י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"עונש מאסר למכניסי קנאביס"

היום העמוס של נתב"ג: קרוב לרבבת נוסעים לאומן ב-45 טיסות

במהלך חגי תשרי יעברו מעל 2.4 מיליון נוסעים בנתב"ג - כרבע מכלל הנוסעים בעונת הנסיעות • היום העמוס ביותר: כ"ו אלול - במהלכו יצאו כרבבת נוסעים ב-45 טיסות בינלאומיות • וגם: השיא ההיסטורי של נתב"ג שמכניס אותו לקטגוריה חדשה לגמרי • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

היום העמוס של נתב"ג: קרוב לרבבת נוסעים לאומן ב-45 טיסות
חרדים בטיסה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

גם השנה צפויים עשרות אלפי אזרחים ישראליים לפקוד את קברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. מה שיביא לעומס רב בנתב"ג - שחריג גם בקנה מידה של עונת הנסיעות שנמצאת בעיצומה.

היום העמוס ביותר החודש: על פי דובר רשות שדות התעופה, היום העמוס בחודש ספטמבר הינו יום חמישי כ"ו אלול, ה-26.9, בו יעברו בנתב"ג 108,000 נוסעים ב-710 טיסות בינלאומיות. מתוכם כ-9,160 נוסעים שייסעו לאומן ב-45 טיסות בינלאומיות.

במהלך ספטמבר תחל הרכבת האווירית לאומן ביום רביעי ה-25.9 ותימשך עד ערב ראש השנה ב-29.9 עם כ-113 טיסות בהן 23,000 מאמינים הצפויים לצאת השנה לעיר אומן שבאוקראינה למסע המסורתי שעיקרו תפילות ראש השנה על קברו של רבי נחמן מברסלב.

ימי עומס נוספים יחולו עם חזרת חסידי ברסלב מאומן ביום רביעי ה 2.10 עם מעבר 102,605 נוסעים בטיסות בינלאומיות וביום חמישי ה 3.10 בו יעברו בנתב"ג 106,093 נוסעים.

ערב יום הכיפורים - ב-8.10 תנחת הטיסה האחרונה בנתב"ג בשעה 13:50, וההמראה האחרונה מנתב"ג ב-13:55. עם יציאת יום כפור בתאריך ה-9.10 תנחת נחיתה ראשונה בנתב"ג בשעה 22:30, והמראה ראשונה ב-23:30.

היערכות רשות שדות התעופה: ל'בחדרי חרדים' נודע כי נמל התעופה בן גוריון נערך עם צוות מתוגבר ומיומן ליציאת אלפי המאמינים לאומן בימים שלפני ראש השנה. רשות שדות התעופה ממליצה לבדוק מבעוד מועד מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, לפי חברת התעופה ומספר הטיסה.

מהרשות נמסר כי היא נמצאת "בעיצומה של תכנית התפתחות במענה לגידול לטווח הקצר תוך מענה מיידי לביקושים. במסגרת רפורמת ה"שמיים הפתוחים" ולאור הגידול בתנועת הנוסעים, יושקעו בהרחבת נמל התעופה בן גוריון כ-3 כמיליארד ₪ נוספים".

יצוין כי חגי תשרי ישלימו תנועה של 10 מיליון נוסעים שיעברו סה"כ בנתב"ג במהלך ארבעת חודשי עונת הנסיעות. בחודש אוקטובר יעברו בנתב"ג 2.3 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. 

חסידים ממתינים לנסיעה לאומן. צילום: אבי דישי, פלאש 90

היערכות משרד החוץ: גם משרד החוץ, בשיתוף עם רשות האוכלוסין, החליט לתגבר את המערך הקונסולרי באומן ויציב שם נציג קונסולרי בכיר במהלך חג ראש השנה. הנציג ייתן מענה לנושאים קונסולריים דחופים כגון אבדן או גניבת מסמך נסיעה.

"חשוב לציין", אומרים במשרד החוץ, "שמצופה מכל אזרח המתעתד להגיע לאומן לשמור על מסמך הנסיעה שברשותו. אין להפקיד דרכון ישראלי כפקדון בידי גורם זה או אחר. על מנת להימנע מאי-נעימויות במעבר הגבול בכניסה לאוקראינה, מומלץ לכל אזרח ישראלי לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל לפני היציאה מישראל, להצטייד בכרטיס טיסה הלוך-חזור ובאישור על הזמנת מקום לינה".

במשרד החוץ מזכירים ומדגישים כי "אוקראינה אינה מכירה בקנביס רפואי כתרופה. הדברים אמורים גם לגבי מי שנושא ברשותו אישור מגורם רפואי בארץ. הכנסת קנביס (בכל צורה), החזקתו או שימוש בו הינם עבירה חמורה על החוק האוקראיני. העונש המרבי בגינה הינו עד 15 שנות מאסר".

המלצות לנוסעים: מומלץ לבצע צ'ק אין לטיסה מהבית באתר חברת התעופה או באתר נמל התעופה בן גוריון להדפיס את כרטיס העלייה למטוס ולהתחיל את החופשה בנמל התעופה בן גוריון. לשימוש הנוסעים מעברים אוטומטיים למחזיקי דרכון ביומטרי.

הנוסעים רשאים לשלוח מזוודה על פי תקנות חברות התעופה במשקל עד 20 ק"ג ובנוסף ניתן לקחת למטוס תיק יד בגודל סטנדרטי במשקל שלא יעלה על 8 ק"ג. בנמל התעופה בן גוריון עומדים לרשות הנוסעים   בתי כנסת, מסעדות כשרות, ומגוון חנויות, חנייה לטווח ארוך, שרותי הסעה בין מטרמינל 3 לטרמינל 1 וחזרה ללא תשלום.

שיא היסטורי: בתוך כך, השנה ייכנס נמל תעופה בן גוריון לקטגוריית השדות הגדולים בעולם בהם עוברים מעל 25 מיליון נוסעים בשנה. היעדים המובילים את הטבלה בספטמבר: טורקיה, יוון, איטליה, ארה"ב ורוסיה.

טיסה לאומן רבי נחמן מברסלב ראש השנה באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד