י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כך זה יעבוד

ממשלת אחדות או בחירות חדשות: תפתחו יומן

אז אחרי שנודעו תוצאות האמת הסופיות בהחלט ביום שישי, מה צפוי לנו במהלך השבועות הקרובים | כתב 'בחדרי חרדים' עם כל התהליכים והתאריכים 

ממשלת אחדות או בחירות חדשות: תפתחו יומן
נתניהו/גנץ/ריבלין צילום: Avshalom Shoshoni, Yonatan Sindel/Flash90

טרם ברור איך תסתיים התקופה הזאת, האם בממשלת אחדות, שמא בממשלה צרה שתוקם על ידי אחד מהמועמדים או אולי חלילה בבחירות שלישיות בתוך שנה. בחודשיים הקרובים תיצמד הכנסת והמדינה כולה לתאריכים הקבועים בחוק כשלכל תאריך משמעות משלה - תפתחו יומנים.

וכך תעבור התקופה הקרובה על המועמדים לראשות הממשלה: בכ"ה אלול (25 בספטמבר) יטיל נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מהמועמדים שבפועל הוא יכול לעשות זאת, עד לתאריך ג' תשרי - צום גדליה (2 באוקטובר).

תאריך נוסף משמעותי במלאכת הרכבת הממשלה, הוא מועד השימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיתקיים גם הוא בצום גדליה, אז ייתכן וראש הממשלה יקבל החלטה על המשך דרכו הפוליטית, שאמורה להשפיע על גורל הכנסת כולה בדגש על סיעת 'הליכוד' ואולי מהלך כזה יהיה המפתח להקמת ממשלת אחדות.

ביום חמישי ז' תשרי תתכנס הכנסת ה-22 לישיבתה הראשונה אז יושבעו כל חברי הכנסת ה-22, כאשר ביום הזה מתכננים ב'כחול לבן' להדיח את בעלי התפקידים בכנסת הזמנית מתפקידם, בסיוע 'הרשימה המשותפת' ו'ישראל ביתנו', כאשר 'בחדרי חרדים' דיווח לראשונה כי ב'כחול לבן' יבקשו להדיח גם את ח"כ משה גפני מראשות ועדת הכספים, בה הוא מכהן זמנית עד לכינונה של הממשלה הבאה.

בכ"ד תשרי, שלושה ימים לאחר חג הסוכות, יסתיים הדד ליין הראשון של 28 הימים הראשונים, בהם יצטרך אחד המועמדים להרכיב ממשלה, כאשר המשמעות היא שאת רוב שיחות המו"מ יאלצו לקיים בימי חול המועד סוכות, כשהנציגים החרדים יאלצו לוותר על הטיולים עם המשפחה.

באם לא יצליח המועמד להרכיב את הממשלה ב-28 הימים הראשונים, המועמד יוכל לבקש הארכה מהנשיא של 14 נוספים שיסתיימו בי' חשוון, בתקווה שאז המנדט ישוב לנשיא המדינה.

במקרה שכזה, ההליך יפתח שוב, אז יגיעו הסיעות להמליץ שוב על מועמד מטעמם, כשמי שיקבל את הרוב - יקבל את המנדט לנסות ולהרכיב ממשלה, גם הוא יקבל שוב את 28 הימים, בהם ינסה להרכיב ממשלה. כאשר במקרה ואף אחד מהמועמדים לא יצליח, נשיא המדינה יודיע על פיזור הכנסת והליכה לבחירות מחודשות.

במידה ונלך לבחירות, התאריך הינו: יום שלישי ו' ניסן תש"פ.

ממשלת אחדות הרכבת ממשלה בני גנץ רובי ריבלין בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד