ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לא כל יועץ ראוי

"הייתי בהלם ובתדהמה וממש התחלתי לבכות לאשתי"

אותם יועצים יכולים להכניס כל מיני רעיונות ממש נבזיים לאנשים בראש שקשה מאוד להוציא אותם אח"כ ואף בסוף חס וחלילה להגיע לגירושין • איך אנשים קלים בידם על ההדק כאשר זה נוגע בחיים של אנשים אחרים! • הטור השבועי

"הייתי בהלם ובתדהמה וממש התחלתי לבכות לאשתי"
זוג חרדי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"לפני יומיים התגרשתי". היה זה לפני כשנה, הגיע אליי אברך צעיר וכך הוא סיפר לי: "אני נשוי זה מספר שנים, השנתיים הראשונות היו נפלאות אך לאחר שנתיים התחילו הבעיות. לא בעיות רציניות הסביר האברך, אלו היו בעיות פשוטות של עבודת המידות שכל בני זוג צריכים להתמודד איתם אבל כנראה שגם לי וגם לאשתי היה קשה לעבוד על המידות שלנו והיינו רבים מידי פעם. שתבין אותי, יש לנו הרבה דברים יפים משותפים יחד, אבל כנראה שלא קיבלנו הסבר והדרכה גם אני וגם אשתי מה זה אישה מה זה בעל? איך צריך להתייחס אחד לשני? מה הם הצרכים של כל אחד ואחד? וזה היה גורם למצבים לא נעימים בינינו".

"ישבתי עם אשתי לפני שבוע ודיברנו", המשיך האברך לספר, "על המצב הזוגי שלנו ושאנחנו צריכים לעבוד יותר על הזוגיות שלנו ואם אנחנו לא מצליחים אולי כדאי שנלך ליועץ שידריך אותנו. ואז אשתי אמרה לי: 'שמעתי על יועצת אחת טובה ביותר, אומנם היא לא חרדית אבל אומרים עליה שהיא נותנת הרבה כלים לנשים איך לחיות חיים יותר טובים עם עצמן ואיך לשפר את חיי הזוגיות'".

"מה אתה ממליץ? שאשתי תלך לאותה יועצת, או שישנה כאן בעיה שהיא לא חרדית ואז אולי היא לא מבינה את הדברים הדקים והעדינים שיש אצלנו?".

אמרתי לו: "אני לא מכיר את היועצת הספציפית הזאת, אבל היום מאוד צריך להיזהר מכל מיני יועצים למיניהם ובפרט בתחום הזוגי, ישנם יועצים שיכולים בלי להניד עפעף לגרום לגירושין של זוגות. במיוחד אנשים שהם לא שומרי תורה ומצוות והם לא חיים על פי האמונה בהשם יתברך ולא אכפת להם כלל וכלל עד כמה זה חשוב לשמור על שלמות הבית היהודי".

"תברר טוב טוב עליה, יכול להיות שהיא מעולה, אבל ייתכן מאוד שלא - תעשה טוב בירור לפני זה, אלו החיים שלך". הפניתי אותו לאיזה רב שיכול אולי להכיר את היועצת הזו להתייעץ איתו, בירכתי אותו להצלחה ובזה הסתיימה השיחה שלנו.

מאז אותה שיחה לא שמעתי מאותו אברך, עד לפני כשבוע - קיבלתי טלפון: "מרדכי, אתה זוכר אותי הייתי אצלך לפני כשנה אני חייב לפגוש אותך דחוף ביותר".

הוא הגיע אליי והתיישב כולו נסער, הסתכל בי בעיניים עמוקות ועצובות, "איך צדקת!" הוא אמר, "איך צדקת!" תוך כדי שהוא נאנח שוב ושוב.

"מה שלומך? איש יקר", שאלתי אותו, "מה שלומי?" הוא חזר על דבריי, "שלומי הוא כך - לפני יומיים התגרשתי", הוא ענה בהפתעה. הוא כל־כך היה עצוב ושבור שהוא לא הצליח אפילו לבכות. "אם הייתי שומע בקולך חיי הנישואין שלי היו ניצלים".

וכך הוא סיפר לי: "אתה זוכר ששאלתי אותך על היועצת הזו? לא שמעתי בקולך ולא ביררתי עליה לפני שאשתי התחילה ללכת אליה. מאז שאשתי התחילה ללכת משהו השתנה אצלה והמצב רק הלך והידרדר יותר ויותר. המריבות שלנו נעשו תכופות יותר וגם הדברים שכן היה לנו כיף יחד הלכו והתמעטו".

כותב השורות, מרדכי רוט

"ישבתי עם אשתי לאחר חודש ואמרתי לה: 'אשתי היקרה, משהו נראה לי לא טוב ביועצת שאת הולכת אליה, את רוצה ללכת לרב או ליועץ אחר כדי שנברר מה קורה פה'".

"היא לא ענתה, רק לאחר מספר דקות היא אמרה לי: 'זה בדיוק מה שאומרת לי היועצת את צריכה להעצים את עצמך, את צריכה להרגיש טוב עם החיים שלך ושום דבר רע לא יכול לקרות אם מתגרשים, אם לא מסתדרים תמיד אפשר למצוא מישהו אחר. אדם צריך גם לדעת להקשיב ללב שלו'".

"לא ידעתי אז מה להגיב הייתי בהלם ובתדהמה וממש התחלתי לבכות לאשתי ואמרתי לה: 'מה קרה לך זה לא אשתי ,שהכרתי, בבקשה בואי נלך לרב או ליועץ אחר, איך הגעת לגירושין ולמשפטים כאלו?".

"אם הייתה לנו קצת בעיה בזוגיות אנחנו נתמודד עם זה יחד וננצח את זה".

"אבל כבר היה מאוחר אשתי הייתה שבויה ברעיון שלהתגרש זה לא דבר הכי נורא שיש. אשתי סיפרה ליועצת הזו שאני אמרתי שאני רוצה שנלך לרב או ליועץ אחר לנסות ולאחות את השברים. ומה אמרה לה אותה יועצת? 'את צריכה לשמוע בקול הלב שלך, אם לא בא לך ללכת עם בעלך לרב או ליועץ, אל תלכי, יש לך זכויות גם להגיד לא'".

"זהו, לצערי הרב והעמוק לאחר תהליך קצר וכואב התגרשנו לפני יומיים - לא מיוזמתי אלא מיוזמת אשתי. בבית הדין אמרתי נחרצות שאני לא רוצה גט ואני רוצה שלום בית אבל...".

אוי מה אני אגיד לכם כמה ריחמתי על אותו אברך אוי איזה רחמים.

מי שקורא את הסיפור הזה לבטח חושב לעצמו, וכי כל היועצים לא טובים? והתשובה היא ממש לא, יש הרבה מאוד יועצים טובים שפשוט מצילים חיים.

אך פשוט אני נתקל בכל מיני יועצים או יועצות בשלום בית ובמיוחד כאלו שאינם שומרי תורה ומצוות ואני לא מבין מאיפה האומץ שלהם להיות עם יד קלה על ההדק ולגרום לאנשים להתגרש.

אותם יועצים יכולים להכניס כל מיני רעיונות ממש נבזיים לאנשים בראש שקשה מאוד להוציא אותם אח"כ ואף בסוף חס וחלילה להגיע לגירושין.

היה אצלי לפני תקופה אדם שאמר לי שהלך לפסיכולוג שאינו שומר תורה ומצוות וסיפר לו שהוא כבר חי חמש שנים עם אשתו והוא פחות מרגיש מחובר לאשתו וזה גורם לו סבל נפשי. אותו אברך ציפה מהפסיכולוג שיעזור לו להתמודד ואז פשוט הפסיכולוג אמר לו בפנים: "אז תתגרש וזהו, לא מתחבר זה גורם לך לסבל, אז תתגרש".

אותו פסיכולוג הוא מאוד מוכר וידוע - ומה חשבתם עשה אותו אברך הוא פשוט התגרש מאשתו ואף שיש להם חמישה ילדים.

מה אתם חושבים שהגירושין עזרו לאותו אברך? ההפך הגמור! רק עשה לו יותר גרוע, אותו אברך נשבר לרסיסים מזה והיום הוא לוקח כדורים פסיכיאטריים כדי להרגיע את נפשו מהשבר שנגרם לו מהגירושין.

במקום שאותו פסיכולוג היה מנסה לעזור לאותו אברך איך כן להרגיש מחובר לאשתו, או לבדוק האם זה קשור בכלל למשהו נפשי ולא קשור לאישה בכלל.

איך אנשים קלים בידם על ההדק כאשר זה נוגע בחיים של אנשים אחרים!

ישנן יועצות שהן בעד להגיד לנשים תלכו כמה ימים מהבית ואז בעלך ילמד, ואז זה יגרום לו להתחנך. זהו, שאני גם מכיר סיפורים שהאישה באמת הלכה אבל גם לא חזרה והסיפור הסתיים בגירושין.

אחד מגדולי הרבנים בדורנו אמר לי שהוא לא מקנא בגיהנום של האנשים הגורמים לגירושין – וכבר אמרו חז"ל שבגירושין אפילו המזבח בוכה.

אז לפני שאתם בוחרים יועץ או יועצת בענייני זוגיות תחפשו אדם שהוא ירא שמים באמת, שיש רבנים שמכירים אותו, שיש עם מי לדבר במקרה הצורך. תבדקו - וזה הכי חשוב - שהיועץ נותן לכם את ההרגשה שאתם צריכים להיאבק על הזוגיות הזו בכל מחיר.

שבת שלום לכל עם ישראל היקרים.

לתגובות: [email protected]

גירושין מרדכי רוט שלום בית יועץ נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד