י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השמדת ראיה

המלצה להעמיד לדין את אפי נוה והשופטת אתי כרייף

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה והשופטת אתי כרייף בעבירות מתחום טוהר המידות • נמצאה תשתית ראייתית נגד השופטת על שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה

המלצה להעמיד לדין את אפי נוה והשופטת אתי כרייף
עו"ד אפי נוה בבית המשפט צילום: פלאש 90

בתום חקירה מורכבת, המשטרה הגיעה למסקנה כי התגבשה תשתית ראייתית להעמדתם לדין של יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה והשופטת אסתר כרייף, בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות.

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 הסתיימה חקירת הפרשה המכונה "תיק 1454" בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נווה. במסגרת הפרשה, נחקר החשד, כי עו"ד אפי נווה פעל בתוקף תפקידו ומעמדו הציבורי כיו"ר לשכת עורכי הדין לקידום עניינן של אחרות עמן ניהל קשר, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים כאמור. החקירה נוהלה לכל אורכה בפיקוחם של פרקליט המדינה, ראש אגף חקירות ומודיעין וראש להב 433 ובליווי פרקליטות מחוז מרכז.

באשר לחשד המרכזי שנחקר - בסיומה של החקירה נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לכך, כי עו"ד נווה פעל והפעיל אחרים במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר הלשכה, במסגרות ובהזדמנויות שונות ובצמתי החלטה קריטיים, בעניינה של המועמדת לשיפוט כתוארה אז, עו"ד אסתר כרייף, על מנת לקדם את מועמדותה לשיפוט - מהלך שצלח בסופו של יום עם מינויה כאמור - וכל זאת במקביל לקשר שניהל עמה, לבקשתה של עו"ד כרייף ובזיקה הדוקה לאותו הקשר.

לאור זאת, סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית כנגד עו"ד אפי נווה ונגד כב' השופטת אסתר כרייף להוכחת ביצוע עבירות מתחום טוהר המידות. בנוסף לכך, במסגרת ניהול החקירה נתגלתה תשתית ראייתית נגד השופטת כרייף גם לביצוע עבירות שעניינן שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה, וזאת בעיצומה של החקירה המתנהלת בעניינה.

כמו כן נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לכך, כי עו"ד נווה פעל במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר לשכת עורכי הדין בעניינן של עורכת דין מהמגזר הפרטי ושל מתמחה, אשר שמותיהן לא הותרו לפרסום וזאת תוך שהוא מנהל עמן קשר, באופן שמגבש לדעת היחידה החוקרת תשתית ראייתית מספקת לכך כי ביצע עבירות מתחום טוהר המידות גם בעניינן.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז מרכז לעיון והחלטה. חקירת תלונתו של עו"ד נווה באשר להשגת ראיות ממכשירי הטלפון שלו תוך פגיעה בפרטיות וחדירה לחומר מחשב שלא כדין הסתיימה אף היא, והממצאים יועברו להחלטת הפרקליטות.

עו"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, המייצג את השופטת מסר כי "השופטת מכחישה באופן מוחלט ביצוע עבירות כלשהן והיא סמוכה ובטוחה כי הגורמים האמונים על קבלת ההחלטה בתיק ימצאו כי לא דבק רבב בהתנהגותה".

מדוברות בתי המשפט נמסר, כי השופטת אסתר כרייף מצויה בהשעיה, בהסכמתה, עד ליום 2.10.2019 בשל החקירה המשטרתית בעניינה.

"נוכח הודעת המשטרה מהיום, 22.09.2019, בדבר סיום החקירה והעברת הממצאים לפרקליטות מחוז מרכז - תבחן מערכת בתי המשפט בתקופה הקרובה את הצעדים שיש לנקוט בעקבות כך".

אפי נוה טוהר המידות אתי כרייף שיבוש הליכי חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד