י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מתעדכן

בשידור חי: מסתמן רוב ממליצים לבני גנץ

בשידור חי: ראשי המפלגות מופיעים בשעה זו בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין וממליצים בפניו על זהות ראש המפלגה המועדף שיקבל את המנדט מהנשיא כדי שיפעל להרכיב את הממשלה הבאה - מתעדכן

בשידור חי: מסתמן רוב ממליצים לבני גנץ
נציגי הליכוד בבית הנשיא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצטרפו לשידור החי

היום (ראשון) החל נשיא המדינה ראובן ריבלין לקבל במעונו את ראשי המפלגות במטרה שימליצו לו על זהותו של הח"כ אשר יחל במלאכת הרכבת הממלה הבאה.

בשעה זו, התייצבו בלשכתו ראשי 'כחול לבן', המפלגה הגדולה ביותר.

יעלון אמר בפגישה עם נשיא המדינה: "אנחנו מקווים שזו מערכת הבחירות האחרונה השנה, מועמדנו הוא הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף בני גנץ, הוא ראוי להרכיב את הממשלה הבאה".

לנוכח המצב הפוליטי, הקשה ריבלין על הממליצים, האם המנדט יחזור לנשיא המדינה באם הם לא יצליחו להרכיב את הממשלה. יעלון השיב: "ננהג באופן ממלכתי ואם חלילה לא נצליח להרכיב את הממשלה נחזיר את המנדט".

עוד אמר יעלון: "רוב העם רוצה ממשלת אחדות, אבני היסוד יהיו על פי המצע שלנו ונזמין את כל הסיעות הציוניות, יש חשיבות גדולה לאחדות העם".

לשאלת הנשיא האם יסכימו לוותר על תפקיד ראש הממשלה בראשות גנץ למען האחדות השיב יעלון, "לדעתי, לא ניתן לבצע תיקון ולא שינוי באיש שאמור להוביל המדינה - בני גנץ".

עוד הוסיף הנשיא, כי "העם בחר בממשלה יציבה. שלא יכולה להתממש בלי שתי המפלגות הגדולות. אין הכרעה ואין 61 לאף אחד מהמועמדים. אנחנו מבינים שיצירת ממשלה שתמנע בחירות שלישיות בתוך שנה, היא דרך בה שתי המפלגות יבינו שאין דרך אלא לשתף פעולה בהנהגת המדינה".

אחרי אנשי כחול לבן נכנסו אל הנשיא אנשי מפלגת הליכוד שהמליצו כצפוי על בנימין נתניהו.

השר יריב לוין אמר לנשיא המדינה "אנחנו במצב מורכב ואנחנו שוצפים לאמירה של הנשיא כי צריך להימנע מלהגיע לבחירות נוספות, זה לא סוד שביקשנו מנדט להקים ממשלת ימין אבל לנוכח תוצאות הבחירות אנחנו צריכים לעשות מאמץ בין מה שעמדנו בפני הציבור לבין מה שקיים, הראינו נכונות שנוכל להרכיב ממשלה עם כל השותפים ולנסות להגיע לממשלת אחדות לאומית רחבה".

השר זאב אלקין אמר לריבלין: "כמדומני מניתוח של תוצאות בחירות, די ברור שיש למדינת ישראל רק שתי ברירות, אין פטנט שלישי - או הקמת ממשלת אחדות רחבה או הליכה למערכת בחירות שלישית".

"אני אומר על דעת בנימין נתניהו כי הליכה לבחירות נוספות היא לא הדרך הנכונה למדינת ישראל. חייבים לוותר על חלק מהנושאים כדי להרכיב ממשלת אחדות".

• בעקבות המלצת 'הרשימה המשותפת' על בני גנץ, אומר נתניהו, "אזרחי ישראל, זה קרה בדיוק כפי שהזהרנו. הרשימה הערבית המשותפת המליצה על בני גנץ לראשות הממשלה. עכשיו יש שתי אפשרויות: או שתקום ממשלת מיעוט שנשענת על אלה ששוללים את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומהללים מחבלים שרוצחים את חיילינו ואת אזרחינו. או שתקום ממשלה לאומית רחבה. אני יודע מה התשובה וגם אתם יודעים, ולכן אני אפעל ככל שאני יכול להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. אין פתרון אחר".

• יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני של 'הליכוד', השר יריב לוין, דורש מיו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, לחשוף באופן מיידי וכמתחייב את כל ההסכמות אשר הושגו בין כחול לבן ובין הרשימה המשותפת בתמורה להמלצתם על גנץ להרכבת הממשלה.

השר יריב לוין: "זהו אירוע מביש כאשר הקואליציה של בני גנץ נחשפת, בניסיון להקים ממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת. מדיניות הביטחון של ישראל לא יכולה להיקבע על ידי איימן עודה ואחמד טיבי שהינם תומכי טרור, פועלים בשירות הרשות הפלסטינית ומקדמים חרמות על ישראל ופגיעה בחיילי צה"ל.

• גם חברי סיעת ש"ס הגיעו הערב להמליץ בפני הנשיא על בנימין נתניהו שיקבל את המנדט להרכיב את הממשלה הבאה. סגן שר האוצר יצחק כהן אמר "צריך לעשות הכל כדי שלא תהיה מערכת בחירות שלישית".

• אחרי סיעת ש"ס, הגיעו נציגי 'ישראל ביתנו' לבית הנשיא. ראש צוות המו"מ חבר הכנסת עודד פורר אמר לנשיא: "היינו שמחים להמליץ על אחד מהמועמדים, לצערי האמירה של שני הצדדים לגבי אחדות היא מן השפה אל החוץ, כל אחד מנסה להנדס לעצמו רוב לקואליציה צרה".

בית הנשיא הרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד