י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'בחדרי חרדים'

מתווה הניצחון של דרעי וליאון: שטח המריבה יפונה לטובת בינוי קבע

רגע לפני שהמאבק גלש לאלימות ולשפיכות דמים, הצליחו בערב שבת כלל הצדדים להתכנס ולגבש פשרה מוסכמת | חסידות קרלין תבנה את אהל ענק גם השנה בשכונת שמואל הנביא | הרבי התקשר בערב שבת להודות לשר | ומה יקבלו הקהילות הספרדיות בתמורה לפשרה 

מתווה הניצחון של דרעי וליאון: שטח המריבה יפונה לטובת בינוי קבע
אריה דרעי ומשה ליאון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שבוע לפני ראש השנה ובעוד שבחסידות קרלין לא ידעו היכן יתפללו החסידים, הקהילות הספרדיות התעכבו בכדי להשיג יותר במסגרת הסכם פשרה. דקות לפני כניסת השבת חתמו הצדדים על המתווה, הספרדים יעברו למתחם ממול ויקבלו את השטח חזרה מיד לאחר החג.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי בפגישה שהתקיימה בין בכירי חסידות קרלין, לבכירים בסיעת ש"ס יחד עם ראש העיר משה ליאון בביתו של רב השכונה הרב יצחק כהן, רב שכונת שמואל הנביא והרב אהרונוב מראשי הקהילה המקומית, סוכם כי השטח יפונה לחודש הקרוב, במקום ישהו חסידות קרלין באוהלי ענק שייבנו במהלך הימים הקרובים ולאחר החגים המקום יפונה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי מתנהל קרב בין 'אגודת ישראל' לש"ס ו'דגל התורה', סביב שטח מריבה בשכונת שמואל הנביא, כאשר במקום שהתה בשנה שעברה חסידות קרלין במהלך הימים הנוראים והשנה נכנסו למקום תושבי שכונת שמואל הנביא וסירבו לפנות את השטח לטובת החסידות.

לטענת תושבי השכונה "לא הגיוני שתיכנס קהילה מחוץ לשכונה ותיקח שטח בלי תיאום מראש". גורמים בחסידות טוענים מנגד "לא ידענו שהקהילה המקומית מתכננת לבנות אוהלים בשטח המדובר ולכן שכרנו עשרות דירות באזור לחסידים מהקהילה, כעת אנחנו שבוע לפני החג ואין לנו מקום אחר לבנות את האוהל הענק".

בכירים בעירייה טוענים באזני 'בחדרי חרדים' כי הסכסוך נעצר רגע לפני שפיכות דמים, מי שפעל מאחורי הקלעים להביא את הצדדים להבנות, הוא מנהל סיעת ש"ס רוני דהן בשליחות יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי ובתיאום עם רה"ע משה ליאון מול בכירי החסידות והאדמו"ר מקרלין בעצמו.

מנהל סיעת ש"ס רוני דהן מתברך אצל נשיא המועצת.

תושבי השכונה הספרדים, רושמים הישג נאה במהלך הנוכחי. שטח בלב השכונה שהיה תקוע ולא בשימוש במשך 18 שנה, יצא להקצאה והקהילות הספרדיות המקומיות יבנו במקום מבני תפילה ובתי מדרש מפוארים, עד לבניית מבנה קבע יונחו במקום מבנים ניידים לטובת תושבי השכונה הספרדים. יש לציין כי העברת האוהלים והחזרתם לשטח מיד בתום החגים, יעשה במימון חסידות קרלין. הערב (מוצ"ש) ייבנו אוהלי התפילה של 1,500 בני הקהילה הספרדית במגרש סמוך ובשטח המריבה יבנה אוהל ענק שיכיל את 5,000 חסידי קרלין בתפילות הימים הנוראים.

בכך, ימים ספורים לפני תחילת השנה החדשה, מסתיים מאבק ענק שבעקבות חוסר הידברות הוביל את הצדדים לאלימות קשה ואיומים. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האדמו"ר מקרלין חייג לפני כניסת שבת ליו"ר ש"ס השר דרעי והודה לו על הובלת המהלך לטובת כל הצדדים.

משה ליאון אריה דרעי קרלין הסכם פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד