י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פגע וברח

7 שנות מאסר על העיתונאי שדרס את החרדי

7 שנות מאסר נגזרו היום על העיתונאי הספרדי שדרס את הפסנתרן החרדי חיים טוקצ'ינסקי. ביהמ"ש קבע כי עליו לפצות את משפחתו ב-150 אלף שקלים

7 שנות מאסר על העיתונאי שדרס את החרדי
חיים טוקצ'ינסקי ז"ל צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט המחוזי בירושלים, גזר היום (ראשון) על חוליו דה לה גווארדיה 7 שנות מאסר ופיצוי בסך 50 אלף ש"ח, לאחר שהודה והורשע בעבירות הריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור אדום ונהיגה במהירות מופרזת.  

בספטמבר 2018 נהג הנאשם ברכבו כשהוא שיכור ובמהירות העולה על המותר, חצה את צומת הרחובות המלך ג'ורג' ורמב"ן ("כיכר פריז") בירושלים ברמזור אדום, ופגע בעוצמה בחיים טוקצ'ינסקי ז"ל, אשר החל לחצות את הכביש במעבר החציה. הנאשם לא עצר את רכבו לאחר הפגיעה, לא הזעיק את כוחות ההצלה ועזב את המקום. כתוצאה מהפגיעה הקשה, המנוח נפצע אנושות בראשו ומת במקום.

העיתונאי הדורס מובא לדיון בהארכת מעצרו. צילום: פלאש 90

הנאשם הודה בעבירות החמורות שביצע במסגרת הסדר טיעון, והורשע בכל העבירות שיוחסו לו מלכתחילה. הפרקליטות עמדה בקשר עם משפחת המנוח וקיבלה החלטות תוך התחשבות בעמדתם.

שמשת רכבו של העיתונאי מנותצת מפגיעת ראשו של חיים ז"ל. (צילום: דוברות המשטרה)

עו"ד אפרת פילזר ביזמן מפרקליטות מחוז ירושלים: "בערב חג סוכות, בשל התנהגותו הפושעת של הנאשם הלך לעולמו ברגעים אחדים אדם צעיר שכל עתידו לפניו. שום עונש לא ייתן מזור למשפחה הכאובה, אשר נותרה עם חוסר וחלל שלא ניתן למלא ועם תחושת אובדן קשה אשר תישאר בליבם לעד".

"נבקש ביום הזה לחזק את ידי המשפחה ולקוות כי עונש המאסר הממושך שנגזר היום על הנאשם, יהווה ולו תרומה מסוימת בעצירת התופעה המגונה של נהגים פושעים שנוטלים חיים ולאחר מכן אף בוחרים לברוח מהמקום מבלי להושיט עזרה לנפגעים".

יעל טוקצ'ינסקי, אמרו של חיים ז"ל, שוחחה עם 'בחדרי חרדים' ימים ספורים לאחר התאונה, וסיפרה קצת על בנה שכל רצונו היה להיות קרוב לכותל המערבי. "הוא למד בישיבה קטנה בקרית מוצקין, אבל לא רצה להמשיך לישיבה גדולה. הוא רצה לעשות קידוש השם במוזיקה". חיים ז"ל גילה כבר בגיל צעיר מאוד את אהבתו למוזיקה, בגיל 10 לאחר שכבר ידע לנגן בפסנתר כמה שירים ומנגינות, הלך ללימודים מקצועיים ובהמשך למד בקונסרבטוריון. "הוא היה מלחין, מלווה, פסנתרן ומנצח. הוא למד לנגן בכל כלי נגינה, כדי שיוכל לכתוב ולהתאים לכל אחד באופן מדויק", סיפרה אמו ל'בחדרי חרדים', "היה לו שיעור קבוע של לימוד הדף היומי עם חברותא". 

זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה

"אני מאוד מקווה שהוא יילך מיד לגן עדן. את הסליחות של חודש אלול הוא אמר בכותל המערבי, ביום בכיפור הוא עלה לתורה. לפני חג הסוכות הוא טבל והתפלל בכותל עד מאוחר. הוא ממש טהור וקדוש", אמרה ל'בחדרי' אמו יעל. "הוא היה מתגורר בשכונת גאולה, אך עבר לדירה בסוף רחוב יפו, כדי שיוכל להיות קרוב יותר לכותל המערבי, נשמה טובה וקדושה. הוא היה מתפלל שם מידי בוקר וערב, היה לו משהו מיוחד עם הכותל, אני לא יודעת להסביר את זה".

"אחרי שמחת תורה, הוא היה אמור להיפגש עם 'המיועדת' שלו", סיפרה אמו תוך כדי בכי, "חשבנו בהתחלה לעשות את הפגישה בחג, אבל לחיים היו הרבה הופעות לילדים ועבודה בחול המועד, אז הוחלט לדחות את זה. הוא היה בן טוב, אח טוב. בראש השנה הוא אמר לי 'הייתה לי שנה כל כך טובה, אבל השנה תהיה עוד יותר טובה'. הוא היה מלא שמחה, מלא חיים, הוא היה עושה הכל בחיוך ובנועם, ידע להסתדר עם כל אדם ובכל מקום, אהוב על הבריות".

תאונת פגע וברח חוליו דה לה גווארדיה חיים טוקצ'ינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד