ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"החלטה אומללה"

המחאה שככה והכסף חזר לתומכי הטרור

שלושה חודשים אחרי גל המחאה הגדול נגד 'מפעל הפיס' - הכסף חזר לסרט על עורכת הדין לאה צמל, שמייצגת מחבלים רוצחים | "תמיכה בטרור ותומכיו, זהו קו אדום נקודה. אנו נביא לסיום האבסורד", אומרים משפחות הטרור

המחאה שככה והכסף חזר לתומכי הטרור
שחרור מחבלים כלא עופר. אילסוטרציה צילום: משה מילנר, לע"מ

לפני שלשה חודשים נחשף כי הסרט התיעודי 'לאה צמל, עורכת דין', בו מככבת צמל, שהביעה בעבר תמיכת לגיטימציה ברצח מתנחלים ונחקרה בעקבות כך במשטרה, עורכת דין שמגנה באופן אידיאולוגי על רוצחים ומחבלים ביחד עם עמיתה לשעבר עו"ד טארק ברגותי, שהורשע בעבירות טרור ויושב כעת בכלא, זכה בפרס ממפעל הפיס בסך 150,000 אלף שקל.

בעקבות כך קמה מהומה רבתי וארגונים רבים ביניהם ארגון זכויות האדם 'בצלמו' וכן פורום 'בוחרים בחיים' ניהלו מאבק ציבורי בעניין.

לאחר שזה לא צלח, ארגון 'בצלמו' יזם חרם מנויים על מפעל הפיס, מאות ואלפים ביטלו את המנוי שלהם למפעל הפיס. ואכן מפעל הפיס נבהל והחליט להקפיא את מתן הפרס עד לבחינה מחדש, אולם כעת מתברר כי שלושה חודשים אחרי שבשקט הפרס חזר לסרט תוך כדי עסקה סיבובית, הפרס ניתן לפסטיבל דוקו אביב שבו הוקרן הסרט והם אלה שיעניקו את הכסף ישר ליוצרי הסרט.

משפחות שכולות רבות זעמו על כך, ביניהם משפחתו של לוחם הנח"ל רון קוקיא הי"ד שנרצח לפני כמה שנים על ידי בדואי בדרום.

אביו של רון הי"ד, בועז קוקיא, היה מנוי שנים רבות וציין, "בחודשים האחרונים סמכתי על כך שמפעל הפיס יתעשת ויבטל את הפרס, לצערי ההחלטה מאתמול זה יריקה בפרצוף של משפחות נפגעי טרור ואזרחי ישראל וחיילי צה"ל. כספי לא ילך לדבר זה".

מארגון 'בצלמו' שהוביל את המאבק נמסר, "מדובר בהחלטה אומללה בה מפעל הפיס לקח כסף של אזרחי ישראל ומשמן בזה את מפעל הטרור ותומכיו. אנחנו נדאג שעוד אלפי אזרחים ימשיכו בחרם על מפעל הפיס. עד שמפעל הפיס יתעשת ויבטל את הפרס או שיקרוס".

"תמיכה בטרור ותומכיו, זהו קו אדום נקודה. אנו נביא לסיום האבסורד בו מוענקים פרסים לשונאי ישראל וזאת בעזרתכם, אזרחי ישראל. אתם שמממנים את אותו מענק תעזרו לנו להביא לסיום האנרכיה הזו", כך מהארגון.

מפעל הפיס תמיכה בטרור לאה צמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד