כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

יהושע מאירי כבר לא • שיקולי מערכת או שיקולים זרים

תוכניתו של יהושע מאירי 'מתחילים מבראשית', הוסרה מלוח השידורים של 'קול ברמה' • מאירי: "עסקונה השתלטה על הרדיו" • הנהלת הרדיו: "שיקולי מערכת"

יהושע המאירי. צילום: מתוך 'קול ברמה'
יהושע המאירי. צילום: מתוך 'קול ברמה'

"אתה צריך להבין שהציבור החרדי אינו מסוגל לשמוע השקפה שאינו השקפתו", זו הסיבה שנמסרה ברדיו 'קול ברמה' לאיש התקשורת יהושע מאירי, אשר בגללה הם נאלצים להוריד את תוכניתו הנוסטלגית 'מתחילים מבראשית' מלוח השידורים.

מאירי החל את שידוריו ב-1995 אז שודרה תוכניתו הייחודית בערוץ 7, והפכה מאוחר יותר לסדרת סרטים בערוץ הראשון. עם הקמת תחנת הרדיו 'קול ברמה' הציעו לו מנהלי הרדיו להעביר את תוכניתו אליהם. מאירי ראה בכך הזדמנות להעביר את המסרים גם לציבור התורני ובעיקר לזה הספרדי.

תוכניתו, שהייתה אחת מתוכניות העוגן של הרדיו, ירדה בסוף השבוע שעבר מלוח השידורים של התחנה.

ומה הסיבה?

ביום שלישי האחרון, שעת חצות - זמן שידור התוכנית, עסק מאירי בכמה נושאים, ובין היתר במחלוקת שבין הציונות הדתית לבין הציבור החרדי והנקודות המחברות ביניהם. אחד מחברי הפאנל, הרב יוסף רוחמקין, בוגר ישיבת 'קול תורה' התבטא: "הקב"ה החליט לגלגל את הזכות של הקמת המדינה לידיו של הרצל, אז מי אנחנו שנשפוט אותו, גם אם הוא עשה מעשים פסולים, כנראה שיש מעשה אחד שהוא לא פסול - הקמת המדינה".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר מאירי כי ביום חמישי הוא קיבל הודעה על סיום תפקידו ברדיו. "אני מחובר מאוד לעולם התורה ובני הישיבות, רחוק מאוד מלהיות נגד השקפתו של הציבור החרדי, הרב שך היה חלק מתהליך החזרה בתשובה שלי, הקשר שלי עם הגר"ח קנייבסקי ורעייתו הרבנית ע"ה הוא קשר הדוק מאד", טוען מאירי לזכותו.

"יש עסקונה שהשתלטה על תחנת הרדיו, ועושה ככל העולה רוחה, אני לא אסכים לחזור. ויתרתי על תוכנית ברשת ב' תמורת התוכנית בקול ברמה כי ראיתי בכך חשיבות גדולה. אלו העסקנים שנמשלים לדור המרגלים שהלכו וסיפרו דיבה רעה על עם ישראל כי הם פחדו על התפקידים שלהם".

מאירי מסכם: "מי שיודע את הסיבה האמיתית - לא אומר, ומי שאומר - סימן שהוא לא יודע".

מרדיו קול ברמה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "התוכנית הוסרה מלוח השידורים משיקולי מערכת".
יהושע המאירי קול ברמה ערוץ 7 רשת ב ערוץ 1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד