י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא רואה בזה כישלון

רון קובי על ההפסד הצורב: הצלחתי במשימה

רון קובי רגיל לסתור את דבריו תוך כדי דבריו, ככה זה גם בראיון שהעניק ל-ynet, לאחר שנחל כישלון עצום בבחירות לכנסת כשקיבל רק כ-2000 קולות, מצד אחד הוא אומר שלא חיפש לרוץ לכנסת כי השיג את מטרתו ומצד שני טען כי יכול היה לעבור לולי שתיית הקולות

רון קובי על ההפסד הצורב: הצלחתי במשימה
רון קובי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

למרות שנופף במהלך מערכת הבחירות כי בידיו סקרי עומק לפיהם מפלגתו 'הימין החילוני' עוברת את אחוז החסימה, רון קובי התאכזב לגלות עם היוודע תוצאות האמת כי קיבל בסביבות קצת יותר מ2,000 קולות ובעירו טבריה - בסביבות ה-400.

בראיון שהעניק בסוף השבוע לאתר ynet, טען ראש עיריית טבריה כי הוא לא רואה בכך כישלון וכי לא היו לו כוונות להיות בכנסת. לדבריו, הוא רצה לגרום לממשלת אחדות ולדבריו זה מה שכנראה יהיה. כמו כן טען בראיון כי היתה לו כוונה לחשוף את הפרצוף האמיתי של החרדים והוא גאה בזה שהצליח.

"לא חווינו שום כישלון מסיבה אחת פשוטה, כל הריצה הזאת לכנסת הייתה במטרה אחת ברורה: לגרום לכך שתהייה פה ממשלת אחדות חילונית, שלא נראה את אריה דרעי במשרד הפנים. לא חיפשתי לרוץ לכנסת, לא חיפשתי שום דבר למעט לדאוג לתושבי טבריה, לעובדי עיריית טבריה ולתושבי הצפון", הבהיר קובי בראיון לכתב אחיה ראב"ד ב-ynet.

באשר לכך שהוא הסתובב בשבועות האחרונים בריכוזים חרדיים, טוען קובי כי זו לא פרובוקציה, אלא בא להראות בשידור חי לתומכיו מי הם החרדים, "לא הלכתי לחפש מצביעים, הלכתי דווקא להארד קור, למקומות הקשים, לקהילות חרדיות. רציתי שכל עם ישראל יראה את ההתנהגות הזאת. הרגשתי כמו בשדה קרב, אם זה בבני ברק, אם זה במאה שערים".

לדבריו, "עם ישראל צריך לדעת להיות טולרנטי וחלק מעם ישראל זה גם החרדים. הם צריכים להבין שהמדינה היא לא שלהם, היא של כולנו. לא יכול להיות מצב שיקומו פלגים בתוך האוכלוסייה הישראלית ויגידו 'אנחנו נחלוב את המדינה, אנחנו נשתה פה את התקציבים'. וזה מה שעשה פה דרעי. הצלחה שלי זה שהוא לא יהיה בממשלה", כך ראש עירייה בישראל בשנת 2019.

באשר לכך שקיבל רק כ-2000 קולות טוען קובי ל-ynet כי הוא היה עובר אלא ששתו לו את הקולות: "אמרתי את זה בפה מלא, אותי מעניין שתהייה פה ממשלה חילונית. החזקנו סקרים שאנחנו 3%, אבל ערוצי הטלוויזיה לא רצו לפרסם את הסקרים שלנו. ממש מידרו אותנו. ואני חיכיתי עד לשבוע האחרון, שאמרתי אוקיי, יראו את זה בסקר האחרון. הבאנו להם את הסקרים, הסקרים היו חזקים מאוד, אבל הייתה שתיית קולות".

הוא הוסיף והסביר, "לא רציתי להסיר את המועמדות מסיבה אחת פשוטה, אני תומך בבנימין נתניהו. צריך להבין, אני איש ימין. אבל איך אני אעשה את זה? אם אני תומך בנתניהו, אני ממליך את דרעי. מי שהראה לעם ישראל את הפרצוף האמיתי של החרדים זה אני, רון קובי. אני גאה בזה, אני חושב שהיה לי חלק גדול מאוד בתהליך הזה, אני חושב שישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מה שהוא עשה נהדר. הוא תפס, הוא רכב על הגל הזה".

"לא נעים לראות שיורקים על ראש העיר שלי"

מאידך, ביקורת קשה על קובי מתושבי עירו. "אני מאמין שאם יהיה לקובי אומץ, ללכת עכשיו לבחירות, הוא ינחל כישלון חרוץ. הוא לא יגיע לרבע מההישג שאליו הגיע בבחירות הקודמות", כך אומר ל-ynet חבר המועצה בטבריה רפאל טרבלסי.

לדבריו, "כשקובי הגיע לכאן וניצח הוא היה סוג של תקווה, אבל לצערי קובי הוא תקלה של העיר טבריה, לא מעניינת אותו העיר טבריה. הוא עשה סיבוב על חשבון התושבים בפוליטיקה הארצית. האמת היא שציפיתי שיקבל יותר קולות, והופתעתי, התושבים בעיר הבינו שהוא בלוף".

עוד מוסיף טרבלסי, "הבעיה היא שהעיר נמצאת בשיתוק מוחלט, עיריית טבריה לא מתפקדת. אני לא מבין את הראש שלו. אין ועדות, אין החלטות. עד היום לא חתם על הנחות בארנונה שמגיעות לפי החוק ממשרד הפנים, וכך נדפקת הקופה הציבורית. ברגע שאתה לא מאשר וחותם, המשרד לא נותן לך כספים לשיפוי. התנהלות העירייה לא תקינה כי אין מנהיג אין בוס ואין מנהל לצערי הרב", כך חבר המועצה בכאב.

והוא לא לבד, גם אופיר נחמני, צלם ועיתונאי המפיק את המגזין 'הרשת הצפונית', אומר ל-ynet כתושב העיר, "הוא נסע למאה שערים, לבני ברק, ועשה פרובוקציות שהעלו את חמתם של תושבי העיר שמתביישים בו כבר. זה מביך. זה לא נעים לראות שיורקים על ראש העיר שלי, שמייצג אותי. מקללים אותו, מגרשים אותו, חובטים בו".

ויתירה מכך טוען אופיר נחמני, "הוא נסע כל יום על חשבון עיריית טבריה עם רכב, מאבטחים, נהג, דלק, אש"ל לשכה וניהל קמפיין בחירות על חשבון התושבים. זה משהו שתושבי טבריה מאוד כועסים עליו. לא יכול להיות שאתה נבחר להיות ראש עיר, ואחרי חצי שנה אתה כבר רץ לכנסת. מי אתה, מה כבר עשית? קודם כל תהיה ראש עיר חמש שנים, תציג הצלחות".

רון קובי הימין החילוני בחירות 2019 ראש עיריית טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד