ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נכנס, יורה ובורח

נחשף תיעוד: הירי בבית חב"ד בחג הפסח

בדיון אתמול במשפטו של הרוצח בבית חב"ד בחג הפסח האחרון, הוצג סרטון ממצלמת אבטחה בו נראים כמה רגעים דרמטיים • צפו

נחשף תיעוד: הירי בבית חב"ד בחג הפסח
אילוסטרציה צילום: unsplash

כחצי שנה לאחר הטבח שהתרחש בחג הפסח האחרון בבית כנסת בפוואי סאן דייגו, הוצג אתמול (חמישי) בבית המשפט סרטון ממצלמת אבטחה - המתאר את הרגע בו הרוצח הצעיר נכנס לבניין, יורה לעבר המתפללים ונמלט, לאחר שאחד המתפללים יורה בו ועוצר את הטבח.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אנטישמי צעיר פרץ ביו"ט אחרון של חג הפסח, לבית הכנסת של בית חב"ד בפוואי, רצח אשה ופצע את שליח חב"ד הרב ישראל גולדשטיין ושניים נוספים, בהם ילדה בת 8.

איש כוחות הביטחון שלא בתפקיד שהיה במקום, פתח לעברו בירי ובכך גרם לו לעזוב את המקום כשעל רכבו סימני ירי.

בבית המשפט הראו התובעים תמונות המראות רובה, רישיון ציד, יחד עם תחמושת ואפוד מגן שנמצאו ברכבו של הנאשם.

הרוצח ג'ון ארנסט, בן 20 מסאן דייגו, ישב בשקט ליד עורכי דינו במהלך הדיון המקדים. מדי פעם במהלך העדות, הוא הביע הבעות פנים ואף תנועת יד כלפי היושבים באולם בית המשפט. הרוצח מואשם ברצח, ובניסיון לרצח, הוא גם עומד בפני יותר מ-110 אישומים פדרליים.

אוסקר סטיוארט, בוגר צבא ומתפלל בית חב"ד פתח בריצה אחרי היורה שברח מהמקום, "הם ניסו לצאת. רובם רצו לעבר דלתות היציאה" סיפר סטיוארט בבית המשפט, "לבית הכנסת יש דלתות רבות והם רצו לכיוון זה. אנשים נפלו זה על זה. היה כאוס", תיאר.

בווידיאו מהלובי נראה חמוש שהתקרב לכניסה לבית הכנסת, הגברת קיי הי"ד חוטפת את הירי ונופלת ארצה, הרב ישראל גולדשטיין היה גם הוא באזור הלובי ונפצע.

סטיוארט זיהה את הרוצח בבית המשפט, כג'ון ארנסט, כאדם שפתח באש באותו יום. לדבריו, כשהחל לרוץ לעבר היורה, נראה היה כי החמוש נשאר ללא תחמושת.

"אמרתי לו שאני הולך להרוג אותו. ניסיתי להעיף אותו. לא אמרתי את זה בנימוס. צעקתי את זה והשתמשתי בכמה מילים קשות" אמר סטיוארט.

בסרטון נראים לפחות ארבעה מתפללים שרצים אחרי החשוד. הרוצח קופץ ורץ לרכב שמעבר לרחוב ויוצא בדהרה מהמקום.

ההורים של הרוצח הוציאו הודעה לתקשורת, בה הבהירו כי הם מתביישים במעשה הנורא שביצע בנם.

אביו של הרוצח הוא מורה לפיזיקה, בבית הספר בו למד בנו ואמר, "אנחנו בצער גדול מהמעשה שעשה הבן שלנו להרבה אנשים, הדברים שעשה מביישים אותנו מאד".

חברו של הרוצח סיפר לרשת ABC כי הרוצח היה ילד רגיל, ממשפחה טובה, "למדנו יחד קורס עזרה ראשונה, אני לא האמנתי כשראיתי את זה בטלוויזיה".

סאן דייגו מצלמת אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד