכונה לעורר את ליבם של תושבי הקיבוצים והמושבים לקראת יום הדין ועשרת ימי תשובה.

הרב לאו בטקס

הרב הראשי שיתף את הנוכחים בחוויה משפחתית שעברו כשיצאו לחפש את בית ילדותו של אביו בעיירה פיוטרקוב שבפולין. לאחר חיפושים ארוכים ובהתאם למידע מוקדם, הם איתרו את הסביבה בה ניצב הבית, אך רק לאחר שגילו את סימני המזוזה על המשקוף ידעו בוודאות שזהו הבית בו נולד הגרי"מ לאו. "כשהגענו 50 שנה אחרי החורבן וראינו את החריץ במשקוף האבן, ידענו שזה הבית שבו נולד אבא. הוי אומר מזוזה שנמצאת על משקוף הדלת היא סמל יהודי ברור. איך יתכן שבמדינת היהודים יהיו בתים ללא מזוזות"?

במסגרת 'יום המזוזה' יתפרסו למעלה מ-200 סופרי סת"ם בכל הקיבוצים והמושבים המשתתפים בפעילות, בהם גם מושבים וקיבוצים באיזורי ספר כמו כרם שלום, נחל עוז, בארי בעוטף עזה, או זרעית ונטועה בגבול ישראל-לבנון, ויפתחו בהם מוקדי מידע עם עמדות פעילות שבהם יתאפשר לכל המעוניין לבדוק את מזוזות ביתו, להכיר את המזוזה מקרוב, להתרשם ממלאכת סופר הסת"ם ואף להזמין מזוזות חדשות עם התקנה עד הבית.

לדברי הרב שלמה רענן מנכ"ל איילת השחר: "הקיבוצים והמושבים מכירים את הפעילות שלנו לכל אורך השנה, אם בפעילות החברותות ובמיזמים אחרים, רובם הגדול מעוניינים לחזק את הקשר עם היהדות והמורשת של עם ישראל. פעילות 'יום המזוזה הארצי' נועדה לחשוף את התושבים עם מצוות המזוזה שידועה כסגולה לשמירה על דיירי הבית והנמצאים בתוכו ומהווה פתיח לאירועי הימים הנוראים שאנו מקיימים בקיבוצים מזה 20 שנה".

אילת השחר הרב דוד לאו מזוזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד